Pikkupoika kuoli Bodomin-Oittaan uimarannalla
Pikkupoika kuoli illansuussa Bodomin-Oittaan uimarannalla Espoossa. Poika ilmeisesti hukkui.
Medi-Helin pelastustyöntekijät elvyttivät kymmenvuotiasta poikaa noin puolen tunnin ajan tuloksetta. Onnettomuus tapahtui hieman ennen seitsemää illalla, jolloin rannalla oli vielä paljon uimareita ja auringonottajia.
Rannalle jääneet seurasivat pojan elvytystä järkyttyneenä. Poliisi vahvisti Helsingin Sanomille, että 10-vuotiasta lasta elvytettiin mutta ei vielä kertonut enempää tapahtumien kulusta.
Poika oli rannalla perheensä seurassa.
Bodomin-Oittaan uimaranta on valvottu uimaranta, jossa uimavahti oli paikalla kuuden aikaan.
Myös Kalastajatorpan rannasta tuli pelastulaitokselle ilmoitus epäillystä hukkumistapauksesta hieman ennen iltakahdeksaa. Pelastuslaitoksen sukeltajat ovat parhaillaan paikalla.
Heinäkuun alun hukkumistilastot ovat olleet poikkeuksellisen synkät. Hukkuneita on jo yli 20, vaikka kuu on vasta puolivälissä.
Kommentit (53)
Mikä on riittävän hyvä uimataito?
Asutaan järven rannan vieressä ja kuopus lähtee impulssiivisena uimaan naapurin pojan kanssa ja en ehdi aina mukaan, mutta mukana aina pojan kaverin isä tai äiti.
Pelottaa, koska hukkuneet on olleet lähes tulkoon 8v.-12v. lapsia.
Ei tuonikäisten uimataitoisten pitäisi hukkua.
Siellä on niin järjettömän paljon ihmisiä ja ranta on niin pitkälle matala, että sinne mahtuu satoja ihmisiä järveen kerrallaan. On täysin mahdotonta pitää kolmea lasta silmällä siinä sekamelskassa koko ajan. Ainut keino olisi varmaan juuri värjätä niiden päät punaisiksi ja seisoa laskemassa punaisia päitä koko ajan...
En todellakaan yhtään ihmettele, että 10-vuotias pääsee hukkumaan sillä rannalla, vaikka onkin perheen kanssa varsinkaan jos hänellä on ollut muutama pikkusisarus myös vanhempien vahdittavina.
Kesäviikonloppuisin (aurinkoisina päivinä) Oittaa on ihan kamala paikka.
Arkiaamupäivisin menettelee.
Voi miten surullinen juttu taasen.
Kyllä 10v on pikkupoika minunkin mielestäni.
Meno on melkoista nyt helteillä uimarannoilla. Itsekin ollaan käyty monilla rannoilla ja todettu tuo mistä niin moni jo mainitsi, ettei omiaan tahdo joukosta erottaa.
Isommat lapset hyppelee laitureilta, alle voi uida yllättäen pikkuinen ja siinäkin niitä vaaratilanteita syntyy. Ja vahinkohan ei tule kello kaulassa, hyvänkin uimarin voi yllättävä tilanne yllättää.
Olen itse meinannut hukkua lapsena ja todellakin siinä uppoaa kuin tukki nopeasti. Pelästyy, menee vettä keuhkoihin ja se on siinä. Olin kavereiden kanssa uimassa ja aikuiset vahti kauempana. Kaikki kävi tosi nopeasti, kaverit eivät edes huomanneet katoamistani, onneksi eräs aikuisista huomasi äkkiä ettei minua näy ja sukelsi veteen etsimään. Pohjasta löysi ja vei rannalle. Saivat elvytettyä. Muistan tapahtumasta vain, miten upposin ja totesin, etten jaksa yrittää nousta pintaan, sitten kaikki musteni. Ehkä joku iso aalto tms. sai mut upoksiin. Olin 6v ja osasin uida.
erittäin hyvää uimaria, 11-vuotiasta tytärtäni rannalla. Tämä tapaus herätti kyllä.
Ehkä pitäisi alkaa käymään pienemmillä rannoilla, vaikka siellä olisikin paljon väkeä, niin siinä on aina veden vieressä, ja erottaa lapsen paremmin.
erittäin hyvää uimaria, 11-vuotiasta tytärtäni rannalla. Tämä tapaus herätti kyllä.
Ehkä pitäisi alkaa käymään pienemmillä rannoilla, vaikka siellä olisikin paljon väkeä, niin siinä on aina veden vieressä, ja erottaa lapsen paremmin.
Espoon Bodomin-Oittaan uimarannalla hukkui lauantaina illalla 10-vuotias poika.
Poliisin mukaan poika oli löytynyt vedestä, eikä ollut tietoa, kuinka kauan hän oli siellä ollut.
Pelastuslaitoksen työntekijät elvyttivät poikaa puolen tunnin ajan tuloksetta.
Poliisin mukaan ilmoitus onnettomuudesta tuli iltaseitsemän aikaan.
Ja tosiaan, nyt vasta tajuan kuinka kamalan hölmö olen ollut kun olen antnut uimataitoisen 9v:n olla itsekseen uimassa. Vastaisuudessa menen aina mukaan veteen.
Tuo "olen melkein hukkunut"- tarina sai tajuamaan, kiitos siitä!
Oittaa on iso paikka, tänään oli valtavasti ihmisiä, jolloin valvominen on vaikeaa. Ranta on tosi matala, jolloin lapset helposti kulkevat tosi kauas. Kaiken huipuksi vesi on sameaa, näkyvyys on reippaasti alle puoli metriä, jos joku vajoaa pinnan alle, niin on todella vaikea löytää ketään...
Viime vuonna Oittaalla hukkui myös joku.
Nyt vasta silmäni todella aukesi ja tajuan kuinka helposti lapsi voi hukkua! Eihän lapsi tajua, että voimat loppuvat EHKÄ KOHTA.
Lapseni eivät mene enää veteen ilman aikuista.
läheisen järven uimarannalla ja täytyy sanoa, että oli yhtä helvettiä erottaa omansa siitä massasta. Ranta ja vesi olivat niin TÄYNNÄ VÄKEÄ, ettei ole tosikaan. Kauhea melske ja mölinä, ja kyllä nyt ymmärrän kun sanotaan, että ei voi huomata aina jos jonkun pää ei yhtäkkiä kellukaan siellä pinnalla.
Yksi äiti oli muuten värjännyt viiden lapsensa tukat kirkkaanpunaisiksi ja se oli tosi fiksua koska hän pystyi koko ajan laskemaan montako kirkkaanpunaista päätä heilui rannalla, uimahuivit ja muut kun ei välttämättä siellä päässä pysy. :=DD