Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IHANA ilma. Me ollaan tänään tehty.. ov

Vierailija
24.07.2010 |

Moneen viikkoon ei ole ollut näin ihanaa ilmaan kuin tänään! Tällaisen sen kesän pitäisi olla tai noh, ehkä 20 astetta voisi olla. Yöllä satoi kunnolla, samoin aamupäivällä. Nyt on pilvistä ja tuulee ja lämpötila on siinä 15 asteen paikkeilla. Yöllä taisi olla jota kuinkin n. 12-13 astetta. Kerrankin sai nukkua kunnon yöunet eikä tarvinnut herätä hikisenä. Ja kämppäkin viileni mukavasti vähän (asutaan omakotitalossa ja yläkerrassa on ollut viime aikoina 35 astetta lämmintä, nyt siellä on 27-28 astetta). Allakerrassa on ollut n. 30 astetta ja nyt on 25 astetta. Kyllä tarkenee!!

Taapero heräsi tänään normaaliin aikaan (herää yleensä klo 8.30-9.30) vähän ennen ysiä. Viime aikoina ukko on herännyt klo 7.00 hikimärkänä karjumaan eikä ole nukahtanut uudestaan, vaikka on pyyhkinyt märällä harsolla tai käyttänyt pikasuihkussa ja hänen huoneessaan on sälekaihtimet + lisäksi verhot eli huone on hämärä. Ja koko päivän herra on sitten kiukunnut ja ränkännyt väsyä, kun päiväunetkin ovat olleet max puoli tuntia ja nuokin ovat olleet ruhtinaallisen pitkät. Ja samoin ruoka ei ole maistunut, ainoastaan kaupan makaronilaatikko, tomaatit, pakaste vadelmat, mehujäät, jugurtti, juusto, muusi + grillimakkara ja piimä on kelvannut eli noilla ollaan menty viimeiset 2,5 viikkoa.

Heräämisen jälkeen aamupala maistui, söi normaalin aamupuuron, vähän hapankorppua ja juustoa + piimää (meillä ei juoda ollenkaan maitoa) ja halusi vielä "jälkkäriksi" viiliä ja vadelmia.

Ulkona jaksoi touhuta, teki kakkuja hiekkiksellä, laski mäkeä jne. Ja lounaalla söi kurkkua-tomaatti "salaattia" (salaatin palat nyppi pois), uunilohta ja muussia + leipää ja piimää + jälkkäriksi jätskin.

Ja nyt on nukkunut ulkona jo yli 2 tuntia (normaalin päiväunet on 2-2,5 tuntia).

4v ja 6v heräsivät myöskin normaaliin aikaan tyytyväisinä ja halusivat lähteä aamupäivällä puistoon, jonne sitten mentiinkin. Isommat ajoivat pyörällä ja itse kävelin kuopuksen ollessa rattaissa. Kertaakaan ei kuulunut poikien suusta: lähdetään kotiin, mulla on tylsää! Itse asiassa poikia piti vähän narrata, että nyt pitää lähteä.. Syömisen jälkeen pojat lähtivät takaisin ulos tohon omalle pihalle ja nyt he näyttävät rakentavan jotain hiekkalinnaa hiekikselle ja koiratkin näyttävät olevan mukana leikissä. Myös ruoka maistui (heilläkin on ollut suunnilleen sama ruokalinja kuin kuopuksella), kumpikin otti vielä santsilautaset.

Itse olen tänään jo leiponut muutaman pellillisen sämpylöitä, leikannut koirien kynnet, korjannut esikoisen sammareiden vetoketjun ja pessyt eteisen maton. Ja ruokakin on taas maistunut, viime viikot on tullut vaan paastottua, kun mikään ei ole maistunut (olen viimeisilläni raskaana). Ja oli todella ihana herätä virkeänä ja raikkaana aamulla.

Illalla, on tarkoitus mennä ehkä uimaan tohon läheiselle rannalle ja lämmitetään pitkästä aikaa sauna (mies on töissä huomis aamuun asti), nyt sinne ehkä jopa jaksaisi mennäkkin. Ja mitähän vielä.

Mutta ei tätä onnea kauaa kestä.. Huomiseksi on taas luvassa 29 astetta lämmintä, kele. Yöstä kyllä pitäisi tulla viileä.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en löytänyt itselleni kuin kengät tai yhtä mokkatakkia vähän katselin ja jätin sen vielä mietintään. (Lapsille on ostokset tehty jo aikaisemmin.) Vielä pitäisi siivota wc/kylppäri ja pyyhkiä pölyt. Tässä yhtenä iltana jo imuroin. Olen odotellut myös viileämpiä ilmoja, jotta saisi nämä tehtyä.

Vierailija
2/6 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on ollu ihan paska päivä. Lisää hellettä, se on oikeaa kesää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on ollu ihan paska päivä. Lisää hellettä, se on oikeaa kesää!

Tämä on ollut ihan perseeestä koko kesä! Kunnon kesä on sellainen, milloin lämpötila on max 20 astetta, välillä tulee sadetta ja välillä paistaa aurinko. Huvitti tuolla puistossa, kun muilla lapsille oli melkein haalarit päällä (kaikilla muilla oli takit ja selvästi paksummat housut (ei siis colleget), hyvä kun ei ollut vielä hattua ja hanskojakin päällä :D Meidän isommilla pojilla on caprit ja T-paidat ja lippikset ja lenkkarit. Pienemmällä on T-paita ja colleget, ei kenkiä ja sukkia. Puistossa oli kyllä lenkkarit ja sukat.

Ai juu, olenhan mä tänään vielä istuttanut pari kukkaa isompaan ruukkuun ja istuttanut muutaman pistokkaan multaan. Ja leikannut kissojen kynnet.

ap

Vierailija
4/6 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

paskaset marjasi... kertaakaan ei vielä ole ollut liian kuuma, varsinkaan aivan kamalan viime talven jälkeen. koko talvi meni palellessa ja kamalissa kivuissa, vasta muutama viikko on ollut niin lämmintä että pystyy liikkumaan ja olemaan ulkona. Kummaa porukkaa osa suomalaisista, heti kun on kunnon kesä, alkaa valitus liian kuumasta, ja toivotaan kylmenpää ja talven tuloa. Pakkasista ja lumesta sun muusta Suomen ilmastoon liittyvistä paskasta ei saisi joidenkin mielestä sanoa mitään negatiivista, mutta lämmöstä on medlkein velvollisuus valittaa, ja pilata muiltakin ne pari hassua helleviikkoa jotka kerran vuosikymmenessä saadaan. Muuttakaa narisijat vaikka Siperiaan, niinhän meille ei-talvi-ihmisillekin aina sanotaan: "muuta etelään"

Vierailija
5/6 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tarvi nukkua kuumassa makkarissa

Vierailija
6/6 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi huomenna on taas yli +30!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kahdeksan