Miksi ihmiset ovat täällä niin ilkeitä toisilleen?
Olen tässä seurannut yhden aloitukseni kehittymistä ja ihmetellyt, missä ovat kaikki asialliset vastaukset. Vain ilkeilevät ihmiset jaksavat vastata. Olisi mielenkiintoista tietää, mikä on täällä kirjoittavien ihmisten koulutustausta noin keskimäärin! Eikö joku voisi tehdä tästä asiasta esim. pro gradu-tutkimuksen?!? AV-palstailevien taustatiedoista.
Kommentit (29)
Mulla ainakin on vain opisto tason koulutus, mutta äiti kyllä opettanut jo pienestä pitäen miten käyttäydytään :DD
Villi arvaus tähän ilkeilyyn:
Täällä on paljon perheenäitejä jotka arki on uuvuttanut. Ei jaksata miestä? lapsia? kotitöitä? tai muuten vain rahahuolien uuvuttamia.. Äidit vetäytyy koneelle pakoon sitä arkea, samalla kun omatunto soimaa kenties epäonnistuneesta äitiydestä? On helppo pönkittää omaatuntoa sortamalla muita alas.
*Opistotason psykologiaa* :DDD
putkahti mieleen, kun allaolevaa luki... tosi aidosti uskovan, ennakkoluulottoman, sydämellisen ja ruohonjuuritasoisen puhetta.
Ei niillä teidän koulutuksilla mitään merkitystä ole, vaan omalla sydämellä! Ja usein se vaan on juuri niin, että uskovat ihmiset, jotka siis aidosti uskovat omassa sydämessään, eivät koskaan loukkaisi ketään esim.
Itse olen uskossa oleva lähihoitaja, olen käynyt aikoinaan lukionkin, enkä voisi sanoa itseäni sivistymättömäksi.
Voisinpa melkein sanoa, että nippelitiedon hankkiminen yliopistosta supistaa ihmisen maailman kuvaa kummasti, kun keskitytään vaan ulkoapäin tutkimiseen, tilastoimiseen tms!
Olen onnellinen siitä, että valitsin lähihoitajan ammatin loppujen lopuksi. Ruohonjuuritasollahan se oikea elämä oikeasti on ja sieltä voi ammentaa niin paljon myös elämäänsä, jos sen osaa.
ärsyttää vastaamaan ilkeästi on ihan se, että ap on osoittanut päättämättömyyttä ja leväperäisyyttä jossain toimessaan, ja sitten karjuu apua, että miten saisi homman onnistumaan. Hän saattaa siis ihan hyvin tietää, mistä kiikastaa - kenties jopa kirjoittaa, ettei "raatsi huudattaa lasta" tmv.
Sitten kun hänelle vastaa, että hänen pitää olla jämäkkä ja pistää miehensäkin töihin, hän suuttuu ja sanoo, ettei me voida tietää koko totuutta.
Olisi mielenkiintoista nähdä, minkälaista keskustelua käytäsiin palstalla, jolla kaikki keskustelijat kirjoittaisivat omilla, oikeilla nimillään ja kuvallisilla profiileilla. Olisiko se sitten jäykkää ja muodollisesti pätevää... vai menisikö touhu lopulta samaan kettuiluun..? "Ihmisistä kun ei nykyään tiedä". Mennäänhän sitä vapaaehtoisesti jonnekin ihmeen BB-taloonkin, aivonarikan kautta :D Anonyymiuteen liittyy tietenkin juuri se vapaan avautumisen ja kettuilun mahdollisuus, joka kai auttaa joitakin..
typerät jutut ja niitähän täällä riittää. Tyhmyys vituttaa.
Sama kokemus. Jos haluaa pahottaa mielensä ja menettää uskoaan suomalaisiin ihmisiin ylipäätään, niin eikun lukemaan keskuskustelupalstoja Suomi24:een. Erityisesti naisvihamielinen kirjoitus oikein tulvahtaa silmille. Naisten ulkonäköä arvostellaan kovin sanoin, ja esim. treffipalstojen naisia haukutaan välillä ihan käsittämättömän ala-arvoisin sanakääntein. Kaikkea sellaista, mitä ei ikimaailmassa voitaisi sanoa kasvotusten. Ja silti se satuttaa yhtä lailla. Itsellä, sinkku kun olen, oli suomi24:n treffeillä jonkin aikaa selkeä kuvallinen profiili jossa kerroin aika paljonkin itsestäni, ja miten kävi - kuvattomilta, niukasti tietoja laittaneilta keski-ikäisiltä miehiltä tuli haukkumiset ja yhden tähden klikkaamiset, kun erehdyin vahingossa vihjaamaan siitä että minulle voisi lähettää yhden kuvan, niin voisin paremmin yhdistää saamani tekstin ja henkilön...
Huokaus... Kaikkea muutakin on, mutta tulee vaan ikävä fiilis kun alkaa luettelemaan...
Ei auta muu, kuin nostaa omaa itsetuntoa, eikä missään nimessä vajota mukaan samoihin leikkeihin. Koittaa vaan lisätä omaa ymmärrystä erilaisia ihmisiä kohtaan, joilla on tietysti omat traumansa ja elämänhistoriansa......
masennuslääkettä ja millainen diagnoosi on. Aika nopeaa tulee pari-kolmekymmentä masentunutta ja paniikkihäiriöistä ja mielenterveysongelmaista ketjuun kertomaan.
Eikö se jo selitä, miksi täällä ollaan niin ilkeitä.
Pakkohan se on ilkeillä kun oma elämä on päin persettä.
että korkeasti koulutetut eivät ole ilkeitä? xD
joka on sotkenut omansa, puolisonsa ja lastensa elämän. Ymmärtää nähtävästi hävetä itseään, kun kyyriselee livenä peläten että tulee nähdyksi.