Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aurinkovoide + lapsi = sotkuiset rattaat

Vierailija
20.07.2010 |

Näin ainakin meillä. Lapsi laitetaan usein vaipassa rattaisiin näinä läkähdyttävän kuumina päivinä (ei tänään, mutta aiemmin). Nyt rattaat on ihan voiteessa.

Oletteko pesseet pesukoneessa? Luulen, että meidän rattaissa olisi melko helposti irrotettavat nuo istuinosan kankaat. ja nyt on enää myöhäistä mitään ripua pitää lapsen alla, kun "vahinko" on jo tapahtunut..

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aurinkorasvahan kannattaa laittaa ennen ulosmenoa jos vaan mahdollista, että ehtii imeytyä. Se on tosi vaikea poistettava, meiltä ainakin useampi vaate mennyt pilalle.

Mä olen pessyt koneessa rattaan kangasosia, meillä on emmaljungat ja maxi-cosit. Märkänä vaan takaisin kiinni.

Vierailija
2/7 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on moneen valkoiseen paitaan jäänyt rumat jäljet :(

Muuten olen kyllä pessyt rattaiden kankaita koneessa. Joissakin on pesulämpötila 30, mutta olen jotkut silti pessyt 40:ssä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että aurinkorasva laitetaan aamulla, että ehtii imeytyä. Mutta kun nuo lasten voiteet (suojakerron 50) ovat jotain vedenkestäviä takeroita niin lapsen iho on rasvasta kiiltävä vielä iltapäivälläkin, ellei lapsi ole sitten ehtinyt hinkata itseään sohvaan jne.

Eli yritän ainakin pestä koneessa. Ehkä jotain tahranpoistajaa pintaan. Ei ne ainakaan kamalammaksi voi mennä...

ap

Vierailija
4/7 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jatkossa siirtyä aurinkorasvoista auringonsuojavaatteisiin.

Meillä on lapsilla kesäisin käytössä lähes jatkuvasti näin helleilmoilla lyhyt- tai pitkähihaiset uv-suojapaidat, eikä tarvitse rasvailla, kuin kasvot, niska ja kaula ja kädenselät.

Jalassa uikkarit tai shortsit ja jalat sitten rasvataan, mutta nehän nyt ei rattaissakaan varmaan ole se sotkevin paikka. Tai sitten ostaa myös uv-suojahousut tai yksiosaisen asun.

Polarn och pyret myy hyviä ja löytyy niitä edullisempia ihan H&M:ltäkin.

Vierailija
5/7 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalliit rattaat on käyttöä varten ostettu, ja pyrin helpottamaan lapsiperhe-elämää, jos suinkin voin. Jos tahra käytössä tulee, on se sen arvoista. Auttaisiko tällainen huoleton asenne. Välillä sitten kankaat pesuun, mutta kaiken ei tarvitse olla tip-top.

Vierailija
6/7 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ei kai suositella, vaan vaatteilla pitäisi suojata!

Vierailija
7/7 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi vaan kun etenkään ne lapsille suositeltavat apteekin rasvat ei meinaa lähteä pesussa pois. Minäkin pyrin vaunuissa olevaa vauvaa suojamaan vaatteilla ja varjoilla, kävelevää lasta sitten on pakko rasvailla. Sepä onkin sitten projekti rasvata lapsi hyvissä ajoin aamulla ja estää koskemasta mihinkään kankaaseen kuten sohvaan sillä aikaa :)

Toisaalta, käytettäväksihän ne rattaatkin on tarkoitettu. Meillä beiget rattaat, joten tummuu ihan väkisin.