Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuleeko teidän naapurit luvatta teidän pihoillenne?

Vierailija
19.07.2010 |

Eräällä naapurilla on tapana tulla toisten takapihoille jutustelemaan, seisoskelemaan ja viettämään aikaa. Samalla hänen pikkupoikansa juoksee sisälle ja isä perässä...

Samainen naapuri eksyi eräänä iltana meidän takapihalle. Ei tiennyt, että mieheni ja minä olimme sisällä ja seurasimme hänen touhujaan sälekaihtimien takaa. Naapuri tutki mm. meidän pihakalusteet ja lasten lelukorin.

Oltiin mieheni kanssa aivan äimänkäkenä eikä tajuttu avata ovea ja kysyä mitä hän oikein sieltä etsii?

Takapihamme on aidattu, joten mielestäni hän oli siellä luvatta ja rikkoi kotirauhaa..

Ei oikein huvita olla ko. henkilön kanssa tekemisissä.

Kuinka yleistä tämmöinen tungettelu on? Asumme pääkaupunkiseudulla.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jutustelu kivojen naapureiden kesken on ihan mukavaa minustakin. Tämä ko. naapuri vaan ei kuulu niihin.

Ja koska tähän ko. naapuuriin liittyy paljon muutakin negatiivista vuosien varrella, en halua olla tekemisissä heidän kanssaan enää, valitettavasti.

Vierailija
2/38 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei halua naapureita pihaansa, puhetaitoinen ihminen osannee ilmaista asian niin että naapuri sen ymmärtää.

Toisaalta olen itse asunut ainakin 10 asunto-osakeyhtiössä ja kolmessa omakotitalossa eikä tällaista ongelmaa ole esiintynyt yhdessäkään, joten pakko epäillä, ettei tämä ole normaalijärkisille ihmiselle ongelma.

että jotkut haluavat olla hyvissä väleissä kaikkien kanssa ja välttää konflikteja. Jotkut toivovat myös asiallista ja toisia kunnioittavaa käytöstä muiltakin, ja jos näin ei ole, on edessä ongelma. Ihan normaalia mielestäni. Ei ole kivaa alkaa huomauttelemaan naapureille, mutta joskus se vain on välttämätöntä.

Joskus (usein) myös jo hankaliksi osoittautuneet naapurit muuttuvat entistä hankalammiksi kun heille huomauttaa jostain ja pyytää muuttamaan käytöstä. On riskaabelia alkaa huomauttelemaan naapurille yhtään mistään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haittaako se ketään jos naapurin iskä kiikuttaa lapsiaan pihallamme meidän nukkuessa.

Ensinnäkin tuollainen käytös ei ole vanhemmilta aina silkkaa naiivia yhteisöllisyyttä, vaan taustalla voi olla muutakin, tahallista ärsyttämistä esim. Ja tosiaan: jos olen omakotitaloon muuttanut, totta mooses haluan, että pihani on omani ja reviiriäni, johon tullaan vain kutsuttuna.

Vierailija
4/38 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko yhtiössä tehty virallinen pihajako. Jos ei, niillä takapihoilla saa kulkeakin miten haluaa. Ja etupihoilla. Ne on silloin yhtiön hallinnassa.

Vierailija
5/38 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

asuin alivuokralaisena rivitalossa ja mun vuokranantaja asui yläkerrassa. Kun he lähtivät lomalle, kysyivät voisinko käydä jonain päivänä vaikka ottamassa aurinkoa heidän naapurissa.

Silloin oli joku murtovarasepidemia ja he olivat keskenään sopineet että joku aina olisi pihalla, jotta näkyisi että asunnossa asutaan.

No, mä sitten tein työtä käskettyä ja menin naapuriin ottamaan aurinkoa. Menin vielä väärään naapuriin. Oli siellä eläkeläispariskunta katsellut yläkerrasta mitä toi 20 vuotias pimu heidän pihalla tekee. Onneksi olin asunut jo jonkin aikaa, eli tiesivät kuka olen, mutta noloahan se oli, kun vuokranantajan hymyssä suin sen jälkikäteen kertoivat.

Vierailija
6/38 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri oli aivan raivona ja tuli huutamaan meille. En poikani tekoa hyväksy, mutta näin teki kuitenkin.

Voit varmaan ajatella onko sitten sallittua aikuisen mennä toisen pihaan.

Kannattaa kuitenkin sanoa naapurille asiasta, sillä poliisit ei tällaiseen sotkeudu.

Poliisi tulee kysymään ensimmäisenä sinulta, että oletko asiasta sanonut naapurille ja vasta seuraava etappi on poliisi.

Onko niin vaikea sanoa asiasta, kun se hoituu silläkin.

On meille tullut sisälle lapsi, että koirakin.

Juuri aidattiin piha ja tehtiin portti. Ei tule enään ketään. Asutaan rivarissa.

Vierailija
7/38 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin pappa saattaa tulla rupattelemaan kyllä jos pihalla ollaan.

Vierailija
8/38 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisi tuollaista meille tasan sen yhden kerran..

Oltaisiin kyllä yllätetty se ihan jo siinä tilanteessa itse teosta, ja olisi kyllä idiootti saanut tarkoin selittää, että mitä h*lvettiä hän penkoo meidän tavararoitamme luvatta meidän pihassamme! Mutta ymmärrän kyllä että yllätyitte, kukapa ei yllättyisi moista idioottimasta käytöstä nähdessään.

Kun kerran kyseessä on joku noin rajaton ja tyhmä tapaus, niin kai sitä pitäisi hänelle sitten aivan kuin lapselle sanoa, että ei ole sallittua mennä toisten omille pihoille luvatta. Tämä tässä on meidän piha, sinulla on tuolla tuo oma pihasi. Pysy siellä, tai poliisi on sitten se seuraava joka tämän asian sinulle kertoo, koska tuo mitä teet, on kotirauhan häirintää.

Vierailija
9/38 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä sukulainen mutta silti ärsyttää yli kaiken. Ronkkii myös meidän omaisuuttamme, mutta "ei pahalla".

Sanominen (nätisti ja sittemmin myös tiukasti) ei ole auttanut, sukulaisuussuhteen takia ei viitsisi sotkea poliiseja asiaan...

Vierailija
10/38 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etupihaa yksi naapuri pitää autonsa kääntöpaikkana (katu on umpikuja ja heillä ahdas piha). Ei se häiritse, kun on tutusta ja mukavasta naapurista kyse. En kyllä itse tekisi sitäkään.

Vierailija
11/38 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ehkä lapselta oli hävinnyt joku lelu, jota tuli etsimään?

Vierailija
12/38 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulisi sitten vaikka etuovelle ovikelloa soittaen kysäisemään, että olettekos sattumoisin nähneet meidän nicopetterin muovikrääsälelua, että kysäisenpä teiltäkin tässä samalla kun etsiskelen sitä. Mutta enpä kyllä itse teksi sitäkään, toteaisin nyt vaan lelun kadonneeksi, enkä todellakaan lähtisi muita sillä häiritsemään. Omaa huolimattomuuttaan sen kuitenkin jättänyt jonnekin, joten katoaahan ne sitten ties minne.

Se ap:n naapuri mitään sieltä etsi, se on "vaan" joku hemmetin utelias kokovartalo*piip* jolla on vinoon kasvanut käsitys siitä, mitä hän saa ja mitä hän ei saa tehdä. Kannattaa osoittaa sille rajat ennemmin eikä myöhemmin, koska ei hänellä ole tuohon mitään oikeutusta!

Vierailija
13/38 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ollut lapsen lelu hukassa eikä lapsikaan, leikkivät leikkipaikalla.

Mies vaan super outo. Ei mikään nuori enää ja hänellä ulkolainen vaimo ja pieni lapsi.

Olenkin ajatellut, että jos tuo tunkeilu jatkuu, otan yhteyttä poliisiin...

Vierailija
14/38 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei haittaisi yhtään jos naapuri tutkisi meidän muovikrääsäkokoelman todennäköisesti juuri etsiessään oman lapsensa romuja. Meidän muovikrääsäkasassa ei ole mitään peiteltävää.

Vierailija
15/38 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvässä lykyssä tajuaisi jo siitä.

Vierailija
16/38 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heiluttavat kadulta valkoista lippua ja huutavat sieltä asiansa. Toimii!

Vierailija
17/38 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on takapihalla mm.laadukkaat teak-kalusteet eikä lasten lelut ole mitään muovikrääsää. Kaikenkaikkiaan melko arvokasta tavaraa koko piha täynnä...

Vierailija
18/38 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisitte menneet molemmat ulos vaivihkaa ja sanoneet vaikka että "mitäs se naapuri täällä etsii?"

Vierailija
19/38 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsi haluaisi mennä usein naapurin pihalle leikkimään, on vasta 2,5 eli ei voi yksin päästää. Aina kysytään rajalla lupa, saadaanko tulla (ja tietysti vaan silloin kun äiti lapsineen on itsekin siellä) ja olen monesti sanonut, että ihan oikeesti saa välillä sanoa myös suoraan, että ei saa. Tuntuu vähän nololta mennä aina sinne, mutta toisaalta miksi leikkiä viereisissä pihoissa yksin kun näin lapset saavat toisistaan seuraa. Ollaan toki välillä myös meidän pihalla, mutta naapurin pihalla on ilmeisesti paremmat lelut..

Vierailija
20/38 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulin, että tässä on kyse rajoista, ei jostain laadusta. Huoh taas netissä ollaan todistelemassa laadukasta elämää, vaikkei sitä kukaan nää...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä neljä