G: Tylsimmät/typerimmät Facebook-statuspäivitykset?
Ja tämä gallup vain ko. sivustoa seuraaville, ja ehkä vähän leikkimielelläkin :)
Minunkin mielestäni jokainen kertokoon siellä, mitä haluaa, heidäthän voi poistaa jos ei kiinnosta, mutta millainen päivitys saa sinut hymähtelemään/pyörittelemään silmiä/repimään hiuksia päästäsi tms.?
Kommentit (141)
...joka ei ole koskaan lukenut nerokkaita ja uskomattoman hauskoja statuspäivityksiä, joista tulee kymmenien kommenttien kirjallisia ilotulituksia!
Mun kavereista moni on kirjallisella alalla ja statuspäivitykset on välillä ihan helmiä.
päivityksiä. Kukaan järkevä, jolla oikeasti on mielekästä tekemistä ja elämässä kaikki hyvin ei tarvitse istua päivittämässä tekemisiään facebookiin.
Säälittävää hommaa kaikkineen.
- Kotkaan - Loviisaan - Kotkaan päin Yksi parikymppinen serkkupoikani päivittää jatkuvasti kahden kaupungin välillä tapahtuvaa liikkumistaan. Ei hajuakaan miksi kulkee eestaas ja miksi pitää ilmoittaa kumpaan kaupunkiin on milloinkin matkalla. Ei ikinä kirjoita muuta. Minä ihmettelen miksi otin hänet kaverilistalleni, en edes tunne koko jamppaa. Teksi mieli siivota kaikki sukulaiset pois.
Näin saa tiedon helposti kavereilleen. Nyt kun facebookissa lukee että Kotkaan, niin kotkalaiset voivat soitella ja treffailla häntä. Kun lukee että Loviisaan, niin Loviisalaiset voivat soittella. Kun näin laittaa facebookiin, niin ei tarvitse erikseen soitella kavereille että nyt oon täällä taas.
Teen itse samoin, sillon kun käyn maalla. Joskin kirjoittelen tietty muutakin kun vaan missä olen.
päivityksiä. Kukaan järkevä, jolla oikeasti on mielekästä tekemistä ja elämässä kaikki hyvin ei tarvitse istua päivittämässä tekemisiään facebookiin.
Sanoo ihminen, joka kirjoittaa kommentteja facobookista AV:lle :D
"harjaa hiukset ja lähtee töihin"
"töissä"
"tuli kotiin"
"hmmm"
"tylsää"
"kävi suihkussa"
"pelaa simsia"
"nälkä :D"
"tekee ruokaa"
"syö"
"olipa hyvää ruokaa"
"mitähän sitä tekis"
ja joka päivä lähes sama uudestaan
jossa ihminen antaa ymmärtää, mutta ei ymmärrä antaa.
Eli:
Siis huh mitä draamaa!!!
Kuinka voi ihmiselle käydä näin?!?
XX itkee, eikä muuta voi
XX on ihan pilvissä! Sis jeeeeee!!
Arvasin, että näin käy.
jne. jne. Muiden pitäisi sitten arvailla ja kysellä, että mitäs nyt on käynyt ja mistäs nyt on kyse. Stana.
2. "8km lenkki takana ja kohta zumbaan"
3. "on zumbkeiju" ( + sydän sydän )
4. " kaatoi juuri lasiin shampanjaa, syö kohta mansikalla kuorrutettua vaniljijajäädykettä jälkiruuaksi, kohta avaa kirjan ja rentoutuu takkatulen loimutessa".
Mulla on onneks vain muutama superoskettava fb-kaveri - noita kahta en ole poistanut, mutta sen yhden poistin, joka kirjoitti joka päivä lapsensa uuden "nasautuksen" profiiliinsa, tyyliin: " Noah katsoi tänään taivaalle ja sanoi: ompas paljon pilviä" jne jne.
Että ihan sillee se ihmelapsi taas nasautti juu.
Muutama ihminen kirjoittaa statuspäivitykseen romaanin verran tekstiä, miten pesi pyykkiä, siivosi, hoiti sairasta lasta ja on ANSAINNUT SIIDERIN kaikesta tästä. Sen lisäksi on vielä piirakka paistumassa uunissa ja odottelee hyvää seuraa.
Tämä saa niskakarvani nousemaan inhosta pystyyn: Pitäs alkaa siivoamaan, ei huvita, kukahan tulis siivoomaan mun puolesta? :D :D :D :D. Yyh, tuo on niin typerä kun olla ja voi.
Huomenta. Täällä taas, ainakin hetken aikaa. Minuutin päästä. Kone kiinni ja ystävättären luo. Kohta jälleen päivitys. Kotona. Olin ystävättären luona kahvilla, kohta lenkille. Unimasa tulee, hyvää yötä. Ei hel* että ärsyttää kaiken raportoiminen. Lisäksi tätä tekevät ovat muutenkin niin ärsyttäviä että hankala kuvitella heitä kenekään kaipaavan jos ovat muutaman hetken poissa facesta.
Myös tämä ärsyttää: Jossain tietyllä paikkakunnalla on tapahtunut jotain, tämä lisätään päivitykseen tyyliin: Voi kamalaa, olen niin järkyttynyt. Kaikki kysyvät tietysti miksi? Sitten alkaa seinällä se yleinen repostelu ja asioiden levittely (tutuista). Vaikka olisikin julkista tietoa, en pidä hyvien tapojen mukaisena toisten asioilla repostelua. Ei tulisi mieleenkään!
Pidän eniten hauskoista sattumuksista ja hölmöilyistä päivityksissä. Aika harvoin mitään jaksan päivittää, mutta kun päivitän yritän laittaa kiinnostavan päivityksen, ja joidenkin mielestä ovat varmaan muka hauskoja :)
kotona tehtäviä asioita toisilleen ovat aika erikoisia. Esim yksi kaverini kirjoittaa ruuanlaiton ohessa mitä tekee, ja miehensä kommentoi sitä makkarin puolella.
Tai nelikymppinen sinkku-uraäitikaveri kirjoittaa niitä urheilusuorituksiaan, miten oli niiin ihanaa aloittaa taas aamu hot jogalla klo 5 ja on niiin energinen sen jälkeen. (oikeasti olen kateellinen koska minä en nyt voi tehdä samoin)
Ja ne työlistat: ikkunat pesty,terassi laitettu talvikuntoon, kukat vaihdettu, matot pesty, omenapiirakka tehty ja 600 litraa mehua ja huh huh, mitähän sitten?
mutta yhden vähän epäilyttävän näin kaverin kaverilla. Kaveri siis oli kommentoinut tai tykännyt, jolloin status näkyi minunkin etusivullani.
Siinä ilmeisesti opettaja kertoi jonkun oppilaansa aineesta, jossa tämä oli kirjoittanut nähneensä äidin ja äidin uuden poikaystävän hyppivän sängyllä tms.
Musta on hieman tökeröä laittaa tuollaista facebookiin - kirjoittaja ei ehkä tajua, että status ei näy vain kavereille, vaan myös kavereiden kavereille, pahimmassa tapauksessa tuolle äidille, joka on "pomppinut sängyllä". Opettajana siinä on tullut tehneeksi aika ikävästi.
Tuon takia en juuri koskaan kirjoita työstäni, en ainakaan mitään oppilaiden tekosia.
T: ope
Ainakin mun kavereissa nämä, jotka vaan ihastelevat sitä, miten mahtava elämä/perhe/koti/lapset/lemmikkikultakala heillä on, pitävät vain julkisivua yllä. Näissä perheissä on useimmiten jonkinlaista ongelmaa, isoa tai pientä, jota yritetään peitellä yliaktiivisella kehumisella.
Sun kaveri on kommentoinut omaa kaveriaan?
Vain silloin se näkyy, jos se kaverin kaveri on myös sinun kaverisi.
Mulla on FB-kaveri, joka harrastaa aktiivista käännytystyötä profiilissaan. Lainaa raamatunlauseita ja kertoo lapsensa uskonnollisen kasvatuksen edistymisestä. Mikään, siis mikään, ei ole tätä ärsyttävämpää.
Ilmeisesti sen voi myös estää - ehkä - mutta kyllä mä näen koko ajan, mitä mulle vieraat ihmiset kommentoivat mun kavereille esim. pprofiilipäivityksestä tai kuvasta jne.
Outoa, ettet sinä näe?
yksi kaveri, joka kirjoittaa tyyliin "jaa olis aamu, taas röihin" (ei edes töihin, prkl) ja sitten "Röistä kotiin, nyt ruokaa"
"ruoka syöty, nams, nyt suihkuun"
"suihkussa käyty, pitäis varmaan nukkua ni jaksaa huomenna taas röihin"
Ja aamulla sama uudestaan.. maailman pienimmistä asioista raporttia koko ajan.
Sama ihminen laittaa koko ajan statuksia "vituttaa.com/jeejee.com/lenkille.com/saunaan.com" jne.
Lisäksi puhuu "meidän neidistä", joka on minusta rasittava tapa puhua tyttärestä. Parempi silti kuin "meidän prinsessa". Niin ja hän laittaa myös "jos sinulla on tytär joka on sinulle tärkeä blaablaablaa kopioi tämä statukseesi jne"-juttuja, argh. :D
On kyllä ihan ok tyyppi, mutta joskus harmittaa nuo :D Ei kuitenkaan niin paljon että haluaisin ottaa pois.
Muita rasittavia juttuja on liian henkilökohtaisten juttujen kertominen (olipa hyvää seksiä, nyt jälkkäriksi jäätelöä kullan navasta!) ja myös erään tutun jeesuspäivitykset (jeesus pelastaa - sinutkin!)
Miten voi sun sivulla näkyä, että sun kaveri on kommentoinut omaa kaveriaan?
tilapäivityksen kirjoittaja on asettanut yksityisyysasetuksiin että kaverin kaverit näkee tilapäivitykset.
Sun kaveri on kommentoinut omaa kaveriaan?
vieraiden ihmisten tekstejä tai kuvia, joita kaverini ovat kommentoineet tai joista he ovat tykänneet. Aina ei mielestäni ole näkynyt, onkohan tämä sen edellisen uudistuksen satoa? Vai voisko olla noiden vieraiden ihmisten yksityisyysasetuksissa jotain häikkää?
Ilmeisesti sen voi myös estää - ehkä - mutta kyllä mä näen koko ajan, mitä mulle vieraat ihmiset kommentoivat mun kavereille esim. pprofiilipäivityksestä tai kuvasta jne.
Outoa, ettet sinä näe?
näkyy että joku uppo-outo tyyppi kommentoi oman kaverisi tilapäivitystä.
Väännänpä rautalangasta. Mä asetan facebookkiin asetukseksi kaverin kaverit. Kirjoitan tilapäivitykseksi vaikka "oho, mahataudissa ja ripulit housussa". Kaverini Irma-Annikki kommentoi tilaani kirjoittamalla: "Ou nou, toivottavasti ei tartu meihin". Tän jälkeen kaikki Irma-annikin kaverit näkee tilapäivitykseni koska tyhmyyksissäni asetin kaverin kaverit yksityisyysasetuksiin. Suosittelen muuten tsekkaamaan mites itse olette laittaneet...
ja joka saikun aikana on kova meno päällä: kännäämistä, krapulaa, hevostelua, lannan luomista, juhlia, kotibileitä jne.
Tosi noloa!