Raskaana ja ilmeisesti nestettä kertyy öisin?
Onko toisille tuttua: nyt helteiden aikana painan aina aamuisin reilun kilon enemmän kuin iltaisin. Normaalisti se on toisinpäin! Onko kyse nesteen kertymisestä, joka sitten tulee hikoiltua ja pissattua päivän mittaan pois? En huomaa turvostusta kuin ehkä sormista ja nilkoista ihan vähän. Ahdistavia lukemia vaaka näyttää aamuisin.. Nyt rv 21+0
Kommentit (11)
Jos kotona välttis haluat, niin kerran viikossa samaan kellonaikaan on hyvä.
tää nyt menee ihan aiheen vierestä, kai mä nyt saan puntarilla käydä jos haluan. :D Kunhan mietin että onko jollakulla kokemusta tuommoisesta, ja johtuisko se nesteiden kertymisestä vai mistä.
ap
Voi olla että johtuu helteistä ja niiden aiheuttamasta pöhötyksestä. Sittenhän sen näet, kun ne ovat ohitse.
On mullakin turvonneempi olo aamuisin, mutta vaa'alla en ole käynyt. 40. raskausviikko menossa.
t. 4
En mä stressaa, mietin vain. ja sepä se pointti katsos onkin: käyn yleensä puntarilla aamuisin kun käyn, ja ihmettelin miten oli niin iso nousu. sitten kävin illalla, ja ihmettelin miten se oli niin laskenut. ja kun tätä olin ihmetellyt, niin seuraavana päivänä testailin jos olis sama asia.
Tiiätkö ei ne siellä neuvolassa voi mun painoa sillälailla tarkkailla. Itekin tahdon vaikuttaa siihen miten paljon mun paino nousee, ja se on erityisen tärkeetä kun on diabetes. Jos huomaan, että kas tällä viikolla tulikin paljon, niin sitten mietin mitä muutan syömisessä niin tasaantuu nousu taas. Sun ei oo pakko niin tehdä, mutta minä teen. :)
ap
Mulla on sama juttu. Tosin olen aamulla ihan silminnähden turvoksissa. Ei osannut neuvolassa sanoa, miksi on noin päin. En siis tiedä mistä johtuu - meinaan kyllä kysyä vielä lääkäriltä, kunhan sinne asti pääsen.
En ole ainakaan ainut. Mut katsellaan jos helteiden loppuminen sitten helpottaisi, niinkuin 4 ehdotti, ja vois joo kysyä vielä neuvolassa jos sitten tulee siellä mieleen.
ap
Oon miettiny että johtuuko vaan helteistä. Vaakaillu en oo sen kummemmin,mutta varpaat on prinssinakit ja sormus ahistaa. Illalla paljon vähemmän turvotusta, joskin taitaa sitä joka tapauksessa helteellä olla vaikka juon nesteitä riittävästi.
Tämäkin tosiaan OT, mutta oon ap:n kanssa ihan samaa mieltä siitä, että nimenomaan sitä painoa pitää tarkkailla itekin, jotta oppii huomaamaan asiat mitkä painoa heittelee. Toki päiviä on erilaisia ja itellä vielä raskauden aikanakin kuukautiskierto vaikuttaa painoon, mutta noin ylipäänsä huomaan kans ite heti painossa, jos oon päästäny syömiset retuperälle. Ei ne siellä neuvolassa keskim. 5vkon välein mitattavan painon perusteella pysty sinua henkilökohtaisesti neuvomaan kun auttavasti, mutta ite kun opettelee ittensä noin tuntemaan, niin on paljon vahvemmilla koko loppuiän. Raskausdiabetes tai ei.
Turvotusta alkaa mullakin olemaan (rv 30+5), mutta kun en oo kertaakaan illalla punninnu itteäni, niin en osaa tuosta erosta sanoa mitään. Ehkäpä tänään kokeilen.
Ei siitä kannata älyttömiä paineita ottaa, mutta en tahdo joutua mielettömiin painonpudotusurakoihin sitten raskauden jälkeen. Silloin minulla on kotona kaksi pientä, ja aika liikunnalle todellakin kortilla. Jos pidän huolen painosta nyt, voin paremmin keskittyä sitten huolehtimaan itsestäni ja lapsista ihan arkiliikunnan ja perusruoan kanssa.
ap
mutta oletko ap varmasti muistanut juoda riittävästi? Näillä helteillä pitää juoda paljon tavallista enemmän. Mua alkaa turvottamaan, jos juon liian vähän.
Oon raskausdiabeetikko ja tarkkailen painoa, jotta ei vauva paisuisi. :) Ei kyllä ole noussut juurikaan vielä,mutta ei se saisi mitään hurjia hyppäyksiä tehdä.
Mutta en mitenkään fanaattisesti tarkkaile, ihmetten vain tuota väärin päin menevää painonlaskua/nousua.
ap