Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko painonne noussut helteiden aikana?

Vierailija
16.07.2010 |

Itselläni on tullut painoa noin 2 kg viikossa.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
16.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko jotenkin ylipainoinen vai mitä?

Vierailija
2/19 |
16.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ymmärrä. kauhea turvotus, varsinki vatsanseudulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
16.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysynyt samassa, vaikka olen syönyt vähän enemmän.

Laihdutan ja nyt helteiden aikana on ollut pakko syödä vähän suolaista enempi kuin dieettini alussa.

Vierailija
4/19 |
16.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee juotua enemmän ja ruoka ei maistu.

Vierailija
5/19 |
16.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka taas lisää turvotusta. Tietysti voi myös lakata juomasta kokonaan niin sitten laihtuu. Tosin voi myös kuolla.

Vierailija
6/19 |
16.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt itse asiassa tavallista kevyemmin kun raskas ruoka ei maistu, mutta silti sormus tuntuu tiukalta ja monet vaatteet samoin.

Ja tiedän etten ole lihonut: työpaikallani on kellari jossa joudun välillä etsimään pitkäänkin näytteitä. Läpötila kellarissa on +20 ja jos olen siellä tunnin ei sormus ja vaatteet enää kiristä. + se turvotus tuli n. 2 päivässä.

Vierailija
7/19 |
16.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka taas lisää turvotusta. Tietysti voi myös lakata juomasta kokonaan niin sitten laihtuu. Tosin voi myös kuolla.

Turvotus on muuten merkki jostakin häiriöstä elimistössäsi. Ei ole normaalia turvota helteelläkään. Olet ehkä raskaana?

Vierailija
8/19 |
16.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokoajan nousee. Ja vaikka ei paljoo söis niin tuntuu kuin maha alkais korvista:) Mä oonki raskaana et se vähän selittää,mut normaalisti ei nouse.

Vierailija
9/19 |
16.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah, kiitos tästä valaisevasta tietoiskusta. Häiriö elimistössä.. Joopa joo.

Turvotus on muuten merkki jostakin häiriöstä elimistössäsi. Ei ole normaalia turvota helteelläkään. Olet ehkä raskaana?

Vierailija
10/19 |
16.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä vaan helle turvottaa suurinta osaa ihmisistä. Ei ole kyse mistään poikkeuksellisesta toimintahäiriöstä... Pitää muistaa vaan juoda riittävästi. Toki ne, joilla on esim. sydämen vajaatoiminta tai muu "todellinen häiriö" saattavat turvota normaalia enemmän.

Vierailija
11/19 |
16.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain siitä sen verran hepulin että olen nyt tarkkaillut syömisiäni oikein kunnolla. Paino ei tipu silti millään (puoli kiloa lähtenyt pois).

Voi kun johtuisi helteistä ja tuo 2kg lähtisi pois kun helteetkin loppuvat.

Vierailija
12/19 |
16.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nestettä voi kertyä elimistöön terveilläkin helteiden aikana. Ihmisen elimistöt toimivat eri tavoin, joillakin kuukautiset turvottavat, joillain ei. Sama helteiden kanssa, sillä kuumansietokyky vaihtelee myös.

terv. lääkäri

Sairaita turvottaa, ei terveitä.

Vierailija
13/19 |
16.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei ole pudonnutkaan vaikka syön selvästi vähemmän kuin tavallisesti ja jäätelöt ja muut herkut jättänyt kauppaan :/

Ei ymmärrä, ei.

Vierailija
14/19 |
16.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pudonnut, raskaudesta huolimatta, viikkoja 33.. ja kuitenkin syön ihan normaalisti.. tosin juonu oon paljon enemmän. Turvotustakaan ei ole..

Vierailija
15/19 |
16.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

elimistön sisäosien toiminta hidastuu kuten esim. suoliston elimistön säästäessä energiaa pintaverenkierron vilkastuttamiseen, mikä on tarpeen elimistön viilentämiseen. Eli aineenvaihdunta: pissan ja ulosteen määrä vähentyy suoliston toiminnan hidastuessa. Tämä tapahtuu siksi, että elimistö kykenisi viilentämään elimistöä pintaverenkiertoa vilkastaen. Se taas tapahtuu, jotta elimistö voi suojata tärkeimmät elimet kuten aivot ja sydämen liialliseltä lämpenemiseltä ja sen aiheuttamilta tuhoilta.

Vierailija
16/19 |
16.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta toi sun +2 on nestettä. Helteellä mulla ainakin on nilkat ja sormet ihan turvoksissa. Kyllä se siitä tasaantuu. Juo vettä ja vesipitosia eväitä.. Mansikoita ja vaikka vesimelonia jne.

Vierailija
17/19 |
16.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se johtuu jäätelön ahmimisesta :(

Vierailija
18/19 |
16.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun en tuota vaakaa omista. Sen omistaminen kun olisi mielenterveydelleni haitallista..

Mutta turvoksissa olen kyllä. Ärsyttää kun mitkään vaatteet ei mahdu päälle, tai jos mahtuu ne ahdistaa päällä.

Ja tosiaan tuo turvotus on yksilöllistä. Itse turposin raskauden aikana ja kuukautiset turvottavat myös. Siskoistani kenelläkään muulla ei ole ollut huomattavaa turvotusta, ei raskauden, helteen tai kuukautisten takia.

Ja ylipainoinen en ole. Painoindeksi oli viimeksi 27, mutta painosta suurin osa on lihasta ja sen näkee päällepäinkin.

Vierailija
19/19 |
16.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta toi sun +2 on nestettä. Helteellä mulla ainakin on nilkat ja sormet ihan turvoksissa. Kyllä se siitä tasaantuu. Juo vettä ja vesipitosia eväitä.. Mansikoita ja vaikka vesimelonia jne.

veden tarvekin on yksilöllistä, mutta joskus se liiallinen neste kertyy niveliin jne.

Näin sanoi terveydenhoitaja sekä ravintoterapeutti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yhdeksän