Olipahan häät
en ole eläissänä joutunut keskelle tämän päivän kaltaista farssia. Olen sekä ihmessäni, että erittäin kielteisesti yllättynyt. Luulin todelakin tuntevani sulhasen. Edelleekin kyllä luotan häneen ensisijaisesti, ennen kuin toisin todistetaan, mutta miettimään pistää kyllä. Läheisetkään ihmiset eivät näköjään ole aina sitä, mitä luulee.
kai piakkoin kuulee loput sitten, mutta alku meni näin. vihkiminen eteni ihan tavanomaisesti, kaaso luki kirjoittamaansa puhetta, joka oli muuten ihan kaunis kertomus morsiamen ja hänen yhteisistä muistoista, mutta lopuksi hän sanoi toivovansa rehellistä ja luottamuksellista liittoa parille ja että sulhaseen tutustuttuaan tietää hänestä tulevan hyvä aviomies ja isä, lapselle, jota hän itse odottaa!
Lopputulos oli kyseleviä katseita, ihmetteleviä ilmeitä, papin aamen, erittäin vaivaantunut morsiuspari ja hiljainen ja vähin äänin poistuva hääväki. osa ei edes saapunut juhlapaikalle (kaaso mukaanlukien). Pikaisesti syötiin (ne jotka jäivätt)ja kahvit heti ja morsiuspari poistui sanojensa mukaan kuvaukseen, tuskin takaisin tulevat. mekin sitten lähdettiin siinä vaiheessa. ei ollut tunnelma lainkaan väärinkäsityksiä tukeva.
ihan kamala tilanne..meilläkään ei osaa kumpikaan oikein sanoa mitään. Pitäskö jotain tehdä? soittaa vaikka parin päivän päästä tai? vai voiko tuon asian purkamiseen mitenkään osallistua?
Kommentit (32)
eli kohta pillustani luiskahtaa ulos bussi ?
Eli siis, odottaa tarkoittaa mielestäni paljon muutakin kuin raskaana olemista.
21
Jos kaaso odottaisi, että sulhasesta tulee isä, niin pronomini olisi mitä eikä jota. Nyt viitataan kaason odottamaan lapseen, ei suinkaan siihen, että kaaso odottaisi sulhasesta tulevan hyvän aviomiehen ja isän.
Tässä on ero:
...tietää hänestä tulevan hyvä aviomies ja isä, lapselle, mitä hän itse odottaa
...tietää hänestä tulevan hyvä aviomies ja isä, lapselle, jota hän itse odottaa
joku ystäväksi itseään kutsuva vielä! mä nimittääin olin ilmeisesti ja todennäköisesti samoissa häissä (ei voi olla noin samanlaista tarinaa). tai oletan näin.
en tosin tunne hääparia juurikaan. olin vain avecina. Sen tiedän että tämä asia on selvinnuyt. välejä rikkoontui, mutta pari on edelleen naimisissa ja ilmeisen onnellisia...mitään lasta ei ainakaan ole.
Ja sattumalta löytyi ketju monen kuukauden takaa...
Olisit vaan antanut sen levätä rauhassa
"että sulhaseen tutustuttuaan tietää hänestä tulevan hyvä aviomies ja isä, lapselle, jota hän itse odottaa!"
Hyvin kaaso on voinut tarkoittaa, että odottaa morsiusparin pian saavan lapsen.
"että sulhaseen tutustuttuaan tietää hänestä tulevan hyvä aviomies ja isä, lapselle, jota hän itse odottaa!"
Hyvin kaaso on voinut tarkoittaa, että odottaa morsiusparin pian saavan lapsen.
Oliko tilanne selvä? Eli olisiko mitenkään voinut olla kämmi, puhui kömpelösti hermoillessaan puheenpitämistä? Vai oliko selvää että kaaso odotti sulhaselle?
Mihinköhän kaaso pyrki kun toi asian julkiseksi juuri ystävänsä häissä....
tosin ei kirkossa, vaan häätilaisuudessa sitten kirkossa tapahtuneen vihkimisen jälkeen. Kirkot ovat kovassa käytössä ja tilaisuudet seuraa toisiaan. Ei vihkimistilaisuuksia voida pitkittää kaiken maailman jorinoilla. Kirkossa puhuu pappi. Muut púhujat ovat morsian ja sulhanen sanoessaan tahdon.
tosin ei kirkossa, vaan häätilaisuudessa sitten kirkossa tapahtuneen vihkimisen jälkeen. Kirkot ovat kovassa käytössä ja tilaisuudet seuraa toisiaan. Ei vihkimistilaisuuksia voida pitkittää kaiken maailman jorinoilla. Kirkossa puhuu pappi. Muut púhujat ovat morsian ja sulhanen sanoessaan tahdon.
Minä ja mieheni olimme aikanaan pienen maalaiskunnan kirkossa päivän ainoa vihittävä pari. (Juhannuslauantai). Ei meille ainakaan mitään minuuttiaikataulua annettu.
Minä ja mieheni olimme aikanaan pienen maalaiskunnan kirkossa päivän ainoa vihittävä pari. (Juhannuslauantai). Ei meille ainakaan mitään minuuttiaikataulua annettu.
näsäviisastelet? tai sitte mä en kyllä ymmärrä sua ollenkaan =) mä automaattisesti ajattelin, että odottaa on sama asia ku olla raskaana.