Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Opetin 8-v tyttöni tekemään nakkikastikkeen,

Vierailija
22.07.2010 |

tekikin ihan itse minun opastuksella, vain paistinpannun nostoissa otin puikot kun pannu on niin painava. Arvatkaas oliko tyttö polleena, kun tarjoili perheelle itse tekemäänsä ruokaa??

Kohta me päästään miehen kaa helpolla...?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
22.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voitko kirjottaa tähän erittäin selkeästi ja tarkasti valmistusohjeet vaihe vaiheelta,ei mitään ympäri pyöreet selitystä vaan ihan tarkasti opastat,olisin kiitollinen,oon ihan surkee keittiössä:(

Vierailija
2/7 |
22.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voitko kirjottaa tähän erittäin selkeästi ja tarkasti valmistusohjeet vaihe vaiheelta,ei mitään ympäri pyöreet selitystä vaan ihan tarkasti opastat,olisin kiitollinen,oon ihan surkee keittiössä:(

Voisin sit opettaa omallekin tytölle. ;)

T. Äitee 31v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
22.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja samoin tekee lapseni. Tuossa iässä ne on innokkaita kokkeja.

Muistan itse 9v tehneeni kaverin kanssa joka päivä koulusta tullessa jotain ruokaa tai leivottiin.

Nyt omat lapseni on 7v ja 9v ja tappelevat siitä kumpi saa tehdä ruokaa. Harmi etteivät tunnu kykenevän yhteistyöhön. Yksin en kyllä anna noiden ruokaa tehdä.

Vierailija
4/7 |
23.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nakit teillä jotain arkiruokaa? Vai gurmeeta? Tykkääkö niistä oikeesti joku? Sen ymmärtää että lapsiin vetoaa helposti purtavuus ja yllätyksetön neutraali maku jos eivät koskaan kunnon ruokaa ole saaneet mutta aikuisiinkin.. Itkisin itseni uneen jos lapseni latitais mulle moista gurmeeta,,

Vierailija
5/7 |
23.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka ikinen kersa päiväkodin eskariryhmässä tykkää nakkikastikkeesta.

Vierailija
6/7 |
23.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ite kerran tarjosin nakkikastiketta ja kaikki kehu et kuin hyvää.. no joo se oliki semmonen valmis nakkikastike pussi johon lisättiin vain neste ja nakit, eli voitko ap opettaa mullekki miten se tehdään? :)

Vierailija
7/7 |
23.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä vaiheessa ruskeakastike on muuttunut roskaksi?

Kuuluu normaaliin ruokavalioon jokkut ei vaan osaa tehdä, opetetaan keittiöalan ihmisillekin! ;)

Näin se menee: Pannu lämpenemään. Sulata rasva pannulla, anna vähän siristä, lisää jauhoja niin että imeytyy rasvaan. Ruskista, kunnolla.

Lisää vettä. Teen tämän osuuden kattilaan, siihen voi sitten lisätä j. lihan, lihapullaa

-maustamisen jälkeen.

Loraus kermaa, maitoa pehmentää makua. Itse laitan soosiin myös sinappia, joskus väriin auttaa kerma tai lihafondy.

Sipuli (ruskista hiukan pannulla) sopii myös.

Jos soosin rakenne arveluttaa niin kaada kattilaan siivilän läpi, klimpit jää siivilään ja soosista tulee hyvä.

Ruskeaankastikkeeseen voi uhrata myös punkkua.

Samaten kastikkeen teet esim. jos paistat voissa maksanpaloja, lisäät päälle muutaman lusikallisen jauhoja, sekottelet, lisäät nesteet, maustat. Mukaan porisemaan porkkanan paloja ja sipulia.

Valkosen kastikkeen taas saa aikaan kun voin sulattaa, lisää samantien jauhot (ei ruskista) ja lisää maitoa nesteeksi.

Munakastikkeen saat kun lisäät keitettyjä kananmunia (kuorittuja ja paloteltuja) suolalla ja v. pippurilla maustettuun valkokastikkeeseen.

Valkokastike on laimennettuna myös pinaattikeitto. Kaupan pakastealtaasta löydät pakastepinaatteja, joita vaan nakkaat sulamaan sekaan.

Samasta pinaattisoosia laitat myös vaikka voideltuun uunivuokaan, johon kalanpala ja päälle pinaattisoosin jämät ja uuniin kypsymään.

Mut nyt mää menen nukkumaan!