Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä syillä olette saaneet käynnistyksen ennen LA:ta tai sen tienoilla?

Vierailija
24.07.2010 |

Kuopus painoi 4.5 kg ja synnytys oli raju. Nyt rv 38+0 ja synnytystapa-arvio tulossa.

Lapsesta asti minulla on ollut sydämen tiheälyöntikohtauksia ja ne ovat nyt raskauden loppua kohden vain lisääntyneet ja rytmihäiriöitä on myös.

Kuopus syntyi laskettuna päivänä ja oli siis iso, istukassa oli myös jo kalkkeutumaa.

Onkohan mahdollista saada käynnistystä lasketunajan tienoilla vai pakkoko kärvistellä yli jos yli menee?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka tietää minulle taas entistä matalampia verenpaineita ja rytmihäiriöitä...

AP

Vierailija
2/8 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka käynnistettiin laskettuna aikana, koska vedet olivat menneet vuorokautta aikaisemmin. Toka käynnistettiin viikkoa ennen la, syynä totaalinen väsymys. Kolmas käynnistettiin 10 ennen la, syyt totaalinen väsymys + edelliset todella nopeat synnytykset (kestot alle tunnin)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla keskimmäinen oli iso (myös 4,5 kiloa) ja syntyi lisäksi kasvotarjonnassa, joka vaikeutti ponnistusvaihetta. Synnytystä edeltäneessä yliaikaiskontrollissa keskimmäisen koko oli arvioitu 800 g alakanttiin.

Kuopuksen kooksi arvioitiin pari päivää ennen laskettua aikaa 4 kg. Minua pelotti antaa mennä yli, koska edellinen painoarvio oli mennyt niin pieleen ja pelkäsin, että jos raskaus jatkuu niin joudun synnyttämään viisikiloista... Lisäksi molemmat vanhemmat lapseni syntyivät samassa virhetarjonnassa, joten epäilin kolmosen tulevan samassa asennossa.

Tässä tilanteessa sain käynnistyksen lasketuksi päiväksi. No, kuopuksen painoarvio oli puolestaan yläkanttiin ja hän olikin sitten vain 3700 g.

Vierailija
4/8 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

MAX 3.8 kiloiseksi ja oli sitten tosiaan 4.5 kiloinen. Sairaalassa olin 4 päivää säännöllisissä supistuksissa ennen kuin millään tavalla avittivat synnytystä vaikka LA oli jo niin lähellä.

Tuntuu olevan niin nihkeää tuo käynnistäminen. Itse pelkään, että istukka taas ehtii kalkkeutua tai vauva on taas iso.

Onkohan mitään saumaa saada sitä käynnistystä.

Ap

Vierailija
5/8 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin todella turvonnut (35 kiloa jäi sairaalaan), ja virtsassa oli valkuaista. Verenpaineissa ei vielä ollut häikkää, mutta lääkäri sanoi, että turha sitä on jäädä odottamaan. LA oli kolmen päivän päästä.

Vierailija
6/8 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sen jäkeen valui lapsivettä. En tajunnut soittaa synnärille vaan odotin neuvolaa joka oli parin päivän päästä. Reikä meni umpeen mutta synnytys käynnistettiin laskettuna aikana tulehdusriskin vuoksi.

Vierailija
7/8 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla silloin keskimmäistä ei millään suostuttu käynnistämään, syntyi spontaanisti rv 42+1.

Kuopuksen kohdalla kieltämättä liioittelin synnytyspelkoa ja sitä riskiä, että kuopus on vielä keskimmäistä suurempi. Sattui kohdalle sellainen lääkäri, joka otti pelot todesta ja suostui käynnistykseen melko helpostikin.

t. Se toinen suurten vauvojen äiti

Vierailija
8/8 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan antavat kuolla sydänkohtaukseen ennemmin kuin käynnistävät. Lääkäreissäkin on niin eroa, että minkälainen niuho osuu kohdalle.

AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kolme