PS. Kuva ois kiva. Rillipäät älkööt vaivautuko!
[quote]
raidallinen Busnelin neule...talvella Milletin vaaleanpunainen untuvatakki ja samanväriset Moon Bootsit, Busnel-raitapipo....tämä oli siis 80-lukua ja lukioaikaa suomenruotsalaisessa lukiossa....
ai kun naurattaa ;-D
[/quote]
Voi kun vielä löytäis tuollaisen paketin. Nainen tossa asussa oli tosi söpö.
Millet+moonbootsit oli sexy yhdistelmä. ;-)
Kommentit (312)
ite vm 81 vaan että kasari meni mulla pikkasen niinkun neon värisissä kollege puvuissa joissa luki jotain marco Polo ym. Ja niitä lambada hameita oli kai silloin loppupuolella, vai meneekö 90 luvulle jo?
Ja mekaksi ja sinäminä on tuttuja, vieläkin joitakin vanhoja lehtiä jäljellä, ja jopa luen niitä välillä, vaikka ne on jo kellastuneet ja haisee omituiselle lukuisten kellarissa vietettyjen vuosien vuoksi..
Muistlen myös että oli yhteen aikaa muotii leikata farkuissa saumat lahkeista auki ja laittaa siihen kaistale jotain kamalaa kangasta niin että niistä tuli levee lahkeiset.. :P
Ja lewis joka vaatteessa oli pop johkin aikaan...
Ne isot pallot oli kamalia. kammoon vieläkin niitä ja neon värejä...ja mainos paitoja... teneriffa, greece ja rhodos. :D Huh...
Ja niit kalentereita piti olla...ja itseeni nolottaa tänäkin päivänä lukee omia teini juttujaan... ma sitä rakastin sitä mikkoa ja pe iltana se olikin OMPPU (hyi oksettaa oikeen se ajatsukin jo...........)viini huuruissa jo matti tai teppo tai joku muu...
Onneksi se aika on ohi :)
Saa nähä miten sanotaan vaikka 20 vuoden päästä meidän muksuja naurattaa HIMit, naikkarit, rasmukset, gimmelit sun muut nykypäivä musta, vaate tyylit, ja esineet....... Ihanaa kun maailma menee eteenpäin, vaikka välillä se nopeus hirvittääkin..........
Wiwi
Wiwi:
Muistlen myös että oli yhteen aikaa muotii leikata farkuissa saumat lahkeista auki ja laittaa siihen kaistale jotain kamalaa kangasta niin että niistä tuli levee lahkeiset.. :P
mullakin oli sellaiset levennetyt fakut! ja kaverilla sellaiset, jotka se oli leikannut poikki reidestä ja jatkanut huivilla. ja frakkuja värjättiin muutenkin. tää on ihana viestiketju!
Tän muistan, lehdissä myytiin kaiken maailman Dingo-nappeja ja lopussa aina, soita ja kysy sitä ja sitä, mun mielestä tosi hauska!
Farkuista leikkattiin lahkeet niin, että ne sai hapsutettua ja huoneen seinät oli lattiasta kattoon peitetty julisteilla ja entäs se ihana valkoinen/vaalea huulipuna...
ja kaiken huippuna oli juuri kortin saaneiden rakennellut autot; wunderbaumit, karvanopat, erikoisvanteet/maalaukset, huimat roiskeläpät ja vilkkuvat valot!
Ja silloin vielä kierrettiin viikonloppuiltaisin/öisin kartsaa kaupungilla ja porukkaa oli niin, ettei sekaan meinannut sopia. Autot kiersivät yhtenä jonona korttelia ja mikäs sen mukavampaa kuin päästä 15-kesäisenä isompien poikien autojen kyytiin! Kartsalla oli omat " pelisääntönsä" , joiden mukaan kaikki toimivat. Missä lie nykyajan nuoret aikansa viettävät, eivät ainakaan kartsalla...
Oi niitä aikoja!
raidallinen Busnelin neule...talvella Milletin vaaleanpunainen untuvatakki ja samanväriset Moon Bootsit, Busnel-raitapipo....tämä oli siis 80-lukua ja lukioaikaa suomenruotsalaisessa lukiossa....
ai kun naurattaa ;-D
terkkuja. Sitten nauhotettiin Samantha Foxia, Sabrinaa ja muita ihania discojumputuksia rätisevällä kasettisoittimella. Niin ja sitten oli niitä Slambookeja " slämäreitä" , joissa oli ihan älyttömiä kysymyksiä tyyliin kenet näistä ottaisit mieluiten a) george michaelin b) michel j. foxin vai c) nasse-sedän.
:D
Vastasiko kenellekään koskaan kukaan poika niihin " hei sä söpö 12-13-vuotias jätkä" -kirjeenvaihtoilmoituksiin? Ei mulle ainakaan ;DDDD
Rilleistä vielä: yhdellä kaverilla oli sellaset tv-ruudut, jotka olivat vaaleansinistä ja vaaleanpunaista muovia. Tyttö oli mielestäni ehkä maailman tyylikkäin ihminen!
..oltiin kaverini Jaanan kanssa aika " kovia" . Vakiovarusteisiin kuului teinari,linkkari,tulitikut,valkoista mallua ja musta tussi..
Eräänä kauniina sunnuntaina sitten tämän tyttökatraan toinen puolisko (ihan mie ite) oli äitinsä kanssa kävelemässä kiskalle ja mitäs siinä koristikaan bussipysäkin seinää..?
Jane & Kisu was here 10.9.-83
Himpskatin suurella tekstillä ja ympyröitynä ..
Äitin ilme oli paha...
sanottiin kiinantossuiksi?Niissä oli edessä yksi remmi jossa
neppari.Niitä käytettiin ala-asteella.Twist naru oli muodissa,sitä
hypittiin välkällä.Hih.
Twist-naru oli meilläkin kova sana ja sitten hyppynaru jota hypittiin myöhemmin kahdellakin narulla.
Se olin varmaan minä, se tyylikkäin! Kerroin jo aikaisemmin persikan värisistä muovikehyksisistä tv-ruuduistani! HIH!
Meillä oli täällä kummallinen muoti (luulen, tai toivon, että todellakin oli paikallinen ilmiö), että ne housunlahkeet piti todellakin rullata puoleen sääreen ja talvella PITI näkyä vaaleanpunaiset leggingssit alta. Huoh!
Ja joskus 85, piti olla ihan käsittämätön määrä erivärisiä paperiliittimiä. Sitten kerättiin värikkäitä kuminauhoja ranteeseen. Niitä sai Tiimarista ison pussin pikkurahalla. Riitti koko kylälle lenkkejä yhdestä pussista.
Kynäpenaaliin piti kirjottaa kaikenmaailman jutut päälle. Tykkään siitä ja siitä, mutta auta armias jos joku näki mitä siinä luki. IIK! Vitsit että oli ihanaa olla teini!
enemmän kuin ladon seinässä ja tussilla täyteen kirjailtu rotsi tai nahkarotsi niskassa me ainakin vannottiin, ettei KOSKAAN kyllä mitään Leviksii nyt ainakaan erehdytä jalkaan laittamaan!!!
Ne kangassuikaleilla levennetyt/jatketut/kokonaan uusiksi rakennetut/paikatut farkut tuli meillä ainakin muotiin vasta, kun minäkin olin antanut periksi ja vaihtanut pillifarkut leviksiin... Eli joskus 90-luvun alussa. Siihen asti niitä farkkuja mun mielestä tyydyttiin vaan repimään riekaleiksi (mm. Bananaraman ja Banglesin mimmien vanavedessä...)
Siinä välissä jossain leikattiin pillifarkut polvesta poikki ja viriteltiin niihin samanlaiset rimpsut kun Madonnalla oli...
Entäs sitten ne patellavyöt? Ylisuuret T-paidat, joista leikattiin kaula-aukko isommaks, jos ei muuten roikkunut tarpeeks? Leveät lantiovyöt, joilla kurottiin paita kuin paita lanteiden kohdalta (myös golitsipaidat tarvittaessa...) valkoiset varsilenkkarit, joissa oli kahdet tai kolmetkin eriväriset nauhat?
Oi niitä aikoja...
Kylmät väreet vain menevät, kun lukee näitä viestejä ja muistelee sitä oikeaa kasaria!
t: susu-72
oli sellasessa pienessä muovipurkissa.Tytöillä oli ylä-asteella
sellaset kankaiset isot pussukat kynäpenaalina.Ala-asteella oli
ne magneettipenaalit jotka aukesivat molemmilta puolilta.
Ja magneettipenaalit. Mulla oli kyllä jo kasariaikoina jostain syystä marimekon pussukka penaalina. Se oli aina räjähtämäisillään.
Vierailija:
Ja magneettipenaalit. Mulla oli kyllä jo kasariaikoina jostain syystä marimekon pussukka penaalina. Se oli aina räjähtämäisillään.
" Markalla sitruunapommeja, 80 pennillä salmiakkipommeja, markalla merkkareita..." jne, se oli tarkkaa touhua!
Pojilla kuului olla adidaksen tummansiniset nahkalenkkarit, joissa kolme raitaa sivussa, mikä niitten nimi nyt olikaan?
Ne tuli meiän kulmilla muotiin v. -90. Ihastuin ensimmäisiin poikiin, kellä oli ne!