Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ah hah haaaahh haa! Serkku antoi kaksostensa nimiksi Nico ja Inca!!!

Vierailija
19.07.2010 |

Siis voi jeesuskristus sentään!

Olen aina pitänyt serkkuani fiksuna ihmisenä, mutta nuo nimet nyt tekivät syvän raon tuohon fiksuuteen.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurattaa nää kommentit täällä :D

Aina av-palstalla haukutaan Nico-nimeä ja muita C-nimiä, mutta auta armias, kun joku oikeasti antaa sellaisen lapselleen nimeksi, niin sitten ei enää saakaan sanoa mitään. Mitä tekopyhyyttä! Kuka täällä muka oikeasti ajatteli, että "onpas kivat nimet"?

meillä kun on lapsilla saksalaiset ja ranskalaiset nimet,jokaikisellä nimellä on taustansa,ja hyvin tärkeä merkityksensä meille.minusta nuo Nico ja Inca ovat todella kauniit nimet.

taas tää palsta esittää "parhaat" puolensa,jos joku valitsee toisin kuin itse tekis,se on heti väärin ja kukaan ei muka voi oikeasti tykätä.

Vierailija
22/27 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelaan aina kun vastaavia nimiä, että toivovatko vanhemmat nimet lausuttavaksi jotenkin Niso ja Insa vai miksei voisi olla Niko ja Inka. Kiva jankuttaa noin 80 vuoden ajan "nimeni on Nico ceellä ei koolla"..

Jos ei tiedä milloin C lausutaan ceenä ja milloin koona

Eii sen kieliopin kuule tarvitse olla erityisen hukassa jos ei tuota sääntöä tiedä. En minä ainakaan tiedä.

Arvaan että 99,7 % ei tiedä.

Ärsyttävää snobbailua nippelitiedoilla. Älä vaan omalla nimelläsi snobbaile samalla tavalla julkisesti. Nauretaan kyllä selän takana. Sopivaa keskustelua filologien parissa, mutta ei normielämässä.

Mutta nyt varmasti valistat, mitän tuo kyseinen kielioppisääntö menee. Minua ainakin kiinnostaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei ja haloo vaan sinne!porvoostako olette?

Ja sitäpaitsi NIKO ja INKA oikein kivat nimet, kirjoitusasu ois tietysti voinut olla järkevämpi, mut jokaisella omaan tyyliin....

Vierailija
24/27 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

esille pointin, että jos suomalaiselle lapselle halutaan antaa nimeksi jotain joka lausutaa Niko, niin miksi se pitää olla Niko ceellä, siis Nico. Sori, jos sohaisin jonkun Marcon tai Micon äityliä, mutta tälleen. Ajattelin vaan, että itse olisin mieluummin Inka kuin Inca, myös Saksassa. Ja tuo lausuntasääntö ei todellakaan päde maailman kaikissa kielissä, enkä tiedä mistä kielestä Inca Möttösen äiti ja isä ovat sääntönsä ottaneet. Ehkä turhaa pohtimista sille pikkuincallekin, jos voisi ihan olla inka vaan.

Vierailija
25/27 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

et pitääkö se olla Nina vai Niina ja Ona vai Oona...

mitä hiton väliä???!!

Vierailija
26/27 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että akateemisesti koulutettu ihminen ällistelee muiden valintoja niinkin vähäpätöisissä asioissa, kuin nimissä. Jotenkin tuntuu suhteellisuudentajua puuttuvan, jos mieltää nimen kirjoitusasun kohtuuttoman suureksi taakaksi ihmiselle.

Myös todellisuudentajua siinä mielessä, ettei liene vaikeaa päätellä, kuinka monen kymmenen kielen edustajien kanssa nämä Inca ja Nico joutuvat / pääsevät olemaan tekemisissä, kun kuitenkin suuressa osassa länsimaista maailmaa näiden nimien todennäköinen ääntämys menee suurinpiirtein oikein. Elleivät Nico ja Inca sitten tule työkseen maailmaa ristiin rastiin reissaamaan ja uusille ja uusille ihmisille esittäytymään.

Ja jos nyt oikein nillittämään ruvetaan, niin eikös niissä lopuissa maissa joudu selittämään ihan perus-pirjojen ja reiskojenkin ääntämystä ja kirjoitusasua samaan malliin?

Lapsellani kun sattuu olemaan ihan supisuomalainen, suomalaisittain kirjoitettu ja äännetty nimi ja jos minne meneekään, joutuu sitä tavaamaan ja selittämään lopulle maailmalle varmasti Nicoa ja Incaa enemmän.

Mulla nyt oli joku harhakuvitelma akateemisista ihmisistä, mutta se ehkä vain todisti oman tyhmyyteni.

Vierailija
27/27 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

et pitääkö se olla Nina vai Niina ja Ona vai Oona... mitä hiton väliä???!!

onko sukunimi suomalainen vai ei,ja milloin saa olla ulkomainen etunimi ja milloin ei...

hohhoijakkaa!!

tää on tätä av,n TYLSINTÄ antia.

aina samat vanhat jutut...toistaa itseään vaan...