Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita, uoilla imetys EI toimi painonpudottajana??

Vierailija
14.07.2010 |

Minä en ole laihtunut jälkitarkastuksen jälkeen grammaakaan! Ja siis vauva jo pian 5kk. On täysimetyksellä ollut tähän asti, nyt viikon maisteltu soseita. Mikä siinä on, ettei paino tipu, vaikka syön normaalia kotiruokaa ja liikun normaalisti?? En juo alkoholia ( en ole juonut siis nyt imetyksen aikana...) ja herkkuja syön säästeliäästi. Ylipainoa 6kg.

Muita kohtalotovereita??

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta silloinhan ei varsinaisesti saa laihduttaa ja mä kyllä laihduin vain ja ainoastaan laihduttamalla :D

Vierailija
2/16 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen imettänyt yötä päivää lähes kaksi vuotta, näin molempien lasten kohdalla. Sen sijaan kun lopetin imetyksen: kahdessa kuukaudessa -10kg tekemättä mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

paitsi että onnistuin lihomaan imettäessa 6kk täysimetystä ja yli vuoden yhteensä.

Vierailija
4/16 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

(ja ihan oikeasti tein niin)

mielestäni en syönytkään yhtään normaalia enempää, ja tästä on todistekin; pidin ruokapäiväkirjaa ja laskin kaloreita.

No, sitten kun imetys loppui, aloin hiljalleen laihtumaan. Kai se oli joku hormonaalinen juttu...

Vierailija
5/16 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

imetysaikana. Olen ollut melko väsyksissä, vauvat valvottaneet, joten väsymys turvottaa ja väsyksissä tulee napsittua nälkäänsä.

Vierailija
6/16 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

imettämällä. On niin kova makeanhimo, että tulee syötyä esim. suklaata aika paljon. Niin, tietysti jos söisin yhtä paljon makeaa, enkä imettäisi, niin silloin varmaan lihoisin!!

Vierailija
7/16 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin lahduin miltei itsestään 6-8 kg, loput sitten kauheella tuskalla laihduttamalla. näin jo kaksi kertaa. kuitenkin olin molempina imetysaikana rankalla imetysdietillä (maito, muna ja viljat) enkä todellakaan mässäillyt kauheasti.

en edes kuvittele laihtuvani imetyksen aikana. ne on ne hormonit.

kyllä se siitä, tärkeämpää se imetys kuitenkin on, kuin pari ylimääräistä kiloa.

Vierailija
8/16 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyöräilen aika paljon ja en syö pahemmin leipää.. tai no näkkkileipää, jos leipää syön.Mullakin junnas paino pitkään paikoillaan mutta nyt hoikkenen ihan silmissä ja juon tosi paljon vettä.Mulla ylipainoa vielä 7 kiloa.Kyllä varmaan tuo imetyskin vaikuttaa kuitenkin.

Vierailija
9/16 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnärille jäi 10 kg, jonka jälkeen painoa on tippunut pari kiloa. Melkein toiset 10 kiloa pitäisi pudottaa. Paino ei tipu, vaikka liikun säännöllisesti ja eri liikuntalajeja vaihdellen. Ennen raskautta olin lähes alipainoinen, joten pitääkö kroppa kiinni vararavinnosta imetyksen ajan..? Muuta selitystä en ole keksinyt. Tai sitten syön/ liikun huomaamattani huonosti vaikkei siitä pitäisi olla kyse.

Vierailija
10/16 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä laihduinkin vasta imetyksen loputtua, ihan huomaamatta ilman kummempia yrityksiä.

Vierailija
11/16 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ne jotka imettäessään laihtuvat, laihtuisivat sinä aikana muutenkin? Eikä tällä asialla ole mitään tekemistä imetyksen kanssa, vaan sen kanssa miten yksilöllisesti kukin palautuu raskausajan kiloistaan?? Toiset nopeammin jne.

Vierailija
12/16 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekan kolmen kuukauden aina synnäripainosta tippui 10kg, mutta sen jälkeen jämähti. Itseasiassa imetys aiheutti minulla ruuanhimoa ja mulla alkoi paino nousemaan ja jouduin tarkkailemaan syömisiä koko imetyksen ajan ja silti 1,5 vuodessa tuli 5kg lisää vuodessa.

Vierailija
13/16 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos imetys ei kasvata ruokahalua niin todennäköisesti laihtuu pikkuhiljaa. En kuitenkaan usko että se kuluttaisi 500kcal päivässä edes se täysimetys. Ehkä 300-400kcal. Ja sit kun vauva aloittelee kiinteitä niin ehkä puolet tuosta ja se on jo niin vähän että tuskin sillä laihtuu.

Vierailija
14/16 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinulla ne varmaan aiheuttaa painon jämähtämisen. Minä taas lihon raskausaikana hormooneiden takia, söin tai en, liikuin tai en.

Ja sitten imetysaikana on ihan sama vaikka söisin vaan herkkuja kaksin käsin, laihdun oikein urakalla! Joku hormoonihomma se varmaan on, joka vaikuttaa eri ihmisten aineenvaihduntaan eri tavoin. Joten odota rauhassa, että lopetat imetyksen, ja katsele sitten asiaa uudelleen.

Vierailija
15/16 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetin kaksosia 8kk ja sen aikana paino putosi 10kg, kaikki raskauskilotkin jäi laitokselle

Kuopusta imetin melkein vuoden eikä paino pudonnut yhtään, nyt yritän niitä kiloja pudottaa

Vierailija
16/16 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli lähtöpaino viime kesänä 65kg (koko38) josta hiljalleen nousi 89kg:n ennen äitiysloman alkua ja viimeisen kuukauden aikana sit vielä varmaan jonnekin 96-98kiloon. Synnäriltä kun tulin kotiin, puntari näytti 91kg, parin viikon päästä 89kg ja sit on tasaisesti noussut eli nyt on 92kg (kokoL/XL) ja vauva 5kk. Täysimetyksellä 4kk, sit maisteltu soseita, mut imetystä kuitenki noin 8-9kertaa vrk, yöllä enemmän kuin päivällä.

Itse olen epäillyt hormooneilla olevan sormet pelissä, kun en ole odotusaikana syönyt sen enempää kuin ennenkään, mut ruokailurytmi muuttui täysin. Ennen söin kerran päivässä tod ison annoksen ruokaa, odotusaikana ryhdyin syömään päivällisen lisäksi aamupalan, lounaan ja iltapalan. Lisäksi lopetin tupakoinnin.

Epäilisin, et mun elimistö meni "ihan sekaisin" tästä ruokailurytmin muutoksesta, koska olis tuolla "yhden ruuan" systeemillä ollu jo reilut 7 vuotta..

Mut laihduttamaan ryhdyn tosiaanki vasta kun tissitely loppuu, ajatelkoot ihmiset mitä haluaa..