kaverit ihmettelee,miksi mies haluaa omaa aikaa välillä...olemme seurustelleet 5kk.
siis ollaan oltu yhdessä 5kk,ja mieheni on varsin intohimoinen kalassa kävijä kavereidensa kansssa..
kaverit kyselee aina että miksen lähteny mukaan? miks pitäs lähteä aina mukaan? tiedän että se kalastusreissu on erillainen poikein kanssa kuin se että olen itse mukana.
ja miehenikin on pienestä pitäen käynyt sillä suunnalla kalassa,niin mtä se nyt haittaa jos käy välillä kavereidensa kanssa? kyllä minäkin tykkään siellä käydä...mut kuitenkin eri asia..ajelee mönkilöilä pitkin soita ym..
Kommentit (9)
Öööö, ainakin itse 18 vuoden avioliitossa kaipaan sitä omaa aikaa. Eli aikaa, jolloin menen mökille yksin pariksi yöksi lepäämään työn stressistä yms.
Olisi järkyttävää jos mies olisi koko ajan niskassa huohottamassa, eikä päästäisi edes sinne.
Mutta olenkin ollut ihminen, joka on aina kaivannut yksinoloa säännöllisin väliajoin ladatakseen akkujaan.
Onneksi mies sen ymmärtää, kuten minä miehen tarpeen saada olla omissa oloissaan välillä. Mikään ei ole ahdistavampaa kuin kuristusote toisesta ja kontrollointi.
Jos se ei ole ap:lle eikä hänen miehelleen.
Jos se ei ole ap:lle eikä hänen miehelleen.
Minä haluan melko paljon omaa aikaa, mies myös. Kukin tyylillään, mutta minusta ei ole paras ennuste loppuelämän kestävälle suhteelle jos osapuolet eivät voi yksin edes harrastaa tai suunnilleen edes katsoa televisiota. Lapsettomilla varsinkin on niin paljon vapaa-aikaa, että oma aika ei ole mistään pois. Jos parisuhdeaika on niin kaikki kaikessa, kannattaisi ehkä jättää ne lapset tekemättä. Vaikuttavat nimittäin paljon rajummin yhteiseen aikaan kuin satunnainen kalareissu.
Mieheni oli alkuseurustelumme aikana lähes joka ilta tulossa luokseni, mutta sanoin, kohteliaasti, että haluan olla joitain iltoja yksinkin. Ymmärsi asian, ja ei kyllä koskaan ystävieni ja minun seuraani tunkeutunut. Nyt on yhteistä taivalta yli 10 vuotta ja omaa aika entisestäänkin tärkeämpää.
Jos luottamus pelaa, niin sitä voi olla erossa toisesta, ja silti toinen ei katoa mihinkään.
Miehet tarvii yleensä naisia enemmän omaa aikaa, joten yksin kalareissuille lähteminen kuulostaa musta ihan normaalilta. Onko pakko takertua täysin kiinni ja tukehduttaa toinen rakkaudella ja läsnäololla niin, ettei se pääse hengittämään vapaammin ikinä?
Miehet tarvii yleensä naisia enemmän omaa aikaa, joten yksin kalareissuille lähteminen kuulostaa musta ihan normaalilta. Onko pakko takertua täysin kiinni ja tukehduttaa toinen rakkaudella ja läsnäololla niin, ettei se pääse hengittämään vapaammin ikinä?
Miten niin muka miehet tarvitsevat ENEMMÄN omaa aikaa kuin naiset? Tuollahan just oikeutetaan se, että äiti jää kotiin lapsilauman kanssa ja isä saa käydä viihteellä kaveriporukassa kuin mikäkin poikamies :(
että kaverit ihmettelee tilannetta. LUKEKAA KUNNOLLA alotus viesti.
Mä ymmärrän sua ihan täysin. Sun kaverit luulee että teillä on jotenki huono suhde ja on sun puolella vaikka asia ei olekkaan niin :)
Tottakai jokaisen täytyy saada välillä omaakin aikaa sekä aikaa olla pelkästään kavereidensa kanssa eikä niin että puoliso roikkuu koko ajan mukana.
Jos ei yhtään omaa aikaa, lopulta siinä käy niin että toinen on siinä määrin omaa aikaa vailla ettei seurustelu enää onnistu. Eli liika "läheisyys" ja riippuvaisuus alkaa ahdistaa.
Oma exäni oli sellainen että hän olisi halunnut olla käytännössä 24/7 minun kanssa (no melkein, sen hän onneksi ymmärsi ettei voi töihini mukaan tulla, mutta työpäivän aikanakin hän soitteli kymmeniä kertoja). En olisi saanut mennä baariin kavereiden kanssa ("no mitä haittaakaan siitä on jos lähden mukaan?"), kun kaverini (naispuolinen hänkin) kysyi minua laivalle kanssaan, siitähän ex vasta herneen nenään veti. Ihan ylipäätään että kaveri soitti iltapäivällä ja kysyi että käydäänkö kahvilla, ex oli jo tyrkyllä mukaan kun "mäkin voisin oikeestaan lähtee kun enhän mä ole nähnyt Minnaa pitkään aikaan". Rasittavaa.
Lopulta otin eron kun alkoi ahdistaa ettei yhtää saa olla yksin tai kavereiden kanssa rauhassa vaan koko ajan pitäisi toista kuljettaa mukana..
Tottakai oman ajan tavoittelua ihmetellään, terveeseen suhteeseen kuuluu yhdessäolon! Saat aikaan naiselle tunteen, että hän ei elämääsi kuulu kun kaikki pitää tehdä omassa rauhassa. Parisuhteen pitäsi olla se "parasystävyys" jonka kanssa haluaa jakaa oman aikansa. Eikä ottaa siitä lomaa. Mutta jatkuva soittelu nyt menee liian pitkälle. Hän koki, että sinuun ei voi luottaa. Joten yhdessäolo ei ollut silloin sydämmestä vaan mustasukkaisuudesta muista. Ota ero mutta itse en halua naista joka sanoo joka kerta mene vaan. Miltäs sitten se "oma-aika" tuntuu. No ei miltään!
Vaan mun mielipide....