Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva kääntyilee KOKO AJAN masulteen unissaan :(

Vierailija
18.07.2010 |

tyttö on 4kk ja kääntyilee unissaan mahalteen. Kääntyilee myös masultaan takaisin selälteen. Nukkuu tällä hetkellä poski patjaa vasten mahalteen, silti minua pelottaa että pieni tukehtuu jos ei jaksa kääntää päätään.. Käännänkö pienen takaisin selälteen?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran osaa kääntyillä niin kokoyönkö meinasit vierellää vahtia, ettei vaan kierähdä uudelleen?

Vierailija
2/13 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota ihan rauhassa vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaikki neljä nukutettu vastasyntyneestä mahallaan

Vierailija
4/13 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvat nukutettiin yleisesti vatsallaan.

Vierailija
5/13 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun mun esikoinen oli vastasyntynyt (20v sitten)

vauvat nukutettiin yleisesti vatsallaan.

kutonen lisää

Vierailija
6/13 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun itse kääntyy mahalleen, niin ei tarvitse kääntää selälleen. Meillä vain ongelmana, että jos herää niin ei osaa nukahtaa uudelleen mahalleen vaan alkaa ulvoa...

Nuo "20v sitten"-kommentit on typeriä. Suositukset on muuttuneet ja mahallaan nukuttamista ei suositella. Ihan sama mulle jos joku haluaa ottaa riskin vauvansa kustannuksella, niin siitä vaan. Itse en ota.

Vierailija
7/13 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun itse kääntyy mahalleen, niin ei tarvitse kääntää selälleen. Meillä vain ongelmana, että jos herää niin ei osaa nukahtaa uudelleen mahalleen vaan alkaa ulvoa...

Nuo "20v sitten"-kommentit on typeriä. Suositukset on muuttuneet ja mahallaan nukuttamista ei suositella. Ihan sama mulle jos joku haluaa ottaa riskin vauvansa kustannuksella, niin siitä vaan. Itse en ota.

vaikka suositukset on muuttuneet, niin edelleenkin vatsallaan saa nukuttaa ja vauva osaa kääntää päänsä itse. kysypä sieltä neuvolastasi.

Vierailija
8/13 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten jotkut äidit selviää vauva-ajasta, kun ovat kaikesta huolissaan? Jos vauva kerran osaa käntyä mahalleen, nukkukoon siten.

Itselläni kohta 8kk ikäinen esikoinen, enkä muista, että koko aikana olisin ollut yhtään mistään huolissaan tai kysynyt neuvoja. Enkä ole ollut myöskään väsynyt, kun en ole öitä käännellyt, heräillyt katsomaan onko vauva hengissä, tai opettanut yösyöjäksi... Maalaisjärkeä saa käyttää!

Vierailija
9/13 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et _yhtään mistään huolissaan_? Eipä onnistuisi itseltä, ihan maalaisjärjellä ajatellen vaaroja on monia.

Miten jotkut äidit selviää vauva-ajasta, kun ovat kaikesta huolissaan? Jos vauva kerran osaa käntyä mahalleen, nukkukoon siten. Itselläni kohta 8kk ikäinen esikoinen, enkä muista, että koko aikana olisin ollut yhtään mistään huolissaan tai kysynyt neuvoja. Enkä ole ollut myöskään väsynyt, kun en ole öitä käännellyt, heräillyt katsomaan onko vauva hengissä, tai opettanut yösyöjäksi... Maalaisjärkeä saa käyttää!

Vierailija
10/13 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan fakta. Mahallaan ei enää nukuteta, ja jos vauva on aivan pieni, on suositeltavaa kääntää vauva kyljelleen, jos onnistuu jotenkin mahalleen kääntyvän (niin kuin meidän pieni ekan kuukauden ajan). Sitten kun osaa ihan oikeasti kääntyä, voi antaa nukkua mahallaankin.

Vierailija
11/13 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä varmasti on äitejä, jotka ovat syöneet homejuustoa koko raskausajan ja saaneet terveen vauvan, tai äitejä, jotka eivät anna d-vitamiinitippoja vauvoilleen ja vauvat ovat silti terveitä tai äitejä, jotka ovat nukuttaneet mahalleen eikä vauvalle ole käynyt kuinkaan. Ihan hyvä, että teillä sujui eikä huolettanut. Mutta olisikohan tilanne vähän eri, jos jotain olisikin sattunut? Jos vauva olisikin saanut listeriabakteerin ja kuollut. Jos vauva kärsikin vakavasta luustosairaudesta, kun kalsium ei imeydy. Jos vauva kuoleekin kätkytkuoleman, kun on nukutettu mahalleen. Tulisitteko sitten tänne ylpeilemään, että käytitte maalaisjärkeä ettekä välittäneet neuvolan turhista vouhotuksista ja suosituksista?

Mielestäni voisitte vähän NYT käyttää sitä maalaisjärkeänne. Kaikilla ei ole yhtä hyvä tuuri. On totta, että ihan joka asiasta ei kannata murehtia eikä ainakaan liikaa, koska harvoin asia murehtimalla paranee, mutta on törkeää neuvoa ohjeiden vastaisesti vain, koska teidän vauvallenne ei sattunut mitään. Ne ohjeet ovat olemassa ihan syystä. Hävetkää!

Vierailija
12/13 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä varmasti on äitejä, jotka ovat syöneet homejuustoa koko raskausajan ja saaneet terveen vauvan, tai äitejä, jotka eivät anna d-vitamiinitippoja vauvoilleen ja vauvat ovat silti terveitä tai äitejä, jotka ovat nukuttaneet mahalleen eikä vauvalle ole käynyt kuinkaan. Ihan hyvä, että teillä sujui eikä huolettanut. Mutta olisikohan tilanne vähän eri, jos jotain olisikin sattunut? Jos vauva olisikin saanut listeriabakteerin ja kuollut. Jos vauva kärsikin vakavasta luustosairaudesta, kun kalsium ei imeydy. Jos vauva kuoleekin kätkytkuoleman, kun on nukutettu mahalleen. Tulisitteko sitten tänne ylpeilemään, että käytitte maalaisjärkeä ettekä välittäneet neuvolan turhista vouhotuksista ja suosituksista?

Mielestäni voisitte vähän NYT käyttää sitä maalaisjärkeänne. Kaikilla ei ole yhtä hyvä tuuri. On totta, että ihan joka asiasta ei kannata murehtia eikä ainakaan liikaa, koska harvoin asia murehtimalla paranee, mutta on törkeää neuvoa ohjeiden vastaisesti vain, koska teidän vauvallenne ei sattunut mitään. Ne ohjeet ovat olemassa ihan syystä. Hävetkää!

tuossa EI ole kyseessä vastasyntynyt. Ja kuten jo aiemmin moneen kertaan todettiin, että kun itse kääntyy, niin saa kääntyä. Ihan neuvolan ohjeiden mukaan.

Vierailija
13/13 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuurilla lastaan hoitaa, mutta maalaisjärjellä pääsee todellakin pitkälle. Eri asia tietysti, jos lapsi olisi erityisen sairas/sairastuisi vakavasti. Varmasti silloin huolettaisi, mutta perusarki ja vauvaelämä ei. Eikä hävetä yhtään!