Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuleeko teidän naapurit luvatta teidän pihoillenne?

Vierailija
19.07.2010 |

Eräällä naapurilla on tapana tulla toisten takapihoille jutustelemaan, seisoskelemaan ja viettämään aikaa. Samalla hänen pikkupoikansa juoksee sisälle ja isä perässä...

Samainen naapuri eksyi eräänä iltana meidän takapihalle. Ei tiennyt, että mieheni ja minä olimme sisällä ja seurasimme hänen touhujaan sälekaihtimien takaa. Naapuri tutki mm. meidän pihakalusteet ja lasten lelukorin.

Oltiin mieheni kanssa aivan äimänkäkenä eikä tajuttu avata ovea ja kysyä mitä hän oikein sieltä etsii?

Takapihamme on aidattu, joten mielestäni hän oli siellä luvatta ja rikkoi kotirauhaa..

Ei oikein huvita olla ko. henkilön kanssa tekemisissä.

Kuinka yleistä tämmöinen tungettelu on? Asumme pääkaupunkiseudulla.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedäthän sinä niitä.... jo siis kuvittelet, että kaikki muiden omaisuus on myös sinun omaisuutta! Kuulepas, tässä maassa ei _onneksi_ niin ole, joten tässä maassa tuollainen on kotirauhan häirintää. Ja kyllä vähintäänkin hel**tin huonoa käytöstä, tunkeilua ja mitälie kyyläämistä.

Se ei ole mitään peittelyä (vain tuollaisen tietyn, kröhöm, ajattelutavan omaava voisi noin edes sanoa) jos ei kaikenmaailman hörhöjä toivota luvatta milloin vaan tervetulleeksi omalle pihamaalleen pyörimään.

Vierailija
22/38 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka tuolla kaupoissakin syöttävät kersoilleen jätskit ja muut ENNEN kassoja, ja antavat sitten vaan likaiset paperit, jos antavat, kassoille selvitettäviksi. Ei mitään sivistystä, ei mitään tapoja ja koko maailma on vain heidän, muista viis.

Joillakin ei äly sitten millään näemmä riitä sellaisiin muille aivan päivänselviin ja normaaleihin käytöstapoihin. Siksipä siinä joskus sitten tarvitaankin jopa virkavaltaa paikalle, kun ei joku imbesilli pysty käsittämään mm. eroa oman ja toisen oman välillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta naapurin tupakansavu kyllä tulee puolen tunnin välein kyläilemään luvatta.

On yhtä helvettiä kun haluaisi näillä keleillä tuulettaa ja pitää parvekkeen ovea auki, mutta ei voi kun haju tunkee KOKO AJAN sisään.

Vierailija
24/38 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että naapuri tulee jutustelemaan takapihalle teidän kanssanne. Onko nykyään sitten parempi, ettei naapureita tunneta, eikä tiedetä mitä heille kuuluu. Kohta saamme taas lehdestä lukea, että mies tappoi perheensä. Sitten haastatellaan naapureita, jotka eivät tunne kyseistä perhettä, joskus on vilaukselta nähneet ja mukavalta näyttivät...

Kutsu naapurit kylään joku ilta ja jos vaimo on ulkomaalainen, niin tutustu ihmeessä, tuskinpa hänellä paljoa ystäviä on. Samoin voit tarjoutua hoitamaan joskus naapurin lasta.

Naapureiden molemminpuoleinen apu helpottaa arkea. Voi kun Suomessa opittaisiin olemaan ystävällisempiä toisia kohtaan.

Vierailija
25/38 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että naapuri tulee jutustelemaan takapihalle teidän kanssanne. Onko nykyään sitten parempi, ettei naapureita tunneta, eikä tiedetä mitä heille kuuluu. Kohta saamme taas lehdestä lukea, että mies tappoi perheensä. Sitten haastatellaan naapureita, jotka eivät tunne kyseistä perhettä, joskus on vilaukselta nähneet ja mukavalta näyttivät... Kutsu naapurit kylään joku ilta ja jos vaimo on ulkomaalainen, niin tutustu ihmeessä, tuskinpa hänellä paljoa ystäviä on. Samoin voit tarjoutua hoitamaan joskus naapurin lasta. Naapureiden molemminpuoleinen apu helpottaa arkea. Voi kun Suomessa opittaisiin olemaan ystävällisempiä toisia kohtaan.

Itse tykkään jutustella naapureiden kanssa ja paljon lainaillaan tavaroita, kastellaan kukkia jne. Mielestäni kohteliaisuutta on jutustella rajalla hetki ja vähän kuulostella, kuinka pitkään toinen haluaa jutella vai onko jo kiire hommiin, ja pihalle tultaessa (esim. vahtimaan lasten leikkiä) kysytään lupa, saako tulla. Ei tulisi mieleen mennä toisen pihalle saati sisälle ilman lupaa.

Vierailija
26/38 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta aika hauska viritelmä sellaiseksi. Varmaan niitäkin ihmisiä on, joille ne teak-kalusteet ovat niin arvokkaita, ettei niitä saisi muut edes katsoa ;-)

Meidänkin taloyhtiössä naureskeltiin eräänä päivänä miehelle, jonka autoon pikkupyöräilijä törmäsi. Verta tuli ja tyttö itki, mutta tämä autoilija oikeasti sanoi, että veri nyt on tässä ihan pikkujuttu. Autoon kun oli ilmeisesti tullut joku mikroskoopilla näkyvä naarmu...

Vierailija
27/38 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö osaa kunnioittaa muiden omaisuutta, etkä muita ihmisiä muutenkaan?

Muuta vaikka jonnekin korpeen tunkeilemaan ja tuhoamaan muiden omaisuutta sekä asuinviihtyisyyttä, jättäkää sivistyneet muita kunnioittavat ihmiset viihtymään kaupunkiin, kuten esim. tuo 20.

Ja parkkipaikat eivät ole mitään leikkipaikkoja alkuunkaan, ymmärrätkö?! Mitä sitten kun pentusi jääkin vielä joku kerta auton alle, se vaara siinä todellakin on olemassa, he kun valitettavasti sujahtavat erittäin nopeasti siihen peruuttavan autonkin taakse, ja vaikka kuinka aina yrittäisit varoa näitä suorastaan heitteillä riehuvia ei-niin-hyvien perheiden lapsosia. :O

Vierailija
28/38 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

päästä kaikkea mitä teen. Se käy välillä hyvin häiritseväksi. Enimmäkseen hän seisoo aivan aidan vieressä.

Vierailija
29/38 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tulevat meidän pihalle joskus juttelemaan ja me puolestaan mennään heidän pihalle välillä jos nähdään, että ovat pihalla. Ja musta tämä on pelkästään hyvä juttu! Tosin me asutaan kyllä täällä perämettessä, jossa suhteet naapureihin taitaa olla eri juttu kuin kaupungissa.

Vierailija
30/38 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisten pihoilla juttelemassa. Ennemmin käyn ohimennen pihalla 10-15 minuuttia jutskaamassa, kuin meen kenenkään sisälle istumaan.

Me asutaan kans täällä pohjosessa. Ja täällä tosiaan taitaa olla eri meno kuin etelässä.

Vierailija
31/38 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP ja perheensä olivat sisällä, joten kuinka se naapuri siellä itsekseen heidän pihaansa tutkien muka jutteli ap:lle? Tyhmä, tyhmempi, av-mamma..

Vierailija
32/38 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä nyt on ihan selvästi provo

mutta aika hauska viritelmä sellaiseksi. Varmaan niitäkin ihmisiä on, joille ne teak-kalusteet ovat niin arvokkaita, ettei niitä saisi muut edes katsoa ;-)

jotka eivät halua uskoa, että ihmisten omat pihat ovat heidän yksityisaluettaan. Erityisesti omakotitalossa kellään ei pitäisi olla mitään ongelmaa asian ymmärtämisessä.

Tiedän yhden tapauksen, joka "laajentaa valtaoikeuksiaan" jonkinlaisella pakkomielteellä tunkea lapsensa käyttämään naapureidenkin pihoja. Ko. ihminen on sairas päästään, ja ilmeisesti tämä "leikimme teidän pihallanne, vaikkette olisi kotona tai olette itse kotona mutta sisällä" -juttu saa hänessä aikaan jotain sisäisiä ihq-värinöitä.

Siihen auttaa selkeä ilmoitus, ettei tykkää siitä, että omaan pihaan tullaan itsekseen. Jos se ei riitä, jokainen tajuaa mitä voi seurata.

Vierailija
33/38 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän naapuri "harrasti" tätä vielä joku aika sit, tulivat pihalle leikkimään omin luvin, kun heidän lapsi niin halusi. Onneksi nyt näyttää loppuneen tämä meillä leikkiminen.

Heille kuitenkaan ei saanut koskaan mennä kylään ilman että oli sopinut siitä tarpeeksi ajoissa.

Vierailija
34/38 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei halua naapureita pihaansa, puhetaitoinen ihminen osannee ilmaista asian niin että naapuri sen ymmärtää.

Toisaalta olen itse asunut ainakin 10 asunto-osakeyhtiössä ja kolmessa omakotitalossa eikä tällaista ongelmaa ole esiintynyt yhdessäkään, joten pakko epäillä, ettei tämä ole normaalijärkisille ihmiselle ongelma.

Vierailija
35/38 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kohteliaalla ihmisellä ihan helppoa mennä sanomaan, että antaa vetää tms. Toisaalta sitä jää vain suu auki tuijottamaan, näkeekö varmasti ihan oikein.

Itse mietin vastaavassa tilanteessa myös, onko lapsellista olla "liian" tarkka rajoistaan ja omaisuudestaan. Haittaako se ketään jos naapurin iskä kiikuttaa lapsiaan pihallamme meidän nukkuessa.

Vierailija
36/38 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse mietin vastaavassa tilanteessa myös, onko lapsellista olla "liian" tarkka rajoistaan ja omaisuudestaan. Haittaako se ketään jos naapurin iskä kiikuttaa lapsiaan pihallamme meidän nukkuessa.

Itse olen vaan iloinen jos joku muukin saa iloa itse hankkimastani tavarasta varsinkin niin, ettei se ole varsinaisesti minulta pois. Eli minua ei haittaa yhtään kun naapurin lapset käyvät leikkimässä meidän pihalla silloinkin kun emme itse ole paikalla. Tunnen ne kuitenkin kaikki ja kivoja lapsia ovat.

Itse en kehtaisi mennä toisten pihoille ellei asiasta olisi keskusteltu omistajien kanssa.

Vierailija
37/38 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se ole tässä pointti. Mieti!

Vierailija
38/38 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meidän naapurit ainakaan meidän pihalle tule mitään hengailemaan sen enempää, normaalisti jutustellaan aidan yli jos on jotain asiaa. Naapurin rouvan koira tulee aidan raosta meidän puolelle hengailemaan aina välillä ja se on meille ihan ok ja naapuri tietää sen. Aina koira ei tahdo mennä kutsuttaessa takaisin omalle puolelle ja rouva käy sen hakemassa, mutta asiasta ollaan kyllä puhuttu ja se on kaikille ok. Muuten kyllä on kenenkään turha tulla pihalle penkomaan mitään, ei siellä mitään arvokasta ole, mutta se on meidän yksityisaluetta, en minäkään mene muiden pihoille asiatta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän