Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

&/%&¤(/:n gradu taas! Ei tuu mitään.

Vierailija
25.07.2010 |

Mä en tajua koko jutusta mitään. En tajua tilastollisia analyysejä. En tajua SPSS:ää. EN tajua aihettani.

Mä en valmistu ikinä :(

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
25.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

SPSS ei ole vaikea. Lainaa joku perusteos tilastoinnista. Sillä kyllä selviää. Mitä muuten olet tehnyt tilastotieteen luennoilla?

Ei se gradu vaadi kuin tahdonvoimaa ja perslihaksia. Kirjoita paljon, mitä tahansa. Siitä se lähtee. Karsi sitten, jos tarvis.

t. Been there, done that.

Vierailija
2/5 |
25.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

SPSS ei ole vaikea. Lainaa joku perusteos tilastoinnista. Sillä kyllä selviää. Mitä muuten olet tehnyt tilastotieteen luennoilla?

Ei se gradu vaadi kuin tahdonvoimaa ja perslihaksia. Kirjoita paljon, mitä tahansa. Siitä se lähtee. Karsi sitten, jos tarvis.

t. Been there, done that.

Meidän tilastotieteen luennot oli aivan paskat. Sain kurssista nelosen, mutten oikeasti oppinut mitään. Onneksi mun työn ohjaaja on neuvonut lisää, mutta nyt hän on tietenkin kesälomalla ja mä olen jumissa.

Ehkä mä jätän ton aineiston käsittelyn nyt ja alan kirjoittaa taas vaihteeksi teoriaa... Kuukausi aikaa saada homma kasaan. Iik.

ap

ps. Kiitos tsempeistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
25.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ketään kiinnosta sen jälkeen enää ikinä. Älä anna liikaa arvoa sille.

Vierailija
4/5 |
25.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuntuu siltä, ettei aihe ole oikea sinulle, vaihda aihetta. Voisitko tehdä esimerkiksi laadullisen tutkimuksen? Älä ota gradusta liikaa painetta. Gradu on aivan samanlainen tehtävä kuin muutkin koulutyösi tähän mennessä, ainoastaan vain hieman laajempi. Jos olet päässyt kurssit läpi tähän mennessä pystyt tekemään myös gradun. Se vaatii vain pitkäjänteisyyttä eli sitä, että nouset säntillisesti joka aamu kirjoittamaan työtä.

Jos sinun on pakko tehdä kvantitatiivinen tutkimus, mene kirjastoon ja hae sieltä kaikki SPSS-oppaat. Tällaisia oppaita on monia ja niissä ohjelman käyttöä on selvitetty yksityiskohtaisesti. Voit myös kysyä jos joku tuttu tai opiskelukaveri voisi neuvoa sinua alkuun. Tai tiedätkö ketään toista opiskelijaa jolla olisi samanlaisia ongelmia SPSS:n kanssa. Voisitteko pohtia ongelmia yhdessä? Ja mene rohkeasti ohjaajan puheille. Ohjaajan työnä on ohjata sinua vaikeilla hetkillä!!!! Siitähän hän saa palkan!!

Olen aivan varma, että valmistut. Yliopisto saa rahaa jokaisesta valmistuneesta opiskelijasta. Teet ja korjaat työtä aina ohjaajan ohjeiden mukaan, olet sitkeä, etkä anna periksi, niin valmistut takuuvarmasti. Tsemppiä!! Kyllä sinä valmistut!!!

Vierailija
5/5 |
25.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen kvalitatiivista tutkimusta ja tuntuu, että sivumäärät ei riitä millään. tällä vauhdilla tästä tulee 200 sivuinen opus... Kirjoitan ja kirjoitan, enkä enää tiedä, mikä on oleellista ja mikä ei. Mulla olisi pari kuukautta aikaa, mutta teen elokuun harjoittelua. Teoria on ihan hölynpölyä, enkä osaa etsiä/löydä aiheestani uusia kansainvälisiä tutkimuksia. Perhe-elämän keskellä tämä on melkoisen haastavaa muutenkin.

Mutta olen vakaasti päättänyt, että tämä valmistuu. Ei ne niin kummoisia ole nuo toisten tekemät työtkään. Ei tehdä tästä liian suurta juttua. Kyllä se spss aukeaa, kun haet muutama oppaan ja heti kun phjaaja tulee lomilta varaat ajan. Ihan varmasti valmistut, kuten minäkin!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi