PS. Kuva ois kiva. Rillipäät älkööt vaivautuko!
[quote]
raidallinen Busnelin neule...talvella Milletin vaaleanpunainen untuvatakki ja samanväriset Moon Bootsit, Busnel-raitapipo....tämä oli siis 80-lukua ja lukioaikaa suomenruotsalaisessa lukiossa....
ai kun naurattaa ;-D
[/quote]
Voi kun vielä löytäis tuollaisen paketin. Nainen tossa asussa oli tosi söpö.
Millet+moonbootsit oli sexy yhdistelmä. ;-)
Kommentit (312)
Muistaako kukaan sne ajan SUURIA elokuvia? Kuten Top Gun ja Dirty Dancing (kuuma tanssi), Coktail.. Vieläkin jos katsoo noita elokuvia niin karvat nousevat pystyyn.
Olin niin epämuodikas ysikytluvun alussa, että kukaan ei kehdannut olla kaverini kuin kouluajan ulkopuolella... ;D En halunnut olla osa massaa, mutten ollut kyllä mitään muutakaan... ;D
Ei siis otsispermistä, leviksiä tai hapsukenkiä, kauheeta! Edes sitä tötsöä en suostunut tukkaani laittamaan. Onneksi ei ollut silmälasejakaan. Pahimpia pelkojani oli, jos saisi silmälasit ja liittyisi hyljeksittyjen kastiin...
Mutta ettei olis ollut ihan " nolo" (mikä oli siihen aikaan pahinta kuviteltavissa olevaa) ei voinut käyttää pipoa vaikka olisi mitkä pakkaset, tai kantaa reppua molemmilla olkapäillä (vaikka jo sekin, että laukkuna oli reppu, oli aika noloa jo sinänsä!).
Slämmäreitä, tuttikoristeita, pikkuvihkoja, ym sälää oli sitten senkin edestä!
Ystäväni kirjaan kirjoitettiin: eniten inhoan: matoja ja poikia, miksi aion tulla: sairaanhoitajaksi, lempiruoka: lihapullat ja se harvahampainen valokuva piti liimata myös.
Kerättiin Sarah Key - tuotteita, oli vihkoja, kortteja ja kaikkia pikkusälää. Kerättiin eläinkortteja ja vaihdeltiinkin niitä. Tarrakirjoja oli myös.
Mä olin aina se rillipää, jonka koskaan ei kannattanut vaivautua :). Tykkäsin musiikin kuuntelusta ja hoilasinkin usein yksikseni " veena koona teikit" (Twisted Sister: We´re gonna take it) ja vähän myöhemmin " itsösin" (Pet Shop Boys: It´s a sin). Nyt oma esikoinen vastailee kirjeenvaihtoilmoituksiin ja laulaa " votsinit votsinit voormii" ... Ja varmaan kirjoittelee asiasta nolona av:llä parinkymmenen vuoden kuluttua :)
mulla on se olemassa edelleen, aarre! se herätti kovasti huomiota 90-luvun puolivälissä erinäisillä kesäfestareilla. riitti kuulkaas " selviä poikia" vaikka muille jakaa!
Vierailija:
Mistä niitä saikaan, muistatteko ne rintanapit joissa luki " pidän selvistä pojista" ja " sorry en tykkää dokaajista" yms. Sitten jostain pankista (osuuspankki? säästöpankki?) sai " toimintanappeja" jossa luki jotain että " baby sinussa on karismaa" ja " let' s have som action" . Mulla oli koko sarja!!
nahkatakin. oli myös club-a takki, josta luulin, että merkki on cluba.
Purkkarit oli tietty myös. Kyllä oltiin hienoja. Ja ilmeisesti aika samanlaisia ympäri suomen. Niin persoonallisia=)
En ennen ole tähän törmännytkään. Pakko kirjoittaa jotain omia muistoja kans. 80-luvun puolivälissä tuotiin Kreikan lomasaarilta t-paitoja joissa teksti NO PROBLEM tai WHY NOT. Madonna oli kova sana. 80-loppupuolella (87,88) mulla oli järkky pystyyn nostettu otsatukka. Semmoinen " seinään juosseen" näköinen. Kilo lakkaa siihen kait vähintään piti laittaa että pysyi siinä koko päivän iltaan asti :DDD. 88 leventelin 501:siä semmoisella huonekalukankaan tapaisella kankaalla. Lahkeet piti jättää sellaisiksi rispaantuneiksi.
80-alkupuolella oli vielä isot silmälasit muotia. Mullakin oli liilat (!)kehykset. Sitten 84 vuonna mulla alkoi joku musta kausi ja hommasin mustat kehykset. 80-luvun loppua kohden kehykset pieneni kooltaan. 89 taisin hankkia semmoiset moniväriruskeat alain miklit.
80-luvun alussa farkkujen piti ehdottomasti olla micmacit ja ne käytiin ostamassa hgin vuorikadulta. Silloin samoihin aikoihin seppälä eli kukoistuskauttaan ja sieltä kaisaniemenkadun liikkeestä ostettiin pastellisävyisiä lepakkohihaisia kollegeja ja semmoisia kangasvöitä mitä nyt viime aikoinakin on ollut. Kiinantossut piti olla jalassa ja kesällä niitä oli myös pastellisävyisinä. Sitten oli sellaisin rantasandaaleja muovisia kauttaaltaan. niilläkin käveltiin kaupunkia myöten. Ja muistattekos espadrillokset? meikäläisellä oli niitä 80-luvun puolivälissä jokaisessa mahdollisessa sävyssä ja niillä mentiin jopa ravintolaan/discoon. Ja ravintolat muuten sulkivat ovensa joko yhdeltä tai kahdelta.
olin jo ihan unohtanu miten niitä aina jossain puistossa juotiin(ehkä välillä oksennettiin...) ja sit diskoilee...voi vitsi mitä aikoja!! -yökkö-
mä salaa välillä lainasin äitini vihreitä hapsumokkakenkiä ja ne oli sika liukkaat. Niillä mentiin mäet alas kovaa...(ne oli oikeesti ihan hirmu törkeet kengät, nyt jälkeenpäin ajateltuna...) -yökkö-
Olen uusi tällä palstalla ja ehkä paras ketju! Syntymävuosi mulla 1966 ja voi kun ihanaa lukea noita NIIN cooleja juttuja. Melkein kaikki tossa ona tullutkin, mutta oliko missään leveät vyöt (jätettiin ikäänkuin roikkuu), joita pidettiin liian isojen (ja hirveet toppaukset) paitapuseroiden kanssa. Ja mä en muista oliko vuosi 82 vai 83, kun uutena vuotena SkyTv:ltä tuli Michael Jacksonin thriller ja se oli MUST. Ja yhdessä vaiheessa satulalaukut oli tosi in... Kiva ja TODELLA ihania nuoruusmuistoja herättävä ketju.
Keskellä yötä tuli ja sitä odotettiin kuin kuuta nousevaa. Meillä oli takka kotona ja makkaraa oltiin juuri paisteltu saunan jälkeen. :D
tuli Bill Cosby ja Konnankoukkuja kahdelle.Silloin rakastuin Bruce Willisiin..
Tuli myös joku musiikkiohjelma(oliko Rockstop?) jossa näkyi ekat musiikkivideot?
Kasvot piti putsata aamua iltaa Clerasil kasvovedellä ja meikkinä jumalattoman paksu kerros puuteria, ja tietysti niin valkoista kuin löytyi..
Kultapussu kerholaisille tuli hieman isompana Vox lehti, jossa taisi myös olla näitä kirjeenvaihtoilmoituksia.
Pankkien eteisiin alkoi tulla automaatit, joissa sitten notkuttiin kylmää pitämässä ja tupakoitiinkin rohkeasti joskus.Olikai niissä joku valvonta varmaan silloinkin?
En jaksanut ihan kaikkia viestejä lukea, mutta onko ne Lacoste paidat mainittu?
Kylläpä oli hienoa, kun oli Lacoste, eikä mikä tahansa pikeepaita. muistan kun isäni toi sellaisen kopion jostain ulkomailta ja olin haljeta ylpeydestä.
Ellenillä oli paha alkoholiongelma ja JR:ääkin ammuttiin. Sitten tuli videot, ensin oli kahdenlaista videokasettia vuokraamossa, piti aina tietää että oliko se nyt Beta? vai joku muu. Turkuun tuli Hesejä ja vesisängyt oli muotia. Mikroaaltouunitkin teki tuloaan.
Harmi kun tänne ei voi laittaa valokuvia liitteeks...
Vierailija:
kuulu baseball-takki, etuheitto tai lenksulla tehty etutötsä, ruskeet purkkarit, vaaleet levikset, samba hajuvesi (sininen), jenkkihuivi kaulaan, dr. albanin its my life kasetilta, karviskalenteri (tms.), kevyt vitonen rööki, vadelma- tai hedelmäbooli viini,ai ihana seiskaluokka...ihan ikävä tulee...oikeesti.
ja suosikkini: farkkuhaalarishortsit, joita käytettiin talvella paksujen sukkahousujen kanssa <3
Olikos Kappa-takki jo 90-lukua?
Se oli siis niinku sairaaaaan ihana, ja seukkaskin viel Kylie Minoguen kans!
telkasta katottiin Fame ja kolitsipaidoissa =) oli muutamalla nepparilla kiinni laitettava luukku kaulassa, jota pidettiin auki ja sieltä alta näkyi erivärinen kangas. Liftaamalla liikuttiin.