Imetys ongelma
Ensimmäisellä lapsellamme oli koliikki, ja olin ihan burn out koko vauva-ajan. Poika söi tissiä puolen tunnin välein, tai jopa vartin ja n. 3 min kerralla. Mulla tuli maitoa todella paljon, ja toisinaan ihan suihkuamalla, mutta onpa kummakaan kun poika niin ahkerasti imi ja oikein hotki. Niin ja poika puklaili jatkuvasti, muutaman kerran jopa kaaressa.
Nyt toinen vauva, ja mulle on jäänyt kamala kammo tuosta ensimmäisen imetyksestä. Toinen näyttää pahasti siltä että sama homma jatkuu. On kokoajan vailla tissiä. Jos ei saa, huuttaa niin kauan että sitä saa. En keksi mitään miten saisin sen hiljaiseksi. Paitsi tissi suuhun tai vaunu lenkille. Vaunuillakaan en pääse kuin 1-2 krt. päivässä joten se toimii parikertaa.
Olen yrittänyt venyttää noita imetysvälejä mahd. pitkään, mutta tunti on jo saavutus.
Nehän sanoo että lapsentahtisesti imetetään, mutta ei näiden maha ainakaan ole kestänyt moista. Kamalat vatsavaivat.
Tunnen itseni jo ihan onnettomaksi tämän asian suhteen. Mitä mun pitää tehdä? Alkaa huudattamaan vauvaa niin että vedän imetysvälin 2-3 tuntiin?
Tuttia ei ole kumpikaan kelpuuttanut. Tämä uusin jopa oksentaa kun tutin laittaa suuhun.
Kommentit (2)
on teillä kyse tästä, mutta meillä oli viimeinen lapsi tuollainen noin kaksi kuisena ja selvis että hänellä oli korva tulehtunut ja siitähän se korvatulehduskierre sitten lähtikin...
En tiedä miten vanhasta vauvasta on kyse, mutta jos kysyisit nlasta voisiko vauvalle antaa pikkuisen sosetta, jos se pitäisi vatsan kylläisenä pidempään.
niitähän on sellasia ihan nännin muotosiakin.
sit auttasko jos vaikka puristaisit enimmät suihkut tissistä pyyhkeeseen tms. että vauvalla olis helpompi syödä eikä menis sitä ilmaa niin hirveesti.
meillä ekan kans jouduinpari eka kk aina pumppaan suihkut pois ku sitä tuli niin hirveesti. toisella nyt en halunnu alkaa siihen pumppurulijanssiin niin käellä täsyillä puristelin ja nyt sit tasottuki nopeamopaa tuo suyihkutus :)
onko kantoliinaa jos suostuis siinä oleen ja sais vähä pidennettyä väliä. tai auttaisko jos antais pullosta välillä, en tiiä?