Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos samaa sukupuolta olevien liitot sallittaisiin..

Vierailija
27.07.2010 |

Niin sillä ei olisi mitään merkitystä minulle, sillä en usko jumalaan niin en missään kirkossa naimisiin menisi siltikään. Eikö se niin mene, että kirkossa mennään naimisiin, jos siihen hihhulikamaan uskotaan?

Minä ja naisystäväni aiomme rekisteröidä suhteemme maistraatissa eikä siihen todellakaan vaikuta, että olisiko meillä vai eikö olisi oikeus mennä naimisiin kirkossa.

Mitä ihmettä te heterot pelkäätte?

Kyllä minä luulen, että siihen teidän vanhoilliseen "instituutioon" pyrkii meikäläisistä vain ne, joille se jumalan siunaus on tärkeä.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin sillä ei olisi mitään merkitystä minulle, sillä en usko jumalaan niin en missään kirkossa naimisiin menisi siltikään. Eikö se niin mene, että kirkossa mennään naimisiin, jos siihen hihhulikamaan uskotaan?

Mutta on homoseksuaaleja, jotka ovat kirkon jäseniä ja uskovat (suvaitsevaiseen ja rakastavaan) jumalaan ja haluaisivat kirkkovihkimisen. Aika moni heterouskovistakin pitää hyvänä ajatuksena, että kirkko vihkisi myös homopareja.

Vierailija
2/13 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme hinku tuntuu olevan homoilla ja lesboilla päästä kirkossa naimisiin,kysyn vaan että miksi? Jos moinen ei tähän uskontoon kuulu eikä istu ideogiaan,miksei sitä voi hyväksyä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme hinku tuntuu olevan homoilla ja lesboilla päästä kirkossa naimisiin,kysyn vaan että miksi? Jos moinen ei tähän uskontoon kuulu eikä istu ideogiaan,miksei sitä voi hyväksyä?

Maistraatti on keksitty! :)

Vierailija
4/13 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni muukin kohta Raamatusta sivuutetaan ja katsotaan vanhanaikaiseksi. Tai muuten jätetääään huomiotta. Miksi juuri tässä takerrutaan tiukasti 2000 vuotta vanhaan kulttuuriin ja normeihin?

Vierailija
5/13 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme hinku tuntuu olevan myös monella heteropariskunnalla päästä kirkossa naimisiin vaikka ei jumalaan usko.

Miksi se sitten on hyväksyttävää? Eiköhän kirkossa on oikeus mennä naimisiin kaikilla uskovaisilla, jotka siihen uskoo?

Kun se mikäliejeesus nyt kuitenkin kaikkia rakastaa.

ap

Vierailija
6/13 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme hinku tuntuu olevan myös monella heteropariskunnalla päästä kirkossa naimisiin vaikka ei jumalaan usko. Miksi se sitten on hyväksyttävää? Eiköhän kirkossa on oikeus mennä naimisiin kaikilla uskovaisilla, jotka siihen uskoo? Kun se mikäliejeesus nyt kuitenkin kaikkia rakastaa. ap

täytyy kuulua kirkkoon, eli uskontunnustus on pitänyt suorittaa... ot

Vierailija
7/13 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei vaan myönnetä, että se on useimmille lähinnä tapa eikä uskon asia? Kyllä jos minäkin niihin "kirkkohäihin" hurahtaisin niin ilman mitään syyllisyydentuskia kävisin ripin ja eroaisin kirkosta viimeistään vuosi häiden jälkeen ja näin myös muuten useat tekee :D

ap

Vierailija
8/13 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei vaan myönnetä, että se on useimmille lähinnä tapa eikä uskon asia? Kyllä jos minäkin niihin "kirkkohäihin" hurahtaisin niin ilman mitään syyllisyydentuskia kävisin ripin ja eroaisin kirkosta viimeistään vuosi häiden jälkeen ja näin myös muuten useat tekee :D ap

Suurin osa kirkkoon kuuluvista tekee tämän uskontunnistuksensa, kun pääsee ripille, eli 14-15 veet... Aikuiset hyväksikäyttäjät ovat vähemmistöä, eli kuten itse tekisit. Mutta aika asiatonta on tuo sun naurelus kuitenkin.

Vierailija
9/13 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

täytyy kuulua kirkkoon, eli uskontunnustus on pitänyt suorittaa... ot

Kyllä ainakin minun sukulainen kuuluu.

Vierailija
10/13 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet niin saatanan sinisilmäinen :D yritän sulle selittää, että ihan yhtä hyvin monet heterot on jo raiskannut sen jumallallisen instituution niin onko sillä enää väliä, että muutama meikäläisistä, jotka jumalaan oikeasti uskoo voisi saada kirkon siunauksen?

Vierailija
11/13 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinisilmäinen tms, älä yritäkään selittää mulle enempää :DD

Vierailija
12/13 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeutta mennä naimisiin kirkossa. Kyseinen keskustelu koskee rekisteröityneen parisuhteen sekä avioliiton välisiä eroja sekä niiden korjaamista kuten adoptio-oikeutta ja oikeutta samaan sukunimeen.

Kun mies ja nainen avioituvat, sama sukunimi on mahdollinen samalla hetkellä. Kahden naisen tai miehen kohdalla yhteistä sukunimeä tulee erikseen anoa, siitä pitää maksaa lähes kaksisataa euroa sekä sen saamisessa voi kestää vuoden päivät.

Kirkko itse saa päättää alkaako homoja vihkimään. Suomi ei ole virallisuskonnollinen maa, joten lainsäädöllä on vain vähän tekemistä kirkkoinstituution kanssa.

Vierailija
13/13 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei vaan myönnetä, että se on useimmille lähinnä tapa eikä uskon asia? Kyllä jos minäkin niihin "kirkkohäihin" hurahtaisin niin ilman mitään syyllisyydentuskia kävisin ripin ja eroaisin kirkosta viimeistään vuosi häiden jälkeen ja näin myös muuten useat tekee :D ap

Suurin osa kirkkoon kuuluvista tekee tämän uskontunnistuksensa, kun pääsee ripille, eli 14-15 veet.

Ei, etkö sinä tiedä että suurin osa suomalaisista on liitetty kirkon jäseniksi jo vauvana.

Muuten, naimisiinmenon juridinen osa on sen tärkein fakta, ja kirkossa pappi tekee sen nyt, jos ei käy maistraatissa. Mutta Helsingin piispa ilmoitti tänään että kirkko saattaa luopua tästä. Niin että kirkolle jää vain avioliittoon siunaamminen hengellisenä rituaalina. Niille jotka sen haluavat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi