Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

voinko vaatia miehen vaihtavan työpaikkaa

Vierailija
17.07.2010 |

perheen vuoksi?

olen todella loppu perheen arjen pyörittämiseen yksin. miehen työrytmi on viikko töitä, viikko vapaata. olen siis viikon yh, lapset 2,5 v ja 2*6kk. rankkaa on. mies pitää työrytmiään hyvänä koska vapaaviikolla pystyy auttamaan paljon - 8-16 hommissa olisi vain pari tuntia illassa lasten kanssa. lisäksi kyse on rahasta: mies ei ole valmis tulojen tippumiseen 50 tuhannesta reiluun 30. itse olisin valmis tulojen laskuun ihan vain sen vuoksi että saisin normaalia arkea. miten saan miehen ymmärtämään, että toisenlainen työ olisi parempi?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

PerusWTYHnarinaa, mene töihin ettei ukkos tarvi sua elättää.

Vierailija
2/16 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 000 euroa on ihan eri juttu kuin 50 000 euroa. Ja tuo työhän on vaan sun mielestä parempi, ei miehen. Mies kuitenkin työtä tekee, joten eiköhän hän ole se joka saa omasta työstä päättää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

arjen pyörittäminen yksin kun on yh:n elämässä vain pikkujuttu monen muun asian rinnalla.

Muutenkin viestisi perusteella tuntuu siltä, että vaadit liikaa - sinullahan on asiat hyvin! Työnsä takia mies pystyy myös jaksottain osallistumaan paljon arkeen (paljon paljon enemmän kuin normaalissa päivätyössä käyvä mies).

Kasva aikuiseksi ja lopeta turha valitus.

Ja itse kysymykseen: ei, et voi vaatia aikuista ihmistä vaihtamaan työtä.

Vierailija
4/16 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

PerusWTYHnarinaa, mene töihin ettei ukkos tarvi sua elättää.

ei ukon mua tartte elättää. äitiyspäivärahaa tulee pari tonnia kuussa, joten ongelma ei ole siinä (vaikka meillä on yhteiset rahat). töihin meen heti kun äitiysloma loppuu eli 6kk päästä.

ap

Vierailija
5/16 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mies on töissä 16 tuntia/vrk 7 päivänä viikossa. Ei käy edes mielessä sanoa, että et saa tehdä töitä.

Vierailija
6/16 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

entäs jos palkkaisitte jonkun hoitajan avuksesi niikksi viikoiksi kun miehesi on töissä, vaikkapa siihen asti alkuun kun pienimmät tulevat vuoden ikään?? Luulisi tuolla palkalla olevan vara satsata jonkinverran myös kotiapuun jotta perheenne voisi paremmin. Au-pairkinhan on yksi vaihtoehto.

Vierailija
7/16 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahta lasta ja on muka loppu? Lopeta lapsellinen marina ja anna ukon tehdä töitä. Se elättää sut ja lapset.

Vierailija
8/16 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on 16 tuntia töissä vuorokaudessa, niin käy ilmeisesti kotona vain sitten nukkumassa sen 8 tuntia. Sinä taidat sitten vaan haluta rahaa, sillä eihän tuolla menolla jää ollenkaan aikaa parisuhteelle, lapsille ja perhe-elämälle. Käy kyllä sinua sääliksi..

Vierailija
9/16 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hah täällä näitä peruslaskutaidottomia antaa teräviä neuvojaan. Aika surkeeta kun kehtaa joku tulla palstalle paljastamaan ettei osaa edes laskea kolmeen. Siis lapsiahan on kolme,josta 2,5 v sekä kaksoset 6 kk.

Vierailija
10/16 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joutuu viikon kerrallaan hoitamaan yksin

kahta lasta ja on muka loppu? Lopeta lapsellinen marina ja anna ukon tehdä töitä. Se elättää sut ja lapset.

Vierailija
11/16 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos näin on, niin sittenhän se vasta rankaksi muuttuu, kun palaat töihin. Hankaloittaa myös sinun työntekoasi, koska käytännössä sulla ei ole mitään jouston mahdollisuuksia noina viikkoina. Toisaalta taas miehen vapaaviikkoina sun ei varmaan tarvi juuri huolehtia lasten viemisistä/hakemisista eikä kotihommista? Se taas on aika luksusta verrattuna 8-16 työssäkäyjiin.

Vierailija
12/16 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutenkin viestisi perusteella tuntuu siltä, että vaadit liikaa - sinullahan on asiat hyvin! Työnsä takia mies pystyy myös jaksottain osallistumaan paljon arkeen (paljon paljon enemmän kuin normaalissa päivätyössä käyvä mies).

mielestäni mies ei hirveästi enempää ole meodän kanssa. esim 2 viikon jaksossa 7 päivää vs. normaalitöisen 4 päivää+10 iltaaa. varsinkin kun ne illat on vaikeimpia (oletko yrittänyt nukuttaa kahta vauvaa ja yhtä uhmaikäistä yksin?)

ap

Vierailija
13/16 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että totta kai asioista voi keskustella, eikä tietenkään kannata ajaa itseään loppuun. Mieti, miten voisitte helpottaa arkeanne. TEillä on kolme pientä lasta ja jos oikein ymmärsin, mies on täysin viikon poissa kuvioista vai?

Onko teillä varaa siivoojaan tai lastenhoitajaan ajoittain silloin niillä viikoilla, kun mies on poissa?

Entäs onko lähistöllä esim. kuntosalia, jossa olisi lastenparkki, että pääsisit itse joskus vaikka edes urheilemaan? Onko ystäviä tai sukulaisia jotka voisivat auttaa joskus? Onko lähellä puistoa, jonne voisitte kesäisin mennä ulkoilemaan, syömään jne?

Ja kyllä mielestäni voi vaatia miestä vaihtamaan työpaikkaansa, jos itse on aivan puhki, ainakin asioista tulee keskustella/neuvotella.

Vierailija
14/16 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos näin on, niin sittenhän se vasta rankaksi muuttuu, kun palaat töihin. Hankaloittaa myös sinun työntekoasi, koska käytännössä sulla ei ole mitään jouston mahdollisuuksia noina viikkoina. Toisaalta taas miehen vapaaviikkoina sun ei varmaan tarvi juuri huolehtia lasten viemisistä/hakemisista eikä kotihommista? Se taas on aika luksusta verrattuna 8-16 työssäkäyjiin.

mies on merellä viikon eli kokonaan pois. tosiaankin hankaloittaa mun työn tekoa. olin töissä lasten välillä ja vähän väliä kun kokoukaet venyi, soittelin isovanhemmat hakemaan esikoista hoidosta. onneksi senrään isovanhemmat lähellä ja apuna. ilman en selviäisi!

ja laskutaidottomille tiedoksi, että lapsia on KOLME kahden vuoden sisällä syntynyttä...

ap

Vierailija
15/16 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies tekee matkatöitä ( n 200 matkapäivää vuodessa ) matkojen vastineeksi ei kyllä heru mitään ylimääräisiä vapaita. Saattaa olla esim 4 viikkoa reissussa ja sit jatkaa ns normaali työtä viikon ja sit taas takasin reissuun.

Meillä myös lapsia kolme, ja välillä rankaa. Mutta onneksi miehellä on sentään töitä.

Vierailija
16/16 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkulapsiaika on kummiskin aika lyhyt. Esikoisen uhmasta on pahin terä kohta ohi ja vauvat on pian taaperoita (tuplauhmassa :)). Mutta joka tapauksessa, eikö tuo vapaaviikko ole kumminkin aika huippujuttu verrattuna normityöhön? Ja palkassakin merkkaa aika paljon.

Eli jos mietit pidemmän päälle, esim. sitä kun teidän esikoinen on kouluun menossa, niin tuntuuko siltikin miehen työrytmi hankalalta ja liian kuormittavalta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi