4v tyttö mitoissa 108,5cm 18,5kg. Kaverin kommentti: oho mikä korsto!
On kuulemma ihan liian painava, kunnon amatsooni. Hänen 5v poikansa on 110cm ja 18kg.
Neuvolassa ei sanottu mitään, kirjaan kirjattu; Kasvaa hienosti. Minkä kokoisia 4v tytöt yleensä on? Satutti tuo kaverin kommentti.
Kommentit (21)
Minulla ensimmäinen tyttö oli 105cm ja 18kg, tänä päivänä 9v. 144cm 29kg eli hoikka, toinen tyttö oli neli vuotiaana 107,5 ja 22kg ja nyt 8v. 140cm 34kg, tämä toinen oli siis vähän pullukka pienempänä muttei ole enää, tytöillä pitkä isä(195cm).
Jos terkkari sano että kaikki hyvin niin jätä kaverin kommentti sikseen.
5 vuotiaana 107cm/16kg.
On nyt 5v10kk ja n.110cm ja himpun vajaa 17kg.
Painokäyrä on miinuksilla ollut aina ja pituus aika lähellä keskikäyrää.
Mielestäni tyttösi on ihan normaalin kokoinen!
3,5v. tyttö on n. 14kg ja 100cm, luultavasti kerkeää n. ½kg-1kg tulla puoleen vuoteen?
urpo kommentti.. Jokainen lapsi kasvaa omaa tahtiaan. Mun 5 v. tyttö on melkein prikulleen sun tytön kokonen mutta eipä olla me vanhemmatkaan mitään pitkänhuiskeita..
Anna mennä vaan toisesta korvasta ulos.
ja koskaan kukaan ei haukkunut korstoksi. nyt tyttö on lähes 10 ja 141 ja 36kg, normaali tyttö, ei pullea ollenkaan, vähän ehkä pitkä.
mun lapset on vaan isoja, poika kohta 8vee on 150cm muutama kk sitten.
oma tyttöni ei kyllä todellakaan oo minkään korston näkönen, pikemminki hoikka ja siro. kamalaa muutenkin et lasten painoja/ pituuksia kytätään näin!
Kyttäisivät mieluummin omia painojaan ;)
Kyllähän sen näkee onko lapsi sopusuhtanen!
Loukkaantuisin. Tyttösi on aivan sopusuhtainen.
Ihme sammakoita "kaverit" joskus päästää suustaan ja vielä pieneen lapseen liittyen!
19kg kun aloitin koulun (7v), enkä ollut mikään erityisen pieni...
oma tyttöni ei kyllä todellakaan oo minkään korston näkönen, pikemminki hoikka ja siro. kamalaa muutenkin et lasten painoja/ pituuksia kytätään näin!
Kyttäisivät mieluummin omia painojaan ;)
Kyllähän sen näkee onko lapsi sopusuhtanen!
Oman lapseni, poika, oli 6 v neuvolassa 119 cm ja painoi 19 kg. Poika on tosi hoikka ja sirorakenteinen, ja kova liikkumaan. Mielestäni juuri hyvän kokoinen ikäisekseen.
Äläkä välitä idiootista "kaveristasi". Meidän 4v tyttö painaa kanssa varmaan lähemmäs 18 kg. Pituutta en ole nyt mitannut, mutta varmaan 110 cm tienoilla.
Kaikki luulee koko ajan 5-vuotiaaksi, mutta väliäkö tuolla.
pienikokoisella pojallaan? KAikilla äideillä ei ole muuta millä päteä niin sitten vaikka lapsen pienellä koolla. Olen törmännyt näihin :(
Oman lapseni, poika, oli 6 v neuvolassa 119 cm ja painoi 19 kg. Poika on tosi hoikka ja sirorakenteinen, ja kova liikkumaan. Mielestäni juuri hyvän kokoinen ikäisekseen.
Mutta onhan ap:n tytto varmasti tilastollisesti keskimaaraista ainakin pidempi? Meilla 4 v poika joka on 104 cm ja 15 kg. On ikatoveriensa seurassa pitkahko (asumme tosin Suomen ulkopuolella) ja hoikka.
ja en halua mitään saarnaa ylipainosta sun muusta syöttämisestä. la´psi syö tavallista ruokaa mutta lihoo...
On kyllä pieni/pienehkö.
Lapset on niin eri kokoisia, kuten aikuisetkin. Hyvän kokoinen on tyttösi!
120cm ja 20kg mutta olinkin luokan pienimpiä.
Muutenkin olen huomannut tuttavapiiristä että lapset ovat nykyään isompia kuin ennen ja etenkin pitkiä. Tiedän useammankin nelivuotiaan jotka ovat mitoiltaan melko lailla samaa kuin minä 7-vuotiaana.
Kehitys on yksilöllisesti. Jos lapsesi syö terveellisesti eli herkkuja vain herkkupäivinä ja ulkoilee niin ei mitään hätää! Usko terkkaria, älä muiden äitien kommentteja. Niitä piisaa ihan joka lähtöön!
Kyllä lapsi on ihan hyvän kokoinen - älä anna sanoman vaikuttaa, kaverilla on omia paineita, näköjään.
Vanhempi tyttö 17kg/104cm ja nuorempi 15kg/94cm