mulle tulee paha mieli aina kun puhelinmyyjä soittaa
Mä tiedän, että ne on provikkapalkalla ja epäilemättä eivät saa ansaittua juuri mitään. Mut ei mullakaan silti ole halua eikä varaa ostaa niiltä mitään.
Jotkut niistä on onneksi niin tympeitä ja lähtevät haukkumaan mua, että ei tule paha mieli vaikka sanoookin niille ei. Mut just äsken soitti joistain puhelinoperaattorista joku ihan kohteliaan ja innokkaan oloinen tyttö, joka ei millään voinut uskoa, että mä en halua vaihtaa liittymää tarkistamatta ensin, että millainen mun nykyinen liittymä on (en muista tarkistamatta) vaikka kuinka hänen tarjoamansa olisi "markkinoiden halvin". Se yritti tosi epätoivoisesti myydä mulle sitä liittymää eikä halunnut millään ymmärtää että en mä nyt muuta mitään tältä istumalta. Lopulta mun oli pakko lopettaa puhelu sanomalla sen puheen päälle että "mun täytyy nyt jatkaa töitäni, kiitos kuulemiin" ja sulkemalla puhelin. Sen epäitoivo tuntui jotenkin niin pahalta, se ei varmaan ole tienannut juuri mitään,. Käy niin sääliksi - mut enhän mä silti voi noin vain ottaa jotain toista liittymää, joka voi olla vaikka edellista kalliimpi.
Kommentit (4)
sillä on peruslika 9h tunnissa ja sitten provikat sen mukaan mitä myy eli saa kyllä peruspalkkaa vaikkei mitään saisi myydyksi,tosin se saa,monesti tuntipalkka ollut 29h!
Ei siitä huonoa omatuntoa kannata kantaa, jos ei mitään halua/voi ostaa.. Ei se puhelinmyyjää loukkaa (ainakaan itseäni tai entisen työpaikan n. kolmeakymmentä muuta puhelinmyyjää ei loukannut..:D)
Itse sanon puhelinmyyjille suunnilleen aina jotain tyyliin "juu, en nyt osta mitään, mutta hyvät kesänjatkot sinulle" ja lyön luurin korvaan.. En tuhlaa myyjän aikaa, koska en mitään osta kuitenkaan.. Ja vaikka joskus soittelijat käyvätkin hermoille, en näe mitään syytä alkaa v****ilemaan, kun tiedän, että osa on noissa töissä kokolailla olosuhteiden pakosta...
T:entinen puhelinmyyjä
Niissä töissä on yleensä nuoria, jotka yrittävät epätoivoisesti löytää kesätyötä, mitä tahansa työtä. Voi olla, että palkkaa maksetaan vain jos saa pidettyä linjoja auki tietyn minuuttimäärän päivässä. Siksi myyjä yrittää pitkittä puhelua ja jankuttaa vaikka kukaan ei ostaisikaan mitään.
"Pelastin" yhden tällaisen puolitutun tytön pari vuotta sitten kesätyöstään puhelinmyyjänä. Pyysin häntä perheeseemme lastenhoitajaksi.
..olen aina kohtelias heille...
täällä sivustolla pyörii mammoja, jotka laskevat, ettei kannata läheä töihin kun sossu maksaa enemmän..heitä moralisoin...