Esikoinen aloittaa esikoulun elokuussa, joskus
maaliskuussa tuli kirje että esikoulupaikka on läheisessä päiväkodissa ja sen paikan vahvistin.
Sen jälkeen ei ole kuulunut mitään, ei tietoa milloin esikoulu alkaa yms. Odotin että olis ollut tutustuminen esikouluun vielä keväällä, mut ilmeisesti sitten ei ollut.
Onko muuallakin näin vai pitäskö tässä soitella koulutoimeen/päiväkotiin ja kysellä homman perään? Kohtahan on jo elokuu ja esikoulun alku lähellä.
Kommentit (13)
jotain tietoa tulis. Alkaa jo epäilyttää että onko lapsella sitä eskaripaikkaa ollenkaan vaan onko joku sekoillut jossain jotain.
No, odotellaan elokuuhun ja sitten kyselen jos ei mitään kuulu.
ap
Kyllä minä kyselisin jo, jos jonkun asiasta tietävän saa jostain kiinni.
Vaan itselleen sopivana ajankohtana sai mennä tutustumaan ja silloin sai myös tarkempaa tietoa mitä tarvii olla mukana ja alkamis ajankohdasta ym.
tutustumista, eikö? Jospa olisit itsekin hiukan aktiivisempi.
tutustumista, eikö? Jospa olisit itsekin hiukan aktiivisempi.
siellä eskarissa silloin elokuun 11.pvä oikein pitää olla :) Joo ja kyllä mä sen tiedon jostain nyhdän ennen koulujen alkua, mutta olettaisin että kai tuo nyt voitas ihan eskarista/koulutoimesta ilmoittaa? Samoin se miten ja milloin eskariin voi halutessaan tutustua. Luulis olevan helpompaa ilmoittaa asia kirjeitse/sähköpostitse kuin että jokaisen lapsen vanhempi soittelee ja kyselee sen itse.
ap
siellä eskarissa silloin elokuun 11.pvä oikein pitää olla :)
Tampereella koulut alkavat ke 11.8., eskari vasta seuraavan viikon maanantaina.
t.4
Tampereella koulut alkavat ke 11.8., eskari vasta seuraavan viikon maanantaina.
lapsella on esikoulupaikka 11.8. alkaen. Kuvittelis että tuolloin se esikoulu myös alkaa.
No, katoin netistä että se päiväkoti aukeaa vasta 2.8. joten odottelen siihen ja tinkaan vastaukset mieltäni askarruttaviin kysymyksiin ja olen hyvin aktiivinen.
ap
esikoulunkin tulisi seurata.
säästö syistä eskaripäivät minimiin.
ilmoitettiin keväällä, kun saatiin ilmoitus, että mihin eskariin on päässyt, niin samassa lapussa luki, että koska eskari alkaa ja jos haluaa mennä tutustumaan, niin pitää itse sopia aika. 11.8 alkaa myös meidän eskari, niin kun koulutkin.
jossa oli päiväkodin ko. ryhmän yhteystiedot, hoitajien nimet jne.
Vaikka lapsi on jo ko. päiväkodissa ja esikoiseni on jo ollut siinä samassa eskariryhmässä ja tunnemme hoitajat.
Tämä Helsingissä.
että varaudu siihen, että elokuu on vielä kesäkuukausi, kaikki ei ole paikalla jne.
Eskarihan ei ole koulu. Ja kouluissakin pari viikkoa on vähän sellaista laskeutumisvaihetta. Kyllä se lapsi ehtii hyvin mukaan!
erikseen tutustumispäivää eskariin.
Sen sijaan vanhemmille on kyllä kerrottu, että lapsi voi tulla tutustumaan sopivana päivänä. Jos päiväkoti on auki, niin menkää ihmeessä tutustumaan.
Ja jos ei, niin elokuun alusta varmasti aukeaa joten menkää silloin:)
Hyvää esikoulun aloitusta sinne.