Mitä täällä kotona on tarkoitus tehdä? ihan helvetin tylsää :((
Mies palasi töihin tänään, oltiin koko perhe lomalla 3-vkoa ja minä sitä ennenkin jo lasten kanssa useamman vkon.
Lapset meni just ulos, eipä sielläkään kummoista ole kun ei ole kavereita paikalla, touhutkoon keskenään.
Mulla olis pyykkien laittoa yms nyt tiedossa, päätä särkee ja väsyttää, viimeyönä nukuin ehkä 3h kun oli niin kuuma ja kosteaakin.
Olen ihan tautisen tylsistynyt:(( masentaa ihan, itkettää.
6-vkoa vielä ennen töihin palaamista, mitään reissuakaan ei ole tiedossa, ei kyläilyjä missään, ei mökkilomaa ei mitään.
Ei ole varaa mihinkään.
TYLSÄÄ!!!!!!!!!
Kommentit (17)
Ottaa päähän kaikki, tosin meillä mies ollut nyt 2 viikkoa lomalla, kulkee omia reissujaan joka päivä, mä lapsen kanssa kotona.. tosin mulla alkaa viikon päästä työt, aloitan uudessa työssä, jännittää sekin vähäsen.
On ollut puhe et lähdetään vielä korkeasaareen, yritin aamulla ehdottaa et mitä jos lähdettäis tänään, niin ei kun pitää miehen taas sitä ja tätä tehdä...
Koti on kuin räjähdyksen jälkeen, ei vaan kiinnosta näillä keleillä siivota, mut kai mä sit tänään aloitan siivoamisen, huone kerrallaan, pakko täälä on kuitenkin siivota, ei pää kestä enää tätä kaaosta. Siinäpä mulle loppulomaksi tekemistä!!
Tai jos kävis ostamas pari kirjaa mistä olen haaveillut, ja vietän loppuloman niiden seurassa...
esimerkiksi pyörällä jonnekin luontopolulle, siellä makkaran tai lämpimien leipien grillausta. Tai ihan vaan pyöräilette tai vaikka menette bussilla eri leikkipuistoon kuin yleensä, eri uimarannoille, uuteen kahvilaan.
Menkää porukalla kirjastoon, lainatkaa jokaiselle jotain, yhteiseksi leffa tai äänikirja.
Etsi netistä piha- tai sisäpelien ohjeita, joita voi pelata ilman kalliita välineitä, pelatkaa koko perheen voimin, esim. pussihyppely, renkaan heitto, tietyllä kirjaimella alkavien sanojen keksiminen yms.
Leipokaa ja laittakaa edullista ruokaa yhdessä, pihistäkää rahoista johonkin kivaan. Onko kotipaikkakunnalla mitään lasten kesäpaikkaa, kotieläinpihaa tms.
menisin sohvalle makaamaan ja lukisin kaikki lukemattomat akkainlehdet
kotitöitäkin riittäis vaikka muille jakaa mutta kun en jaksa eikä huvita!!!
Vaatehuone on kuin hävityksen kauhistus ja tuo piha kuin viidakko, lasitetu terassi kuin romuvarasto jne.
Mutta varsinkin piha ja terassi tartteis rahaa jotta ne sais kuntoon ja sitähän ei ole.
Se olis niin ihana kesä/syksykeida tuo terassikin lasituksen ansiosta niin ei:((((
Kamala olo:´´(
Ap
mulla ihan samat fiilikset, olen "pakosta" kotiäitinä toista vuotta, töitä kun ei vaan löydy vaikka mikä tahansa kelpaisi. Rahaakaan ei siis ole mihinkään. Joka päivä samanlainen. Kökin lasten kanssa pääosin sisällä. Vaihtelua arkeen tuo ystävien kyläilyt ja kaupassakäynnit, mutta eipä nekään ihan hurjasti rutiineita ravistele...
mulla ihan samat fiilikset, olen "pakosta" kotiäitinä toista vuotta, töitä kun ei vaan löydy vaikka mikä tahansa kelpaisi. Rahaakaan ei siis ole mihinkään. Joka päivä samanlainen. Kökin lasten kanssa pääosin sisällä. Vaihtelua arkeen tuo ystävien kyläilyt ja kaupassakäynnit, mutta eipä nekään ihan hurjasti rutiineita ravistele...
Miksi ihmeessä kökitte joka päivä sisällä? Ja kyllä, minäkin olen ollut tylsistynyt kotiäiti.. Paljon parempi fiilis tulee, kun suunnittelee mukavaa menoa (onnistuu myös vähillä varoilla) ja pakottaa itsensä lähtemään, vaikka aamulla tuntuisikin, ettei jaksa.
leikkipuistossa mikä näiltä kulmilta löytyy, mutta siellä 9 kertaa kymmenestä siellä ei ole ketään muita (on niin pieni paikkakunta) ja on muuten helkkarin tylsä leikkipuisto, pelkkä tasainen hiekkakenttä jossa keinut ja liukumäki ja hiekkaa.
Siellä sitten muksut leikkii ja mä seisoskelen ja tylsistyn.
Uimarannassakin on käyty sen sata kertaa.
Kaikki on vaan aina sitä samaa, kai sitä on jotenkin jökkiintynyt, kaikki mahdollinen on nähty ja koettu niin miljoona kertaa ettei enää saa itseään yleensä edes lähtemään mihinkään lasten kanssa. Hirveä homma ja hösellys, ja kuitenkin sitä samaa, itse en iloa enää ko. reissuista saa.
Yleensä noiden reissujen jälkeen raahaudun ryytyneenä kotiin, alan laittaman väsyneille ja kiukutteleville lapsille ruokaa ja olen itsekin niin väsynyt ja kiukkunen että päätän etten lähde taas pitkään aikaan kotoa mihinkään.
Ehkä toisia virkistää moiset retket lasten kanssa, mua ei.
Saisinpa jo töitä!
Miksi ihmeessä kökitte joka päivä sisällä? Ja kyllä, minäkin olen ollut tylsistynyt kotiäiti.. Paljon parempi fiilis tulee, kun suunnittelee mukavaa menoa (onnistuu myös vähillä varoilla) ja pakottaa itsensä lähtemään, vaikka aamulla tuntuisikin, ettei jaksa.
Siis kyllähän noi kolme työllistää, ei siinä mitään ja kotitöitä piisais vaikka parillekin naiselle, mut... ARGH!
Viime viikkoina on ollut niin helkkarin kuumakin, ettei paljon innosta hommat, kun hikeä pukkaa heti jos alkaa ajatella hommia, ulkona porottaa keskipäivällä niin, että varsinkaan nuorinta ei tee ees mieli viedä ulos (enkä kyllä jaksa oikein itekään) Rantaan en yksin lähde kolmen uimataidottoman kanssa... Blaaaaah... Ei meillä ees käy ketään, eikä oo oikein mitään kyläpaikkoja. Ne jotka on lomalla, on jossain reissussa ja ne jotka ei oo reissussa on töissä.
Leikkipuistoissa ei oo ketään (missä ne kaikki oikein on????) Yksin hiekkalaatikon reunalla tönöttäminen on ehkä vieläkin tylsempää ku kotona tylsistyminen.
Tylsääääääääää ......
Ja tylsyys vielä oikein ruokkii itseään, kun ei jaksais ees mitään retkeilyä tms. ku on ollut rittävän kauan tylsää
Eihän tarkoituksena ole kai että lapset vaan leikkii keskenään.. eikö olis mukavaa itekin leikkiä mukana?? Meillä ainakin yhdessä rakennellaan hiekkalinnoja ja leikitään hippaa, piilosta, kauppaleikkiä, tehdään ruokaa yhdessä tms. Sitä ne lapsetkin kaipaa, että aikuinen huomioi ja tekee heidän kanssa yhdessä.Töissä on taas omat stressit ja silloin tuntuu et omaa aikaa ei tahdo millään löytyä ja kotona hirveä kaaos kun ei jaksa töiden jälkeen tehdä kotitöitä, että ei sekään herkkua..Pristystä päivään, nauttikaa elämästänne ja nauttikaa lapsistanne, meillä on asiat niin hyvin kuitenkin!!
että vahdin kuopusta, joka tunkee kaiken mahdollisen ja mahdottoman suuhunsa heti kun silmä välttää.
Vaikka en mä nyt tiedä jaksanko mä ihan älyttömästi enää tässä vaiheessa kesää innostua joka helkkarin muurahaisesta...
Itseni joskus PAKOTAN tekemään lasten kanssa jotain hiekkakakkua tai olen mukana autoleikeissä, mutta haukottelen koko ajan (tylsyydestä) ja leikkiminen on lähestulkoon tuskaa, en tykkää yhtään. Siivoaminenkin on hauskempaa kuin lasten kanssa leikkiminen. (tiedä sitten jos olisi tyttöjä, joidenkin barbien pukeminen tms. voisi ehkä ollakin kiinnostavaa tai ainakin vähemmän tuskaa.. tiedä sitten?)
Eihän tarkoituksena ole kai että lapset vaan leikkii keskenään.. eikö olis mukavaa itekin leikkiä mukana?? Meillä ainakin yhdessä rakennellaan hiekkalinnoja ja leikitään hippaa, piilosta, kauppaleikkiä, tehdään ruokaa yhdessä tms. Sitä ne lapsetkin kaipaa, että aikuinen huomioi ja tekee heidän kanssa yhdessä.Töissä on taas omat stressit ja silloin tuntuu et omaa aikaa ei tahdo millään löytyä ja kotona hirveä kaaos kun ei jaksa töiden jälkeen tehdä kotitöitä, että ei sekään herkkua..Pristystä päivään, nauttikaa elämästänne ja nauttikaa lapsistanne, meillä on asiat niin hyvin kuitenkin!!
Kuulostatte masentuneilta. Hakekaa apua lääkäriltä pian. Juuri tuo elämänilon kaikkoaminen on hälyttävä merkki, mikään ei tunnu ns. miltään.
tai tylsistynyt lähinnä.. mutta en mä tähän mitään lääkkeellistä apua halua, se hoitaisi vaan oireita, ei syytä. Tarvisin niitä töitä!!
Kuulostatte masentuneilta. Hakekaa apua lääkäriltä pian. Juuri tuo elämänilon kaikkoaminen on hälyttävä merkki, mikään ei tunnu ns. miltään.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän kotona tylsistyy pitemmän päälle. Vähänkin älyllinen aikuinen tarvii muuta haastetta päivään kuin hiekkalinnan rakentaminen ja makaronin keittäminen. Peukkuja mieleisen työn löytämiseen.
Mä teen täällä hidasta tylsyyskuolemaa ei oo ketään muuta kun mä kotona. Kaikki kivat kirjat on luettu eikä viiti käydä kirjastossa mitä mä teen auttakaa pliis
Ottaa päähän kaikki, tosin meillä mies ollut nyt 2 viikkoa lomalla, kulkee omia reissujaan joka päivä, mä lapsen kanssa kotona.. tosin mulla alkaa viikon päästä työt, aloitan uudessa työssä, jännittää sekin vähäsen.
On ollut puhe et lähdetään vielä korkeasaareen, yritin aamulla ehdottaa et mitä jos lähdettäis tänään, niin ei kun pitää miehen taas sitä ja tätä tehdä...
Koti on kuin räjähdyksen jälkeen, ei vaan kiinnosta näillä keleillä siivota, mut kai mä sit tänään aloitan siivoamisen, huone kerrallaan, pakko täälä on kuitenkin siivota, ei pää kestä enää tätä kaaosta. Siinäpä mulle loppulomaksi tekemistä!!
Tai jos kävis ostamas pari kirjaa mistä olen haaveillut, ja vietän loppuloman niiden seurassa...