Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G:REHELLISESTI! Mitä tekisit jos löytäisin 10 000 euroa rahaa?

Vierailija
20.07.2010 |

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vapauttaisin" sitä käyttööni pikkuhiljaa ettei kukaan epäilisi mitään.

Maksaisin ehkä velkojani.

Vierailija
2/16 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No riippuis varmaan aika paljon siitä, että mistä sen löytäisin. Jos löytäisin sen omasta kotoa, niin iloiten ostoksille lähtisin. Jos jostain pusikosta löytäisin, niin menisin poliisin jutuille tukon kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on niin vahva omatunto etten pystyisi rahoja pitämään. Tietty toivoisin ettei kukaan niitä hakisi jolloin saisin ne :) Ja vaikka hakisikin niin saisin siitä löytöpalkkion. Muistaako kukaan paljonko löytöpalkkio on %:na?

Vierailija
4/16 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse ja käyttäisin pikku hiljaa.

Vierailija
5/16 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi miettisin onko tämä tukko huumerahaa, mafian juttuja tai väärennettyjä seteleitä. Sen jälkeen tulisi huoli, että joku rehellinen kansalainen on voinut hukata tämän summan ja se oli tarkoitettu esim. asuntokaupan käsirahaksi tms.

Joka tapauksessa menisin poliisin luokse saman tien.

Vierailija
6/16 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka pelottaisi että ehkä ne on jonkun huumerahoja tms joita joku tulee väkivalloin peräämään...jos näin ei olisi (eli kiinnijäämisen mahd) nii todellakin pitäisin ite.

Vierailija
7/16 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miettisin samoja kuin aikaisempi.Sitten lähtisin shoppailemaan eli pitäisin.

Vierailija
8/16 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olenko joutunut piilokameraan. Veisin rahat kotiin ja odottaisin pari päivää kuuluuko mitään hurjia rikollisjuonia. Miettisin pidänkö rahat vai en. Luultavasti en.

Vierailija
9/16 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi kuvitellakaan pitäväni. Olen huomannut että epärehellisyydestä seuraa ongelmia, ihan kuin se houkuttelisi elämääni vastoinkäymisiä. En edes uskalla ajatella mitä sen jälkeen tapahtuisi jos pitäisin 10 000 euroa.

Pistäkääpä merkille ensi kerralla kun otatte tietoisesti kaupan kassalta liikaa vaihtorahaa tms. niin viikon parin sisään menee lempikellosi rikki, tai hukkaat lompakon avaimet tms.

En nyt sanoisi että uskon karmaan, mutta karmaltahan tämä vaikuttaa. Se hyvä puoli on jos pystyy sen pahan asian korjaamaan, niin joku soittaa ja kertoo löytäneensä lompakkosi tms. Taikauskoa tai ei, mutta itse en enää uskalla sen kanssa pelleillä. Sitäpaitsi on mukavampaakin olla rehellinen ja hyväntahtoinen.

Vierailija
10/16 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minut on kasvatettu rehelliseksi.

Olen muutamaan kertaan löytänyt kadulta 20-50e. Koska rahan omistajaa on ollut mahdoton löytää, olen laittanut rahan pelastusarmeijan joulupataan (kummallakin kerralla oli joulunalusaika). Omatuntoni ei salli pitää toisen rahaa, ajatelkaa jos se olisi jonkun mummon jouluruokaraha, lapsen lahjaraha, köyhän yh:n ainoa raha lastensa lahjoihin.

Onneksi olen saanut siirrettyä saman arvot seuraavalle polvelle eli lapseni ovat samanlaisia :)

Vierailija
11/16 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kiroilisin omaatuntoani joka ei salli minun rahoja pitää.

Vierailija
12/16 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

poliisille, tietenkin.

Vierailija
13/16 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

veisin minäkin. Löysin kerran 50mk kadulta, sen laitoin rahankeräykseen (silloin kerättiin Kosovon sodan uhreille). Ei antaisi omatunto pitää toisten rahoja.

Vierailija
14/16 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

100- 500 euroa niin pitäisin itse, mutta 10 000 euroa lojumassa ojassa olisi tod näk hankittu varkain, ja eikö siitä saa syytteenkin, jos paljastuu, että on löytänyt rahat ja pitänyt ne? Joten veisin poliisille. Mutta jos tietäisin varmaksi, että ne olivat vaikka äsken kuolleen vanhanpojan rahat, jotka se oli unohtanut käyttää, niin pitäisin.

Vierailija
15/16 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkäänlaisia omantunnontuskia pitäisi rahat itselläni, enkä vaivaisi päätäni myöskään rahan alkuperästä.

Vierailija
16/16 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja maksaisin velkani pois. Olen oikeastaan odotellut jo jonkin aikaa, että löytäisin / voittaisin lotossa tuon summan, mutta vielä ei ole näkynyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yksi