Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ovulaatiotesti raskaustestinä?!

28.07.2010 |

Heipsan :)

Tämä on taas näitä sarjassamme "olen HIEMAN epätoivoinen"... Pyydän etukäteen anteeksi :)

Mutta siis tänään kp 29/30 ja sain aamulla plussan ovulaatiotestiin; sekä liuskaan että digitaaliseen. Tyhmyyttäni tein ovistestin kun raskaustestiä ei ollu saatavilla. Onko kokemusta voisiko olla niin onnellisesti että olisin raskaana? Ovulaatio on bongattu kp 16 eli ovis sen ei nyt ainakaan luulis olevan...

Oikea raskaustesti on kyl tilattuna ja saapunee parin päivän päästä mutta oli pakko tulla päästämään höyryjä... :)

venla

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, tein ihan saman jutun eilen :). Tosin aikaisemmilla kiertopäivillä (22/28) CB:n digitaalisella. Hymynaama pärähti ennenkuin kissaa ehdin sanoa. En olisi edes testannut, mutta oli ollut outo jo pari päivää. Bongasin "ensimmäisen kerran" oviksen kp 14 eli reilu viikko sitten.

Epäilen, että minun keho ei ole onnistunut irrottamaan munasolua, vaikka lh nousi. No tästä huolimatta eilen meni pari tuntia googletellessa, ovistestin käyttö raskaustestinä -problamatiikkaa (ja mielestäni olen normaalista aika järkevä ihminen ;)). Asiasta on TODELLAKIN kaksi eri koulukuntaa. Esim: http://www.peeonastick.com/opkhpt.html. Tämä oli paras sivusto mielestäni, ja tukee kyllä sitä että SINÄ olisit raskaana. Teithän testin samoilla kiertoipäivillä, kuin sivuston kirjoittaja. Se lienee faktaa, että lh ja hcg ovat sukulaiset.

Käsittääkseni Suomesta saatavat raskaustestit ovat herkempiä kuin ovistestit, joten sitä on ole kyennyt (itselleni;)) selvittämään miksi pitäisi ovistesteillä testailla raskautta. Ja eihän minulla mitään pitäisi näkyäkään näillä kiertopäivillä.

Varovaiset onnittelut sinulle ja oikein kovasti tsemppiä raskaustestiin, kun sellaisen käteesi saat ;). Minä YRITÄN odotella ensi viikkoon ihan rauhallisella mielin. Saa nähdä kuinka kauan.

Vilho

2/12 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, ihanaa että täällä on joku muukin hieman malttamaton :D Ja tämä ei varmaan tuu sulle yllätyksenä, et mä oon kans googletellu ihan hulluna netissä ja käynyt myös tuolla sivulla mihin laitoit linkin ;)Tekstejä en oikein jaksanut lukea ku en täysin ymmärtänyt mut kuvat katsoin kyllä... :D joo, eihän tässä auta muuta ku odotella.. Mulla oli keskemeno 05/10 et jos nyt on tärpänny ni aikas upeeta :D

Tsemppiä ensi viikkoon sinulle Vilho :)

Tää ei tee hyvää korvienvälille ;)

Venla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/12 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa Venla ja Vilho!

Minäkin testasin epätoivoissani niillä keväällä kun oli vielä hiukka liian aikaista käyttää r-testiä. Plussaa tuli ja olin varovaisen onnellinen. Kysyin asiasta hoitavalta klinikalta ja siellä sanottiin, että voi kyllä näyttää raskauden, vaikka mittaa eri hormonia, mutta silti samankaltaista. Mutta eivät suositelleet luottamaan niihin testeihin.

Ja minullehan kävi sitten juuri niin, että se ovistesti plussa muuttui oikeaksi negaksi raskaustestillä ja voitte vaan kuvitella kuinka harmitti. Silloin päätin, etten enää ikinä testaa niillä, mutta mutta...ensi kuussa uusi yritys ja ovistestejä jäljellä, joten tiedän kyllä jo nyt, että tulen niitä käyttämään.

Mutta toivon sydämestäni, että teillä se on sitten oikeasti plussaa. Näinkin usein tapahtuu, ei vain minun kohdallani. Tai sitten keskeytyi ennen kuin ehti kunnolla alkaakaan.

Vierailija
4/12 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, sanotaan että lh ja hcg ovat identtiset kaksoset joista toisella on lakki. R-testi etsii vain tätä lakkia ;)Lopputuloksia näiden loppukierron ovistestin kanssa vaan tuntuu olevan yhtä monta kuin naistakin ;). Kuten eveliinankin tillanne osoittaa.

Muistin tuossa muuten, että joskus pari kiertoa sitten testasin huvikseni oviksen "poistumista" viiva-ovistestillä loppukierrosta (silloin en ollut edes kuullut ovistestien käyttämsiestä r-testinä) ja tulos oli niin puhdas nega kun olla saattaa ei viivan palaakaan.... ja siis en ollut raskaana.

Joka tapauksessa, kiitos tsempeistä. Nyt on kyllä hyvin epäraskas olo, johtunee tästä epävarmuudesta. Koitan ajatella, että kyllä tämäkin kierto joskus pakosta loppuu, oli se sitten ennemmin tai myöhemmin. Hymynaama on hyvin luotettava testi, ja kaippa mulla ovis on ollut, vaikkaakaan en tarkaan nyt sit tiedä, että koska. Jos nämä parin viime päivän oireet oli "vain" ovisoireita, niin kyllä se Due Date sieltä jolkottelee;)

Tulethan Venla kertomaan miten sinulle käy r-testin kanssa! :)

Vilho (kp 23/28??, esikoisen yk5)

5/12 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tää päivä on menny ihan muissa maailmoissa ku vain yksi ja ainut asia pyörii päässä...

Kun olin toukokuussa raskaana, silloinkin ovulaatiotesti näytti plussaa (sen kokeilin huvikseni jo sen jälkeen kun olin tehnyt raskaustestin). Mut se siis meni kesken :(

En tiedä sit miks ihmisen pitää olla niin tyhmä et tekee kaikenmaailman ovulaatiotestejä tässä vaiheessa kiertoa... :D

venla

6/12 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen niin pahoillani, että pikkuinen ei jaksanut. Mutta eikös vaan, että seuraavaksi tulee oikein valioyksilö;-)

Sanopas muuta tuosta malttamattomuudesta. TEin viimeksi myös predictorin varhaistestin ja sain haalean plussan. muut merkit näytti negaa. Eli en ainakaan predictoria osta seuraavalle kierrolle. Ajattelin tilata mammaksi.fi niitä varhaistestejä oikein vinot pinot, että on sitten millä testailla.

Voi kun osaisi olla rauhassa ja odottaa sitä tiettyä päivää, jolloin lupa testata, mutta ei, kun heti vaan testejä kehiin kun h-hetki lähestyy. No kaikki tämä mulla edessä ensi kuussa, maltan tuskin odottaa...

Vierailija
7/12 |
29.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei

Pahoittelut Venla keskenmenosta :(, toivot ja tsempit tähän kiertoon ;). Evelina, arvaappas kestikö minun kynsissä kauan vinopino noita mammaksi.fi liuskoja (25 tarkuusko niissä on)? juu ei... Haamuja tai hailakoita en ole niistä saanut kertaakaan - tarkoittaa varmaan että toimivat ;).

Päivät kuluu hitaasti se on varma... Nyt kp 24 (dpo alunperin ehkä 10...?) ja testitoope vauhdissa taas, (ihan pimeetä tuhlata kalliita ovistikkuja loppukierrosta) tein taas ovistestin ja hymynaamaa näyttää. Viiva, joka näkyy kun ottaa tikun pois kojeesta oli paljon vahvempi kuin aikaisemmin... Ota tästä nyt selvää...?

Yks on varmaa, tässä kierrossa tiputaan taas korkealta ja kovaa, jos tiputaan.

Pluuuuus+++puuuh teille

Vilho

8/12 |
29.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jihaa, tilasin 12 kpl varhaistestejä mammaksi.fi sivuilta eikä maksanut kuin vajaa 14 euroa. Noilla testeillä voisi testata jo ennen menkkoja kun herkkyys oli 10 jotain yksikköä. Eli on nyt millä sitten testata.

Miten niin ajoissa hätäilen testien kanssa. Uusi kierto ei ole vielä edes alkanut ja meikäläinen on jo tilannut testit valmiiksi, hahhahah.

Uuah, odottavan aika on niiiiin pitkä!

Vierailija
9/12 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

10/12 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä ainakin vahvistus että ovistesti alkoi näyttämään päivä päivältä vahvistuvaa plussaa noin kp 23. Nyt kp 27 testiviiva vahvempi toista ja raskaustestikin näytti plussaa eilen ja tänään. Itse ovis oli testien mukaan kp 12 kieppeillä. Käytössä one step ovis- ja raskaustestiliuskat.

11/12 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein ovistestin kp 27/26 ja näytti positiivista!! Aivan hullua että tässä pitäisi malttaa mennä nukkumaan ja odottaa huomista kun pääsee hakemaan raskaustestin.. Tässä kun viimeisen tunnin olen googletellut keskustelupalstoja (virallista tietoa ei ainakaan suomeksi tunnu löytyvän aiheesta), niin oon siinä käsityksessä että saatan hyvinkin olla raskaana. Ensimmäistä toivotaan ja mullakin ikää ”jo” 36, joten tämä olis kyllä huippu homma!

N 39 M 39
lapset 11/2020 ja 07/2023

12/12 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen kommentoimaan tuohon omaan edelliseen kirjoitukseeni, että kyllä se ihan oikea plussa oli ja tuossa tuo reilu vuoden ikäinen nyt touhuaa vieressä.  :)

N 39 M 39
lapset 11/2020 ja 07/2023