Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Elääkö Jeesuksen jälkeiläisiä keskuudessamme vielä tänä päivänä?

Vierailija
13.07.2010 |

Tietääkö kukaan?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus puhui taas kansalle ja sanoi: "Minä olen maailman valo. Se, joka seuraa minua, ei kulje pimeässä, vaan hänellä on elämän valo."

Vierailija
2/24 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis Jeesus on Jumalan poika joka ei kyllä ollut naimisissa,eikä muissakaan suhteissa.Taas on luettu näköjään pari kirjaa liikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuule ole maan pinnalla yhtään jumalanpoikaa, anna hyvä ihminen järjen astua päähäsi!

Jos Jeesus oli jollakin tapaa ihailtava, hänellä on ilman muuta riittänyt naisseuraa tai sitten hän oli homoseksuaali. Luulisin jälkimmäistä, jos pitää paikkansa, että hän nukkui öisin opetuslapsien kanssa.

Vierailija
4/24 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Jeesus oli jollakin tapaa ihailtava, hänellä on ilman muuta riittänyt naisseuraa tai sitten hän oli homoseksuaali. Luulisin jälkimmäistä, jos pitää paikkansa, että hän nukkui öisin opetuslapsien kanssa.

Vierailija
5/24 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan Jeesuksella faijoineen huumorintajua!

Vierailija
6/24 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis Jeesus on Jumalan poika joka ei kyllä ollut naimisissa,eikä muissakaan suhteissa.Taas on luettu näköjään pari kirjaa liikaa.

että Jeesusu ei ollut naimisissa? Laitapa linkki johonkin luotettavaan tutkimukseen. Raamattu ei ole luotettava lähde, sillä se on ihmisten kirjoittama vertauskuvallinen satukirja.

Vierailija
7/24 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä syntyi isäni, eli olen Jepen pojantytär. Sukunimi virtanen, se Nasaretilainen muutettiin kun oli niin vaikea lausua. Lomaromanssi taisi koko juttu olla heidän välillään.

Tästä ei olis saanut puhua ..

Vierailija
8/24 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellä oli opetuslapsia.

Vierailija
9/24 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja joutui kerran siitä käräjillekkin.

muutti veden pontikaksi

Vierailija
10/24 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuota varmaankaan varmaksi osaa sanoa, mutta tuntuisi epätödenäköiseltä, että kaikki jäljekäisensä olisivat kuolleet.

Tuolloinhan taisi olla tapana, että lapsia oli paljon, joten jälkeläisiäkin on paljon.

Vierailija
11/24 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja oletetuista jälkeläisistä vuosia sitten, ja joo, asia nousi taas mieleen luettuani "sen erään" teoksen tässä kesän aikana.

Olen aina uskonut sellaiseen Jeesukseen, joka oli todellinen mies, viisas ja oppinut parantaja ja opettaja sekä vähäosaisten auttaja. Tämä käy hyvin yhteen sen kanssa, mitä olen näistä (ehkä) kuvitteellisista teoksista kuullut. Ja eihän merovingien suku ole Brownin keksintöä ;)

Vierailija
12/24 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta esim. se sukupuu joka "löytyi" muistaakseni 70-luvulla ja johon perustuu myös se kirja johon Brown pohjasi Da Vinci-koodin on väärennös.

ja oletetuista jälkeläisistä vuosia sitten, ja joo, asia nousi taas mieleen luettuani "sen erään" teoksen tässä kesän aikana.

Olen aina uskonut sellaiseen Jeesukseen, joka oli todellinen mies, viisas ja oppinut parantaja ja opettaja sekä vähäosaisten auttaja. Tämä käy hyvin yhteen sen kanssa, mitä olen näistä (ehkä) kuvitteellisista teoksista kuullut. Ja eihän merovingien suku ole Brownin keksintöä ;)

Vierailija
13/24 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole tarkoitus olla viihdettä ja kaunokirjallinen romaani, ei historiallinen tietokirja :)

Verrataan vaikka Kaari Utrion teoksiin, joissa todelliset historialliset tapahtumat ja henkilöt nivoutuvat kuvitelluissa juonenkäänteissä keksittyihin henkiklöihin ja tapahtumiin. Tykkään tämän kaltaisista.

Ja kyllä näin feministinä mieluummin palvoisin maaemoa, elämän synnyttävää naiseutta ja jumalatarta, kuin patriarkaalista pyhää kolminaisuutta ;)

Vierailija
14/24 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesuksella oli sisaruksia ja viimmeisten tutkimusten mukaan myös suhde Maria Magdaleenaan josta heille syntyi lapsia. Että kyllä hänen dna:sta on kopioita jossakin. Asia ei kuitenkaan ole niin suuri että kanattaa päätään sillä vaivata.

Vierailija
15/24 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimittäin jos Jeesus oli jollakin tapaa esikuvallinen ihminen, johtajasimpanssi, hän on luultavasti päässyt jatkamaan sukua.

Mutta todennäköisyys sille, että juuri hänen jälkeläisensä olisivat säilyneet hengissä tähän päivään, on käsittääkseni aika pieni. Sodat, rutot, muut taudit, joihin ei ole ollut aikaisemmin hoitoa...

Tietysti hän olisi ehtinyt siittää paljon lapsia, jos olisi elänyt pidempään. Jos hän lähtikin maanpakoon ja lavasti kuolemansa, eli esim. Intiassa, niin mahdollisuus nykyjälkeläisiin kasvaa.

Monesti uskonnollisilla johtajilla on erioikeuksia kultin naisiin, ehkä Jeesuksellakin oli.

Vierailija
16/24 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesuksella oli sisaruksia ja viimmeisten tutkimusten mukaan myös suhde Maria Magdaleenaan josta heille syntyi lapsia. Että kyllä hänen dna:sta on kopioita jossakin. Asia ei kuitenkaan ole niin suuri että kanattaa päätään sillä vaivata.

Vierailija
17/24 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen joskus ymmärtänyt et "elävät ns. kaksoiselämää", eli ei oikeita nimiä.

Vierailija
18/24 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei nykyraamattuun kelpuutettu.

Vierailija
19/24 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on se kuuluisa Viides Evankeliumi. Kyllä kelpaa esitellä siinä missä muitakin juttuja Raamatussa.

Vierailija
20/24 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsenlapsia on myös Tarzanilla, Mustanaamiolla ja Zorrolla. Piirto-Rajalan Taunon sukupuu on minulle vielä vähän hämärän peitossa.