Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä olisi paras kaupunginosa asua Helsingissä?

Vierailija
20.07.2010 |

Kriteerit: Mielellään vanhempi kerrostalo, jossa olisi jo tehty putkiremppa. Hyvä yhteys junaradalle. Koulu ja päiväkoti kohtalaisen etäisyyden päässä. Ei saisi olla hirveän levoton alue. Asunnon koko pitäisi olla väh. 75 neliötä (3-4h), budjetti n. 300 000. Muutetaan täältä vähän kauempaa, enkä oikein tunne Helsingin asuinalueita.

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei junaa, mutta ratikka kulkee keskustaan, samoin hyvät bussiyhteydet.

Ja miksei myös Pikku-Huopalahti. Siellä on ainakin runsaasti hitasasuntoja, en tosin tiedä, mitä siellä on tarjolla tällä hetkellä. (Pikku-Huopalahdessa asuu tosin jonkin verran maahanmuuttajia, mutta alue ei silti ole mielestäni mitenkään levoton. Melko hyvä paikka lapsiperheelle)

Vierailija
22/62 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä tulee kyllä todella levoton fiilis, viimeksi yksi spurgu nukkui keskellä nurmikkoa, ja muutenkin juoppoja tuntui olevan siellä ja täällä. Kauhea hälinä koko ajan.

Lisäksi Pikku Huopalahden talot ovat aivan järkyttävän rumia.

En siis suosittelisi sitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilahti, 

n.3 kerroksen taloja jotka ovat rakennettu 50-luvulla. Yhteisöllisyys ja hyvä ilmapiiri ovat suuosumasta osassa taloista. Sairaalat, päiväkodit, koulut, kaupat, kahvilat, ravintolat löytyvät kaikki parinsadanmetrin päästä.

Vierailija
24/62 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilahti, 

n.3 kerroksen taloja jotka ovat rakennettu 50-luvulla. Yhteisöllisyys ja hyvä ilmapiiri ovat suuosumasta osassa taloista. Sairaalat, päiväkodit, koulut, kaupat, kahvilat, ravintolat löytyvät kaikki parinsadanmetrin päästä.

Vierailija
25/62 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulehan käymään Munkassa ;) 

Vierailija
26/62 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite asun Espoossa ja Helsingissä olen asunut Töölössä, mutta sen verran kommentoisin, että Vuosaari on hienoimpia paikkoja pk-seudulla. Hakkaa useimmat espoolaiset lähiöt mennen tullen. 

Tää yks kritisoija viitannee johonkin yksittäiseen vuokrakortteliin jossain Meri-Rastilassa. Epäsiistit nurkkauksensa on joka paikassa.

Vierailija
27/62 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulunkylä, Veräjämäki, Patola

Junalle 0-15 min. Keskustaan juna matkaa 10min. Koulut hyviä ja päiväkodit myös. Kaikki kolme rauhallista aluetta, olen asunut jokaisessa. Vuokra-asuntojakin on, mutta ei sellaista rähinäjengiä alkuunkaan kuten monessa paikassa vaan hyvää porukkaa.

Oulunkylässä noista on parhaat palvelut ja lyhin matka junalle. Veräjämäki ja Patola taas ovat todella todella rauhallisia ja hyvät ylkoilumaastot.

Asuntojen hintalaatusuhde on noissa halpa, vielä. Minulla on sijoitusasunto Oulunkylässä nykyään, senkin arvo tulee nousemaan.

Vierailija
28/62 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2010 klo 22:52"]

"Mä muuttaisin Aurinkolahteen myös, jos olisi rahaa mutta se paikka on vain rikkaille.Upea paikka."

"Ite asun Espoossa ja Helsingissä olen asunut Töölössä, mutta sen verran kommentoisin, että Vuosaari on hienoimpia paikkoja pk-seudulla. Hakkaa useimmat espoolaiset lähiöt mennen tullen. "

[/quote]

Ihan uteliaisuudesta: Mihin perustuu Vuosaaren upeus? Miten on hienompi kuin vaikkapa Laajasalo?

Vierailija
29/62 |
26.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatteko Pohjois-Haagan asemaa?

Täällä tuntuu kirjoittelevan ihmisiä, joilla on melkoisia ennakkoluuloja pääkaupunkia kohtaan. Tavaroiden rikkominen, jengien kiertely ja ohikulkijoille huutelu eivät ole normaaleja ilmiöitä ainakaan missään, missä itse olen asunut tai työskennellyt. Tilastot ovat yksi asia, todellinen elämä toinen.

Suosittelen ap:lle Etelä-Haagaa. Hyvä ja äärimmäisen rauhallinen alue (tasan yksi, pienen pieni baari), hyvät koulut lähellä, kaikki peruspalvelut. Yhteydet löytyvät niin junalla, sporalla kuin busseillakin (sekä Vihdintietä että Hämeenlinnanväylää pitkin). Keskustaan pääsee n. 20 minuutissa.

Vierailija
30/62 |
26.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä ei todellakaan ole kaikissa Helsingin lähiöissä.

Vuosaaressa ongelmia varmasti on, mutta monet tämän ketjun asuinalueista ovat lähes vapaita kaikista sellaisista. Juoppoja ei vaan yksinkertaisesti näe paikoissa, joista ei löydy yhtään baaria.

Etelä-Haagaa suosittelen minäkin.

Vierailija
31/62 |
26.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sehän ei ole juna-aseman lähelläkään, ja siellä on niin hulppeita taloja ainakin Aurinkolahden puolella, ettei sieltä 300 000 mitään ostetakaan. Minä muuttaisin sinne, jos olisin rikas.

Vierailija
32/62 |
26.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa vilasta myös espoon ja vantaan puoli. Esim. Vapaalan seutu ja siitä mm. pähkinärinteeseen päin Vantaalla on hkin ja Espoon rajalla, rauhallista seutua. Julkiset kulkee hyvin Helsinkiin ja Espooseen sekä kävelymatkakin toisaalta myyrmäkeen junaan, siellä on palvelut mutta sen verran välimatkaa ettei myyrmäen levottomuuden yllä. Ja hintataso muuttuu kummasti hkin hintoihin, tolla rahalla saa jo rivarinpätkääkin js hyvin kohdalle sattuu.

Vierailija
33/62 |
26.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatteko Pohjois-Haagan asemaa?

Täällä tuntuu kirjoittelevan ihmisiä, joilla on melkoisia ennakkoluuloja pääkaupunkia kohtaan. Tavaroiden rikkominen, jengien kiertely ja ohikulkijoille huutelu eivät ole normaaleja ilmiöitä ainakaan missään, missä itse olen asunut tai työskennellyt. Tilastot ovat yksi asia, todellinen elämä toinen.

Suosittelen ap:lle Etelä-Haagaa. Hyvä ja äärimmäisen rauhallinen alue (tasan yksi, pienen pieni baari), hyvät koulut lähellä, kaikki peruspalvelut. Yhteydet löytyvät niin junalla, sporalla kuin busseillakin (sekä Vihdintietä että Hämeenlinnanväylää pitkin). Keskustaan pääsee n. 20 minuutissa.

Vierailija
34/62 |
26.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kallis ja rauhallinen. Itä-Helsinki on tunnettu sosiaalisista ongelmistaan, Kannelmäki on slummi, Kallio on todella levoton, Etelä-Haaga tai Pohjois-Haaga on ihan ok, mutta aika lähiöitä.

Minä asun Lauttasaaressa, ja täällä on leikkipuistoja, tarhoja, kouluja, lapsia ja hyvä meininki.

Vierailija
35/62 |
26.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne muuttaisin, jos Helsinkiin muuttaisin.

Vierailija
36/62 |
26.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etelä-Haaga ja Käpylä. Kannelmäkeen en ikinä muutais niin epämääräistä porukkaa siellä liikkuu. Varsinkin M-juna on ihan kamala.

Vierailija
37/62 |
26.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metro kulkee nopeasti ja siellä on mahtavia uimarantoja. Kouluja ja tarhoja on useita, tosin laatu voi olla muuta, kuin tarkoitat. Sinä sen itse tiedät sitten, mutta kouluja on sillan toisellakin puolella...ja tarhoja...

Vierailija
38/62 |
26.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pasilat ovat molemmat slummeja.

Vierailija
39/62 |
26.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen tietää kaikki. Johtaa rikostilastoja, työttömyystilastoja ja siellä on eniten kaupungin kämppiä. Saastaista ja sairasta!

Vierailija
40/62 |
26.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

75 neliötä saa 300 000 melkein mistä vaan. Lauttasaari on paras asuinalue lapsiperheelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kahdeksan