Onko reilua??? bensarahasta kyse.
olin kaverini kyydissä reissussa ja hän sanoi ettei tartte maksaa mitään bensarahaa. Kun pyysin että lähdettäisiin uudestaan reissuun, ja sanoin maksan nyt sitten bensaakin, hän snaoi että ethän ole maksanut entisiäkään. Olin tyrmistynyt, hänhän sanoi että ei tartte maksaa...en osannut tykyttää, mutta jäi kuva että tässä ollaan niin kieroja.
Kommentit (9)
ei ole siitä kyse ja itse kieltäydyit ottamasta aiemmalla kerralla rahaa..
ap.
1. Sanoi "ei tartte maksaa" vain kohteliaisuudesta ja tosi asiassa odotti, että maksaisit jotain kuitenkin.
2. Tarkoitti, että ei hän ennenkään ole kaverilta perinyt bensarahaa, ei tartte nytkään maksaa.
Musta on kieroa kieltäytyä bensarahasta, jos oikeasti sellaista odottaa. Toisaalta en kyllä itse ystäviltä ota satunnaisista lyhyistä matkoista mitään bensarahaa. Eria asia sitten, jos lähdetään yhdessä autolomalle vaikka lappiin tms.
itse kieltäydyit ottamasta rahaa, muistatko. iIin että sopiiko, että minä maksan nyt.
Tosin, kuulostaa siltä että hän ei halua kanssasi yhtään minnekään rahasta eikä ilman rahaa!
eikä hän ole koskaan tarjonnut bensarahaa. En olisi tosin ottanutkaan, koska hän on vähävarainen. Itse olen tarjonnut kyytiä, mutta jos hän itse pyytäisi, ehkä sitten voisin maksunkin ottaa jos tarjoasi.
"(ei tarvitse maksaa, kun)ethän ole maksanut entisiäkään"?
Eli tarkoitti, että koska te sovitte ekalla kerrallakin, ettei tarvitse maksaa, ei tarvitse nytkään.
tuo voi tosiaan tulkita niin että ei sinun tarvitse maksaa, eihän sinun ole edellisilläkään kerroilla tarvinnut mitään maksaa ja toimi hyvin niin.
Voit sanoa asiasta uudelleen, ilmoita että olisit halukas maksamaan puolet bensakuluista, mutta että mitä mieltä kaveri on siitä?
ei ole siitä kyse ja itse kieltäydyit ottamasta aiemmalla kerralla rahaa.. mutta minun olisi ilmeisesti pitänyt tyrkyttämällä tyrkyttää bensarahaa. Niin sen käsitin, olen itse suora joten tuollainen pelaaminen on minusta outoa ja ajan haaskausta, miksei voi sanoa että "kiitos, maksetaan puoliksi bensat".
ap.