Kumpaan muuttaisit,Pitäjänmäelle vai maunulaan?
Kommentit (5)
Maunulan plussat:alue tuttua,ystäväni asuu siellä,vanhempani asuvat lähellä,miinukset:tiedossa oleva asunto vain kaksio
Pitskun plussat:asunto kolmio,miinukset:alue vieras,ei juuri tuttuja lähellä.
Olen julkisten varassa.
pitskussa kolmas kerros,maunulassa eka
julkinen liikenne on hyvä joka suuntaan
töihin on hyvin lyhyt matka.
Palveluita ei juurikaan ole. Posti, jossa tosi kiva henkilökunta ja muuten päiväposti tulee tosi aikaisin, n klo 9.
Kauppa on 1, mutta sitäkin parempi, Pitäjänmäen tiellä on S-market ja sielläkin tosi kiva henkilökunta. Bonuksena Halvan lakutehdas ja ylläri ylläri, sielläkin mukava myyjä.
Pizzerioita on pari, halpoja, Vihreä Käsi kirpputori on hyvä ja vielä kerran, kivaa henkilökuntaa ja siisti paikka.
Koska täällä on paljon työpaikkoja, eipä pahemmin näe ketään esim lauantai-iltaisin, korkeintaan intialaisia työntekijöitä, jotka tekevät ylitöitä.
Juna on ok, päivällä kulkee 20 min välein, yöllä tunnin välein, mutta paljon busseja menee Pitäjäen tietä pitkin, eli ei tarvi keskustaan yöksi jäädä. Ja ruuhka-aikana 10 min välein.
Itse olen ihan tykästynyt. Paljon lapsiperheitä, parkkipaikka on hankala saada, kun on niin paljon työpaikkoja, mutta eipä muuta valitettavaa.
Mutta Maunulassa on monta tosi kivaa paikkaa. 1950-1960 -lukujen hyvin suunniteltuja rivareita (Koivikkotie, Pirttipolku, Liesipolku jne.). Niissä on taloyhtiöt aika suosittuja ja esim. As Oy.Oulunkylän rivitaloissa asunnot menevät yleensä tosi helposti kaupaksi (siis tyyliin ekalla näytöllä),koska monet kyttäävät niitä. Asutaan itse ja näissä on erikoiset pohjaratkaisut ja samalla mukava 1950-luvun tunnelma. Isot pihat jne. Näissä asuu paljon lapsiperheitä ja lapsiperheet viettävät paljon aikaa yhdessäkin.
Vanhan Maunulan kerrostalot ovat ulospäin symppiksiä ja ainakin ne perheet, jotka tiedän niissä asuvan ovat ihan tyytyväisiä. Asunnot vaan aika pieniä yleensä eikä hissiä välttämättä.
Maunulan (tai Suursuon) kerrostalot Pakilantien varressa ovat aika rumia, mutta yksi leikkipuistotuttuperhe niissä asuu ja on aika tyytyväinen. Maunulassa on jonkin verran myös kaupungin vuokra-asuntoja.
Leikkipuisto on kiva.
Pitäjänmäki on samalla tavalla hiukan sekalaista. Reimarlan alue on tosi kiva, tosin aika pienehkö eikä siellä ole merkittävästi palveluja.
Ne uudet Pitskun talot ovat taas aika kivannäköisiä, en tunne niistä ketään, joten en osaa sanoa millaista porukkaa. Pitäjänmäki lienee aika rauhallinen iltaisin, koska suurin osa liikenteestä on Valimon työpaikkaliikennettä.
Pitskun etuja on juna.
Pitskussa on mun mielestä aika surkeat palvelut, tosin Munkkivuoren ostarille tai Selloon ei ole mahdoton matka.
Pitskussa on paljon läpiajoliikennettä, Pitäjänmäentie on vilkas.