Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä hittoa tehdä, kun 3v. kieltäytyy syömästä ruokaa?

Vierailija
27.07.2010 |

Tyttö 3,5v. ei söisi mitään. Ei ruokaa eikä aamupaloja/iltapaloja. Mitä ihmettä oikeen teen??

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoat ruuan viidesti päivässä, jos kieltäytyy niin tyynesti korjaat pois. Siinäpä se.

Vierailija
2/9 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama on tilanne täällä! Huolestuttavinta on se, ettei myöskään juo. Maha hävinnyt kesän aikana :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt ei söisi niin mitään. ei mitään ruokaa, ei jogurttia, leipää, puuroa, muroja jne. vaikka saisi itse valita esim. aamupalalla muroja vai jogurttia, tai välillä jopa kysytty, mitä ruokaa tyttö haluaisi tänään syödä. ja vaikka sitä tekisi, mitä tyttö toivoo, ei syö.

musta jotenkin tuntuu, että jos vain otan ruoan pois, niin olen luovuttanut ja lapsi voittaa?

ap

Vierailija
4/9 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se vaihe menee ohi, ala ota stressia, meilla oli todella vaikea vaihe 2,5vuotiaana, soi niin vahan, etta riitti normaaliin toimintaan, mutta ei kasvanut ja paino meni kuin lehman hanta alas pain

oli kamala stressi, laakarit huolissaan, mutta sekin vaihe meni ohi, kamalaa aikaa, monet itkut itkin...

nyt on myos aika kuuma, meidan nirsoilija syo yleensa parhaiten aika myohaan illasta...

ala tee asiasta numeroa, jos se ei syo, ota ruuat pois, ala koskaan pakota syomaan, ja tarjoat sitten taas seuraavalla aterialla

Vierailija
5/9 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna olla syömättä. Niin meillä tehdään. Poika on todella huono syömään ja jos ei kelpaa, voi nousta pöydästä pois. Sillä sipuli... Mitään ei tipu ruokailujen välillä. Juomaa saa olla tuputtamassa varsinkin näillä helteillä.

Vierailija
6/9 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis helteellä häviää ruokahalu monilta aikuisiltakin. Eihän ruokailu ole mikään valtataistelutilanne.

Mä olen saanut lapset juomaan sillä, että meillä kaikki juomat juodaan pillillä. Olen aika surutta antanut juoda laimennettuja tuoremehujakin veden ja maidon lisäksi. Pääasia, että juo näillä helteillä.

Ei mulla itselläkään juuri nälkä ole. Uusia perunoita ja mansikoita syön. Nyt vattuja. Niillä pärjää hyvin.

Vierailija
7/9 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pidät säännöllisesti ruoka-ajoista kiinni, lapsi syö jos tahtoo. Tulee luottamus että ruoka on saatavilla, ja lapsiosaa sitä odottaa. Väliaikoina tarjotaan vain vettä.

Kyllä lapsi syö jos sen on nälkä. Ja jos ei syö, niin viet sitten lääkäriin.

Vierailija
8/9 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

anna mitään. katAso kuinka kauan on syömätta ja mitä haluaa. annat lämmpöisen ruoan ja taas katsot ja jos ei maistu, pois pöydästä.

joko leikkimään tai nukkumaan. hyvin toimii.

Lapsi tietää onko nälkä vai ei, ihmeellistä..?

Vierailija
9/9 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä tee asiasta numeroa. tarjoat ja jos ei syö niin ei syö. älä ala maanittelemaan tai kritisoi tms.. annat tarjolle, syököön jos syö.

itse näillä helteillä voisin jopa toisen lämpimän ruuan korvata jollain muulla..

siis helteellä häviää ruokahalu monilta aikuisiltakin. Eihän ruokailu ole mikään valtataistelutilanne.

Mä olen saanut lapset juomaan sillä, että meillä kaikki juomat juodaan pillillä. Olen aika surutta antanut juoda laimennettuja tuoremehujakin veden ja maidon lisäksi. Pääasia, että juo näillä helteillä.

Ei mulla itselläkään juuri nälkä ole. Uusia perunoita ja mansikoita syön. Nyt vattuja. Niillä pärjää hyvin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan viisi