Annattelko ravintolassa tippiä tarjoilijalle?
jos ett niin miksi?
Oletko koskaan unohtanut antaa ukomailla missä se kuuluu tapoihin, vai etko vain halua antaa?
ja jos annant niin kuinka paljon?
Kommentit (13)
ole "pakollista" niin en jätä. Miksi edistää tällaisen "kulttuurin" juurtumista Suomeen?
toki annan aina. ulkomailla varsinkin, sillä siellä se todellakin kuuluu tapoihin.
Annan vähän sen mukaan minkälaista on ollut palvelu :)
ole "pakollista" niin en jätä. Miksi edistää tällaisen "kulttuurin" juurtumista Suomeen?
ja minulle tippi osoittaa sen että asiakas on saanut hyvää palvelua.
Ja noin yleisesti ottaen san hyvät tipit.
Mielelläni annan varsinkin opiskelijoille tippiä. Turhaan yleensä jännittävät sitä tarjoilu tilannetta (olen kuitenkin itsekin ollut opiskelija).
Minun mielestäni se vain kuuluu hyvään tapaan.
Ne kolikot, jotka jäävät seuraavaan tasakymppiin, jos meitä syöjiä on yli 2kpl. Taksikuskille samoin, tasavitoseen.
en, ulkomailla jos kuuluu tapoihin niin kyllä. Hävetti kerran ulkomailla kaverin kanssa kun lasku tuli ja maksettiin se puoliksi niin hän antoi vain sen puolikkaan summan ja käveli pois. Itse kiireellä kaivelin lisää kolikoita että tippiä tulisi tarpeeksi (olin siis jo vähän tippiä siihen jättämässä niin jätin sitten kaverinkin puolesta)
miksi sinusta hyvästä palvelusta pitäisi erikseen antaa tippiä? Japanissa on loukkaus antaa tippiä, siellä ajatellaan että hyvä palvelu on itsestäänselvyys.
Jätätkö tippiä esim, myyjälle jos saat hyvää palvelua? Kyllä hänkin siitä varmaan ilostuisi. Miksi jotkut ammattiryhmät saavat mutta toiset eivät?
antaa tippiä. Maksankin yleensä pankkikortilla enkä kuljeta käteistä mukana, joten en ala tarjoilijan takia käteistä nostamaan.
Ne kolikot, jotka jäävät seuraavaan tasakymppiin, jos meitä syöjiä on yli 2kpl. Taksikuskille samoin, tasavitoseen.
Minä pidän huolin että määrä on ainakin jonkinlaisen vaivan näkoinen
miksi minun taksissa pitäisi jotain jättää. Toimenkuvaanhan kuuluu kohtelias palvelu.
Ulkomailla tipin antaminen perustuu siihen että tarjoilijoilla on pienet palkat, ja tippi on osa heidän palkkaansa.
Suomessa on ravintoloita joissa ei henkilökohtaista tippiä tunneta vaan ne kerätään yhteiseen purkkiin tms, ja jaetaan kuukausittain.
ja ravintolan tarjoilijoilla on ihan kunnollinen palkka vrt. kreikka espanja..
muualla tarjoilijan palkkaan ole laskettu se tippi, toisin kuin Suomessa, jolloin täällä ei kuulu tippiä antaa?
palvelu laadukasta ja ripeää. Minusta tämä kuuluu hyviin tapoihin maasta riippumatta ja myös itselle jää hyvä mieli.
Mutta on jätetty ulkomaillakin maksamatta, silloin, kun vesipullo maksoi 10 euroa.
törkeä hinta, vaikka kuinka ollaan Monacossa.