Kuinka usein pesisit vauvan 8kk:tta hiukset shampoolla?
Kommentit (17)
9kk ikäisen tukkaa vielä ollenkaan shampoolla :)
Omat lapseni ovat olleet reilusit yli yksi vuotiaita kun olen alkanut pestä lasten shampoolla noin kerran kuukaudessa. Ei pienet lapset ja vauvat shampoota tarvitse, vesipesu riittää.
kuten meidän tenavalla oli, niin pesin kerran viikossa.
pesen vedellä, tai vedellä, missä pari tippaa kylpyöljyä. Ei tuon ikäinen tarvitse vielä shampoota!
jos tulee puhtaaksi ilman sampootakin.
esikoisella on ollut paksuhko tukka jo vauvana, mutta ei sitäkään tarvinnut shampoon kanssa puhdistaa.
Sun lapsella lienee todella paksu tukka, joten kait sitä kerran viikossa vois pestä shampoolla?
Meidän ipana on 2v ja ei o vielä kertaakaan shamppoolla pesty hiuksia... Sillä on kyl tosi harvat hapset... :D
meidän 10kk ikäisen tytön hiukset vauva shampoolla muutaman kerran viikossa koska päänahka alkaa muuten haista aika nopeasti. Meidän tytöllä on aika pitkät hiukset ja tukkaa on paljon. Ihan joka päivä en sentään pese, enkä muutenkaan kylvetä lasta joka päivä ellei ole hikoillut paljon.
koska vauvan hiukset ei tartte shampoota puhdistuakseen.
tai haista likaiselle esim.puklut tukassa.
Meidän lapsilla on ollut ihan syntymästä asti hiukset: pitkä ja tuuheat, vauvaharja ei mene päänahkaan asti, niin saunoessa ja muuten edellämainitusti olen pessyt linnashampoolla
Ensimmäisen kerran pesin samppoolla hiukset 2vkoa sitten kun helle oli niin mahdoton että sai aikaiseksi todella likaisen oloiset hiukset.
Ja hiuksia lapsella on ollut syntymästä lähtien vaikka muille jakaa. Ensimmäistä kertaa oltiin kampaajalla kun tyttö oli 5,5kk ikäinen.
Ei alta vuoden ikäisen hiuksiin tarvitse missään nimessä laittaa samppoota vaan vesipesu riittää (ellei sitten tämä helle tosiaan aiheuta nyt poikkeuksellisesti sitä että hiukset jo tuon ikäisellä rasvoittuisivat).
tarvitse kauhaeasti peseskellä :)
tarvitse shampoota vielä. Kuivattaa turhaan päänahkaa.
tosi paksu tukka ja meni vauvanakin likasen näköiseksi. Kerran viikossa pestiin ihan parin kk iästä asti. Kuopuksella taas vähempi tukkaa, ei rasvotu (15 kk) joten ei pestä kun vedellä. Tietäähän sen itsekin miltä likanen tukka tuntuu, niin ei kai vauvankaan tartte siitä kärsiä jos tukkaa on ja näyttää likaselta ;o)
Ja hien, ainkakin meidän hattupää tuntuu nyt kesällä olevan aina hiukset märkänä
Mä en ole pessyt 2,5-vuotiaan hiuksia vielä kuin kerran kai shampoolla, silloin lähmi jäätelöä hiuksiin niin paljon.
Hänellä on paksut ja kiharat hiukset, pesen ne hoitoaineella suurin piirtein joka toinen viikko paitsi nyt kesällä useammin kun uidaan meressä silloin tällöin.
Jos taapero hikoilee niin pahanhajuisesti, että se pitää saippualla pestä, niin mä menisin lääkäriin. Luulisin, että kyseessä on joku hormonihäiriö.
ei juurikaan mitään, niin en edes vielä laittais shampoota. Vesipesu riittää.
Mutta jos hiusta todellakin alkaa olemaan paljon ja paksusti, niin kerta viikkoon riittää siltikin. Helteellä huuhtoisin vedellä päivittäin ettei ala haisemaan.