Mitä vastata tällaiselle naapurille??
Ottaa päähän ihan sikana, kun taas seisoin vaan tuppisuuna, enkä saanut sanaakaan suustani...
Naapuri tuli kivenkovaan syyllistämään, että olisin puhunut hänestä n. vuosi sitten pahaa, väittänyt perättömiä asioita ja kieltänyt lapsiani puhumasta hänen kanssaan tai leikkimästä heidän lastensa kanssa!!!
Olen ihminen, joka haluaa lähinnä elää omaa elämäänsä ja pysyä kaukana naapureista. Olen myös opettanut lapsilleni, ettei naapurille tarvitse huudella tai kurkistella heidän pihalleen (asumme paritalossa).
Miten olisin voinut reagoida? Mitä olisin voinut vastata? Nyt vain pakenen naapuria entisestään, enkä uskalla mennä kohta enää ollenkaan pihalle.
Kommentit (3)
Ottaa päähän ihan sikana, kun taas seisoin vaan tuppisuuna, enkä saanut sanaakaan suustani... Naapuri tuli kivenkovaan syyllistämään, että olisin puhunut hänestä n. vuosi sitten pahaa, väittänyt perättömiä asioita ja kieltänyt lapsiani puhumasta hänen kanssaan tai leikkimästä heidän lastensa kanssa!!! Olen ihminen, joka haluaa lähinnä elää omaa elämäänsä ja pysyä kaukana naapureista. Olen myös opettanut lapsilleni, ettei naapurille tarvitse huudella tai kurkistella heidän pihalleen (asumme paritalossa). Miten olisin voinut reagoida? Mitä olisin voinut vastata? Nyt vain pakenen naapuria entisestään, enkä uskalla mennä kohta enää ollenkaan pihalle.
Sitten:
a. En tunne koko ihmista.
b. On itse keksinyt koko jutun. Seuraavalla kerralla voisit tulla minulta suoraan kysymaan.
End of story.
Mikäli naapurisi puhuu täyttä potaskaa, niin marssit nyt ovesta ulos ja menet koputtamaan heidän ovelleen ja sanot, että olit aiemmin niin hämmästynyt hänen sanoistaan ettet osannut sanoa mitään ja oikaiset väärinkäsitykset. Sitten asia on hoidettu.
Jos sormi menee ihan ällistyksestä niin kunhan saat ajatuksesi koottua ota asia naapurin kanssa puheeksi.
Mitä siinä vänkäämään. Kysyisin ensin etteikö naapuri ole erehtynyt henkilöstä ja sitten oikaisisin väärinkäsityksen. Ei se kommunikoiminen niin vaikeaa ole. Jos naapuri on edelleen kannassaan on itse turha hermostua vaan antaa hänen sitten olla.