Lue keskustelun säännöt.
Kurkkua kivistänyt jo muutaman viikon - lääkäriin?
16.07.2010 |
Mun kurkkua on kivistänyt (en keksi nyt parempaa termiä) muutaman viikon, ja olo on kuin olisi pala kurkussa koko ajan. Tai ei nyt ihan koko ajan, kurkku saattaa tuntua joinakin päivinä normaalilta, ja sitetn taas välillä kivistää enemmän. Pari vuotta sitten kärsin toistuvista angiinoista, nyt ei ole ollut vähään aikaan. Menisittekö lääkäriin vai onkohan kyse vain jostain nielurisojen ajoittaisesta suurentumisesta tms.?
Kommentit (2)
kurkkukivun alkaessa? Nyt on liikkeellä vähäoireista tai jopa oireetonta kuumetta, joka joillakin menee kurkunpäähän ja aiheuttaa pitkäkestoisen kurkkukivun tai kurkunpääntulehduksen.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Mulla kivisti kurkkua tosi pitkään, saman tunne kuin olisi pala kurkussa ja välillä tuntui kuin olisi piikillä pistetty.
Lääkäri otti aina nieluviljelyt ja tulos oli tottakai puhdas. Kunnen viimein itse tajusin mistä on kyse. Kilpirauhasen tulehdus - joka minun tapauksessani tuli sitten krooniseksi. Turhaan kärsin oireista vuosikausia, nyt vain mietin olisiko saanut sittenkin hoidettua ja pidettyä kilpirauhasen toimintakuntoisena.