PS. Kuva ois kiva. Rillipäät älkööt vaivautuko!
[quote]
raidallinen Busnelin neule...talvella Milletin vaaleanpunainen untuvatakki ja samanväriset Moon Bootsit, Busnel-raitapipo....tämä oli siis 80-lukua ja lukioaikaa suomenruotsalaisessa lukiossa....
ai kun naurattaa ;-D
[/quote]
Voi kun vielä löytäis tuollaisen paketin. Nainen tossa asussa oli tosi söpö.
Millet+moonbootsit oli sexy yhdistelmä. ;-)
Kommentit (312)
Joo, mäkin muistan noi jutut... *hekottaa jo nyt*
" Täällä kaks likkaa, etsii kirjekaveria samanikäisistä pojista, miel. kaverukset..." Hekohekoheko... Ja ihan järkyttävän kokoiset korvaRENKAAT piti kans olla ja tuhannen rannerengasta ranteessa tai ne kyl ulottu mulla lähinnä kyynärtaipeeseen, niin paljon niitä oli...
Ja säärystimet, blondit hiukset ja lilat luomivärit huolimatta siitä sopiko vaiko eikö, nuo " rokkitötteröt" etutukassa, baseball-takki... Kääks!
*nauraa kippurassa*
kuulu baseball-takki, etuheitto tai lenksulla tehty etutötsä, ruskeet purkkarit, vaaleet levikset, samba hajuvesi (sininen), jenkkihuivi kaulaan, dr. albanin its my life kasetilta, karviskalenteri (tms.), kevyt vitonen rööki, vadelma- tai hedelmäbooli viini,
ai ihana seiskaluokka...ihan ikävä tulee...oikeesti.
tiukka permis leukaperiin asti pitkänä ihan kauttaaltaan muotovaahdolla puristeltuna sen etuheiton kanssa oli tosi jees...mulla ei kyllä ollu mutta monella muulla, mulla oli vaan muotovaahtoa lakkaa ja etuheitto. Ja pinkkiä tai ihan tummaa huulipunaa. Ja kaupoista piti näpistää, oli muotia. Ja korvikset oli aika näyttäviä, vaikkei enää niitä 80-luvun muovisia kirjavan värisiä klipsijuttuja =D HAH
takaa piti olla letti pitkä ja päältä lyhyt! Ja aina vaan parani, kun siihen lyhyempään päällistukkaan tökättiin oikeen kunnon afrokäkkäräpermis ja takatukka oli tikkusuora!!! =D
Kundeilla kans takatukka rulas...
Ja eihän sitä pipoo nyt voinut pitää, kun muutenhan se pystytukka ois menny länään! Voi herranjestas! ;D (Hanskatkaan ei tainneet olla muodissa...) Mitäs tuosta jos pakkasta on 30 astetta...
Ja teinarit!!! Siis ne kalenterit, mitkä oli taskukokoa, mutta väliin oli pakko tunkee korttipakan verran rojua ja siihen raapustettiin kaikki " salaisuudet" ... ;D Hajukumit (joita vaihdeltiin) ja farkkupenaalit, missä roikkui miljoona niitä semmosia ihme muovisia jotain avaimenperäntapaisia juttuja (sai Tiimarista pikkurahalla)...
Tvistinarut koulun välitunnilla, hyppikset ja mielellään jossainvaiheessa piti olla kaks hyppistä...
Tässähän rupee ihan nostalgiseksi...
niitä pidettiin jo 70-luvulla päiväkirjoina. mistähän sekin oli keksitty..
Sinä ja Minä lehteä.Muistaako joku mitä muita lehtiä silloin
luettiin?
Suosikki ja SinäMinä tuli mullekin =)
oli mulla " pikkutuhma" REGINA ainakin kova sana... hihii... =0DDDD
Innolla luettiin Suosikkia,
Sinä ja Minä lehteä.Muistaako joku mitä muita lehtiä silloin
luettiin?MeKaks oli kans yks suosikkilehti...
Suosikki ja SinäMinä tuli mullekin =)
Oli se hienoa! Maksoi paljon ja monona kuunneltiin esim. Duran Durania ja Nina Hagenia!
...kun piti tunkea vaikka kuinka paksu villapaita tai college farkkujen sisälle....kauheeta...:))) Ja jos oli vähänkin " pyllynpäälle" takki, niin se piti kääntää sillain pussille vyötärölle...ainakin sitten nurkan takana kun äiti ei enää nähnyt :)
Ja sitten jos oli oikeen fiinisti pukeutunut nuorimies, niin sillä oli semmonen lyhyt spencer(?)jakku, vaikka valkoinen mustilla pystyraidoilla...ihana!! Ja sitten vähän rennompi asu pojilla oli lötköverkkarit, nahkatakki ja purkkarit, ja tietty joku playboy-college alla :)
Näitä hirvityksiä ja huvituksia on hauska aina välillä kaveriporukoissakin muistella...
oli sillo joko ihan ppm tai naisille täysin ilmasia...nythän naisilta ppm ja miehiltä 1,67E min ja ihan maksettua huohotusta :(
Ei kai ees enää oo niitä ryhmälinjoja normaalilla puhelinmaksulla?
Me soitettiin tosi usein puhelinkopeistakin (niitä oli sillo olemassa) ja tehtiin turhia treffejä äijien kanssa, hubaa!! Ja jos jonku porukat ei ollu kotona ni koko yö roikuttii ilmaislinjalla ja jallitettii äijiä...
nyt myöhemmin tajuaa ottaa siitäkin rahaa ;) Ei kyllä tulis huvikseen koko yötä istuttua ku muutaman tunnin työvuorokin pistää ajoittain itkemään!! Silloin se oli kivaa, harmi ku sitä fiilistä ei saa palautettua...kai siks ku tietää että " on pakko"
muovipussi läpätti takana, oli valkoiset varsilenkkarit ja takatukka. Make was here 16.6.1988 luki puistonpenkissä ja juotiin pussikaljaa metsässä...kivipestyt nilkoista tiukat (lliian yhyet) farkut.
Tytöillä farkuissa nilkoissa takana vetoketju ja nahkainen ruskea rusetti somisteena ;)
Muutenkin nahka- ja neonsuikale somistukset oli in..farkkuasuissa. Ja sitten oli vielä ne muoviset venyvät avaimenperäkiekurat...
Smithys oli kova sana farkkuasuissa, samaa sarjaa tiukat farkut ja vyötärömallinen löysähkö pusakka, nahkasomisteilla.
Tänäpäivänä kivipestyjä tiukkoja liian lyhyitä farkkuja käyttää vain juopot, ne ketkä ei yhtään ajattele, " köyhät" sekä ne ketkä yrittää olla yhä muodikkaita tietämättä että aika ajoi ohi, sekä MATTI NYKÄNEN =D
erivärisillä paikoilla. Ja samanlaisia farkkutakkejakin oli:) Ou nou
Sit tuli kovan päivän ilta.Sieltä tuli vähän raskaampaa
musaa.
Mulla oli joskus sellaiset farkut, joissa oli joustava, iso ja korkea RESORIvyötärö ja niin kapeat lahkeensuut, ettei jalkaa meinannut saada niistä ulos :D
Sitten maailmalla oli muotia merkkifarkut, jotka oli valmiiksi revityt ja vaalennetut. Musiikkivideoissa oli sellaisia revittyjä farkkuja, joissa oli enemmän reikää kuin kangasta.
Neonvärit, kirkkaat pinkit ja pastellit sikinsokin meikeissä ja vaatteissa.
Niin oliko ne putkikassit silloin kans muotia?
eli Sävis! Sitä sitten kuunneltiin korvat punottaen ja sormet valmiina monokasettiradion äänitysnäppäimillä ja äänitettiin itse radiosta Kim Wilden Cambodiaa ja Kids in Americaa ja ja Duran Durania ja Kajagoogoota. Samalla luettiin Suosikkia, jossa oli Helena Lindgrenin meikkipalsta ja Miss Farkku-kisa ja mitä niitä olikaan.
Pallohameet, nimmarit käsivarsilla ja rinnuksilla. Ja oli PAKKO olla ilma pipoa vaikka oli pakkasta -25 astetta.