kuinka pitkäksi aikaa voi kissan jättää yksin kotiin?
Kommentit (26)
Eläinsuojelulain mukaan yksi vuorokausi on maksimi. Tuollaiset perustelut, että "ovat varmaan kiitollisia, kun penskat ovat pois kiljumasta", ovat huonon omantunnon peittelyä siitä, että itse ei ole toiminut vastuullisesti eli ei ole jaksanut hankkia hoitajaa tai viedä kissaa hoitolaan.
Olisit ennemmin huolissasi kuumiin autoihin odottamaan jätetyistä koirista.
tärkeitä asioita; koiria tai mitään lemmikkejä ei edes autoon mukaan jos lämpötila yli 25 ja jos on ihan pakko ottaa mukaan, ikkunat auki ja vettä puolen tunnin välein ja pysäköidessä auto varjoon ikkunat raollaan ja takaluukku auki koirille jos mahdollista ja parkki vain muutama minuutti.
Itse olen 2 kertaa rikkonut vieraan auton ikkunat poliisin luvalla heitä odotellessani, toisella kerralla vain liian myöhään, koiraa ei saatu pelastettua mutta tulipa isännälle sakot.
Ai niin, älkää jättäkö pieniä vauvojakaan kaukaloon kuumaan autoon. Tosin tässä tapauksessa en vaivautuisi ikkunoja rikkomaan :D
ja ruuaksi nakusuja ja juomaksi vettä tarpeeksi
mua kiinnostas tietää et minkä ikäsenä voi kissan jättää vrk yksin?
Arvasin muuten, että sanot noin. Mutta kissa, joka on kasvanut siihen, että se elää osin talossa, osin ulkona, on siihen oppinut.
Kai se tulisi sisälle, jos haluaisi. Ja tuleekin, kun haluaa.
Kissa on meille rakas, mutta kuitenkin pidämme järjen päässä kun kyseessä on eläin. Ja muuten, perheessä on eläinlääkäri.