Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko teillä ollut jo iso raskausvatsa rv 21?

Vierailija
19.07.2010 |

Hei!

Alan vähän huolestua... Ihmiset ovat alkaneet taivastella vatsaani, miten se on niin pieni vaikka olen raskaana viikolla 20+. Moni sanoo ettei mahaa edes huomaa.

Pystyn edelleen pitämään tavallisia vaatteita. Alavatsalla on sellainen kumpu, kohtu tuntuu mielestäni n. navan korkeudella kun itseltäni (tosi luotettavaa, joo) sitä selällään maatessani tunnustelen. Neuvolassa olen käynyt vasta kahdesti, siellä ei ole sf-mittaa mitattu kertaakaan, ehkä näin "alussa" ei vielä voikaan..? Ensi viikolla on rakenneultra, mutta nyt aloin jo huolestua että mitä jos lapsi ei kasvakaan...?

Kertokaahan, onko teillä ollut jo ihan kunnon vauvamahat tässä vaiheessa?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoista odottaessa

Vierailija
2/16 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. eräs tuttu epäröiden varovasti kysyi vasta joskus viikolla 24, että olenkohan mahdollisesti raskaana...

(mikään lihava en ollut)

toisesta lapsesta sitten maha tulikin esiin tosi aikaisin, oli viikolla 20 sellainen kuin ekasta 10 viikkoa myöhemmin :)

silti lapset olivat molemmat suunnilleen samanpainoisia eikä mullekaan enempää kiloja tullut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun esikoista odotin niin tuossa vaiheessa. Itselläni pulpahti myöhemmin vasta esiin paremmin. Näin jälkikäteen kun olen katsonut kuvia tuolta ajalta (oltiin juuri puolenvälin tienoilla lomamatkalla), niin näyttää lähinnä kuin olisi hieman "ylimääräistä vatsaa".. Silloin tosin itse ajattelin, että ompas minulla iso maha.. Paremmin tiedän nyt :) Kyllä vauva siellä varmasti hyvin voi ja voihan olla että on pieni muutenkin, kuten ainakin meidän vauveli oli syntyessäänki (2,5kg).

Mukavaa odotusaikaa :)

Vierailija
4/16 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

maha aika olematon. Nyt 21+6 yhtäkkiä tän muutaman viikon sisällä huomattavasti kasvanut. Rakenneultrassa kaikki oli ok, vaikka ennen sitä mietinkin että onkohan vauva kasvanut ollenkaan kun mahaa ei ole juuri ollenkaan :)

Kohta varmaan pitää äitiysvaatteita alkaa ostelemaan, tähän asti pärjännyt olen ihan tavallisilla vaateilla.

Eli ei kannata huolestua! kyllä se vatsa sieltä jossain vaiheessa pomppaa esiin :)

Vierailija
5/16 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
6/16 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei hätää,ei kaikille tule isoa vatsaa! itse tällä hetkellä raskaana rv: 37 ja todella pieni vatsa.tämä jo toinen raskaus. vatsan ympärys on 94cm. kyllä se ihan omasta kropasta on kiinni minkäkokoinen vatsa tulee.itse olen muutenkin hoikka.

Vierailija
7/16 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
8/16 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä huoli =)

Vierailija
9/16 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on mennyt koko ajan yläkäyrän yläpuolella eli iso maha on (tällä hetkellä jo niin iso, että moni varmaan luulee mun synnyttävän piakkoin...). Mutta mahan koko on henkilökohtaista, joten ihan normaalisti voi sinunkin vatsasi kasvaa.

Vierailija
10/16 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo melkoinen. Kohdun asennosta ja vatsalihaksistahan toi vatsan koko lähinnä riippuu, joten vaihtelee todella paljon.

Meikäläisen maha on sen verran iso, että moni on jo kysynyt mahdollisista kaksosista, mutta yksi lapsi siellä vain rymistelee. Painoa ei kuitenkaan ole tullut kuin 1,7kg, joten lihomisesta ei ole kyse, vaikka sitäkin varmaan joku epäilee.

Vierailija
11/16 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä kaikki on tosiaan hyvin. Toivon näin enemmän kuin hartaasti. Onneksi ei tartte enää pitkään jännittää, kun rakenneuä viikon päästä. Olen itsekin hoikka, eli ylimääräistä ei kamalasti ole mahassa eikä mitään turvotuksia tms. ole myöskään tullut. Jotkut kun sanovat siirtyvänsä äitiysvaatteisiin jo viikolla 12 tms. kun alavatsa on niin turpea. Itsellä ei tälläistäkään ole ilmennyt. Mutta ehkä se tosiaan on täysin ihmisestä kiinni miten se kohtu siellä kasvaa :)

Ap

Vierailija
12/16 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tokassa selvä vauvamaha. Mahat on niin erilaisia. Ole vaan ylpeä siitä sutjakkuudesta, ehdit kantamaan jättimahaa vielä ihan tarpeeksesi, vannon sen! :)

Vierailija
13/16 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä kaikki on tosiaan hyvin. Toivon näin enemmän kuin hartaasti. Onneksi ei tartte enää pitkään jännittää, kun rakenneuä viikon päästä. Olen itsekin hoikka, eli ylimääräistä ei kamalasti ole mahassa eikä mitään turvotuksia tms. ole myöskään tullut. Jotkut kun sanovat siirtyvänsä äitiysvaatteisiin jo viikolla 12 tms. kun alavatsa on niin turpea. Itsellä ei tälläistäkään ole ilmennyt. Mutta ehkä se tosiaan on täysin ihmisestä kiinni miten se kohtu siellä kasvaa :)

Ap

Mulla tuli masu esiin vasta joskus rv25:n paikkeilla vaikka lapsi oli ihan normaalin kokoinen syntyessään ja itse olin ihan normaalipainoinen kun odotus alkoi.

Mitään äitiysvaatteita tai raskausvaatteita en tarvinnut, työhousuista jouduin pitämään pari viikkoa ylänappia auki mutta sitten sen saikin jo kiinni kun turvotus katosi tai mitä sitten tapahtuikaan.

Vierailija
14/16 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taas viikkoja 24. ja aika iso vatsa on jo. Tosin olen itse lyhyt joten sekin vaikuttaa että maha on isomman näköinen kun esim. 20cm mua pidemmällä olisi. Aika moni luuleekin että viikkoja on enemmän kun oikeesto on.

Vierailija
15/16 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taas viikkoja 24. ja aika iso vatsa on jo. Tosin olen itse lyhyt joten sekin vaikuttaa että maha on isomman näköinen kun esim. 20cm mua pidemmällä olisi. Aika moni luuleekin että viikkoja on enemmän kun oikeesto on.

kohdun asentoki vaikuttanut jonkin verran jos oikein muista. En itsekään ole mikään hujoppi, 163cm.

T:14

Vierailija
16/16 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekasta siirryin äitiyshousuihin rv16, vaikka hoikka olin ollutkin.