Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies on kyllästynyt perhe-elämään :(

Vierailija
16.07.2010 |

Ihan itse kovasti tahtoi lapsia ja oli sitä mieltä että on valmis sitoutumaan perheeseen ja sen vaatimaan ajankäyttöön. Aivan innoissaan oli lasten (3 lasta) odotusaikoina ja hengessä mukana myös vauva-aikoina, kuopuksen vauva-aikana alkoi tosin into pikkuhiljaa hiipua ja nyt on tosi kärttyinen kun _joutuu_ lomallaan viettämään aikaansa myös perheensä kanssa. Koko ajan olisi nykyään menossa, kavereidensa kanssa, harrastuksissa jne.

Mainittakoon vielä, että mieheni on nyt 36-vuotias ja lapsemme ovat 4v, 3v ja 1v, joten mistään teini-isyydestä ei todellakaan ole kyse. Naimisissa olimme 3v ennen esikoisen syntymää, seurustelua yhteensä oli takana 5v.

Ennen minun tapaamistani mies eli varsin railakasta bile- ja matkusteluelämää, harrasti paljon, oli hyvin sosiaalinen ja paljolti sama tahti jatkui vielä yhteiselomme alussakin. Nyt alkaa olla palaamassa taas samoille raiteille. Pinna on tosi kireällä hänellä vilkkaiden lastemme kanssa ja välttelee kotona oloa. Tämä tarkoittaa minulle isoa taakkaa, kun yksin olen vastuussa lapsista enimmäkseen. Myös rahankäyttö miehellä on ihan holtitonta, käyttää itseensä surutta paljon ja minä joudun laskemaan joka sentin ja ostamaan aina halvinta ruoassa jne, jotta rahat riittäisivät. Itse en ole kampaajalla käynyt yli vuoteen, mies käy säännöllisesti jne. Itse en harrasta mitään maksullista jotta rahat riittäisivät. Tämä on nykyään ikuinen kinan kohde, mies on myöntänyt että ei jaksaisi enää perhe-elämää ja jälkiviisaana ei tekisi enää yhtään lasta jos saisi uudestaan valita, minun kanssa kuulemma olisi jos uudestaan saisi valita, mutta lapsia tulisi 0.

Olen yrittänyt selittää että helppoa ei ole mullakaan, mutta että kun ne lapset tässä nyt ovat niin heidät on myös hoidettava, annettava rakkautta jne. Mies sanoo että jaksaa sen jos saa suurimman osan ajastaan viettää muulla tavalla.

Parisuhdeterapiaan (sellaiseen johon meillä varaa) on pitkä jono, tässä sinne jonotetaan, voi mennä yli vuosikin.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
16.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloin itekin miettiä näitä meidän perheen kuvioita. Meillä on vasta yksi lapsi, 2 vuotta, mutta mies osoittaa samoja oireita kuin apn mies eli on yhä enenevässä mitassa alkanut kiinnostua kaverien kanssa hengailusta sen sijaan että pitäis perhettä tärkeenä.

Vierailija
22/30 |
16.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"mies on myöntänyt että ei jaksaisi enää perhe-elämää ja jälkiviisaana ei tekisi enää yhtään lasta jos saisi uudestaan valita, minun kanssa kuulemma olisi jos uudestaan saisi valita, mutta lapsia tulisi 0."

- näin sanoo ap:n mies ja joidenkin vastanneiden miehet ja jopa jotkut äiditkin.

On siis olemassa isiä ja äitejä, jotka eivät oikeasti rakasta lapsiaan. Jo puhuminen siitä, ettei enää tekisi lapsia, tarkoittaa minun mielestäni sitä, että lapsen menettäminen ei tekisi tiukkaakaan.

Miettikää nyt mielessänne, jos lapsenne sairastuisi kuolemanvakavasti tai menehtyisi onnettomuudessa, toisiko se teille sitä kaipaamaanne vapautta ja onnea.

Säälin sinua paljon apa, on raskasta kantaa kaikki vastuu perheestä ja kokea myös se, ettei isä rakasta lapsiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
16.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hän haluaa mennä, valitus ja estäminen vain pahentavat tilannetta. Toisaalta ei ole reilua, että vain hän voi mennä ja käyttää rahaa ja sinä et.

Nyt pöydän ääreen laatimaan sääntöjä. Rahaa perheelle, rahaa miehen menoille ja rahaa sinun menoillesi. Joka toinen viikonloppu miehen, joka toinen viikonloppu sinun. Toki perheviikonloppujakin voi sopia, jos onnistuu, mutta jos mies ei tahdo, niin ei sitten. Arki-iltaisin kummallakin yksi menoilta. Kai mies tajuaa, että on epäreilu ilman näitä sääntöjä? Hän on lapsensa tehnyt, joten yhtä lailla vastuu ja hoitaminen kuuluu hänelle.

Vaikka et itse haluaisikaan noin usein olla poissa lastesi luota, ota itsellesi omaa aikaa. Tee vaikka kunnon siivous, tapaa kavereita tai käy kaupassa rauhassa noina omina viikonloppuinasi. Ei sitä kaiken aikaa tarvitse olla poissa, mutta tuo varaus tarkoittaa, että mies kantaa vastuun lapsista sinun viikonloppuinasi. Suosittelen, että kun olet lasten kanssa yksin, tehkää kaikkea kivaa. Käykää tapaamassa kavereita, menkää leikkipuistoihin, syömään ulos, uimarannoille jne. Piristää arkea ja saa sinut ehkä myös tajuamaan, että pärjäät ilman miestäkin ja että myös lasten kanssa voit tehdä kaikkea kivaa. Ehkä mieskin sen sitten tajuaa.

Vierailija
24/30 |
16.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen toteuttaa silloin itseään väärällä tavalla. Piste.

Vierailija
25/30 |
16.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoin päsmärille potkut, ja hoidan lapsia yksin, ja saan olla mies. Lisäksi saan panna vaihtuvia naisia silloin kuin huvittaa, eikä tarvitse siitäkään pitää tiliä kenellekään.

Itse asiassa tunnen oloni nykyisin hyvin Urokseksi.

Miehet voisivat kantaa sen vastuunsa eikä aina kaataa kaikkea naisten niskaan "Mutku naiset sitä, mutku naiset tätä" Joopa joo...

Voi lapsipoloiset..

Oletpa mies :)

Vierailija
26/30 |
16.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ovat luoneet roolit. Nyt miesten tulisi näyttää pojilleen ettei miehen tehtävänä ole elättää perhettä vaan sen voi myös hoitaa nainen. Naiset jotka ovat orjuuttaneet miestä vuosituhansia ja itse oleilleet vain kotonaan rakkaiden lasten parissa. Mies on syrjäytetty täysin omista lapsistaan!

Vierailija
27/30 |
16.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ovat luoneet roolit. Nyt miesten tulisi näyttää pojilleen ettei miehen tehtävänä ole elättää perhettä vaan sen voi myös hoitaa nainen. Naiset jotka ovat orjuuttaneet miestä vuosituhansia ja itse oleilleet vain kotonaan rakkaiden lasten parissa. Mies on syrjäytetty täysin omista lapsistaan!

aika iso pökäle!

Vierailija
28/30 |
16.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"mies on myöntänyt että ei jaksaisi enää perhe-elämää ja jälkiviisaana ei tekisi enää yhtään lasta jos saisi uudestaan valita, minun kanssa kuulemma olisi jos uudestaan saisi valita, mutta lapsia tulisi 0." - näin sanoo ap:n mies ja joidenkin vastanneiden miehet ja jopa jotkut äiditkin. On siis olemassa isiä ja äitejä, jotka eivät oikeasti rakasta lapsiaan. Jo puhuminen siitä, ettei enää tekisi lapsia, tarkoittaa minun mielestäni sitä, että lapsen menettäminen ei tekisi tiukkaakaan.

ei tarkoita, etteikö voisi rakastaa yli kaiken lastaan YKSILÖNÄ, ihmisenä!

On vaan ryytynyt senhetkiseen arkeensa.

Vierailija
29/30 |
16.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taas koti ja lastenhoito ei ole mitenkään minun 'oma' kenttäni, vaan mies on ollut vauvavaiheesta lähtien täysivaltainen aikuinen niissä kuvioissa (sanoisin melkein että hoitaa yli 50% hommasta). Ja ei ole näkynyt merkkejä kyllästymisestä, hakeutumisesta baareihin tms. Hyvin pyyhkii, ja naimisissa oltu nyt 11 ihanaa vuotta.

Liekö siis jotain totuutta tuossa että jotkut naiset päsmäröivät ja miehet vieraantuvat? Vai oletteko valinneet alunalkaenkin minä-minä-ihmisiä miehiksenne (sellaisia kuin minun exäni).

Vierailija
30/30 |
16.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liekö siis jotain totuutta tuossa että jotkut naiset päsmäröivät ja miehet vieraantuvat? Vai oletteko valinneet alunalkaenkin minä-minä-ihmisiä miehiksenne (sellaisia kuin minun exäni).