ei päästä miehen kanssa kaksin laivalle
olisin niin halunnut miehen kanssa kaksin johonkin mut kun ei ole tukiverkkoa, täällä ei ole mll.n lapsenhoitopalvelua ja mies ei suostu että palkattaisiin vieras lasta hoitamaan. Mä en ole lapsen saannin jälkeen ollut oikein kuin äiti 24/7.
Kommentit (31)
Olisit miettinyt noita asioita ennen kuin teit lapsia.
omani dementikkoja ja anoppini sairastui vakavasti kun lapsi oli 1v joten heistä ei ole hoitamaan. Tädit tai muu suku ei halua hoitaa. Mieheni ajattelee että liian pieni siis alle 2v nyt vieraan hoitoon jätettäväksi mut mä haluan yhteistäkin aikaa.
anoppi oli terve nyt niin sairas ettei pysty auttamaan, kummien luulin osallistuvan hoitoon niin ei käynyt. Erohan tästä tietty tulee en vaan jaksa aina olla äiti ja että joka paikkaan joutuu kolmisin menemään.
syvällisempää keskustelua aiheesta miehen kanssa.
ja on meillä seksielämää se vaan viihtyy kotona lapsen kanssa ja mä haluaisin mennä ja elää välillä ilman lastakin. Ei halua että vieras ihminen hoitaa noin pientä. Kuulemma se kasvaa ja sit voidaan yhdessä mennä vaikka minne.
ja ovat vaan aikansa pieniä, se aika edetään lapsen ehdoilla.
on järjestää omaa aikaa välillä niin että mies hoitaa lasta. Kahdestaan täytyy sitten isommin mennä myöhemmin.
muiden tavoin suosittelisin, että otat ihan omaa aikaa jos kerran mies viihtyy kotona. Kyllä äitikin kaipaa tuulettumista, varsinkin jos on koko ajan kotona lapsen kanssa (vaikka isä osallistuu myös). Jaksaa sitten taas arkeakin ihan eri tavalla =)
pelkkä isä 24/7. Eihän vauva tarvitse KAHTA aikuista jatkuvasti hoitamaan häntä. Ihan varmasti normaalissa, yhden lapsen perheessä, onnistuu MOLEMPIEN oma aika vaikka viikoittain.
En ymmärrä, miksi tällaisista kasvatuksellisista asioista ei puhuta etukäteen, ja miten kukaan tekee lasta miehen kanssa, joka ei tarjoa myös äidille omia hetkiä (tai halua itse omia hetkiä lapsensa kanssa tämän synnyttyä) lapsen tulon jälkeen!
Nyt ensimmäisenä tämä vastuunjako parisuhteen sisällä kuntoon. Aloitat jonkun oman harrastuksen: sinulla on siihen täysi oikeus. Ja toinen asia on sitten tuo pariskunnan yhteinen aika; keskustelisin siitä asiasta VA-KA-VAS-TI miehen kanssa. Kertoisin, kuinka tärkeäksi itse sen koen. Jo on kumma, jos ei miehesi ollenkaan huomioi sinun halujasi ja tarpeitasi, etenkin jos ne ovat YHTEISEN edun ja parisuhteen puolella. Aivan varmasti satunnaisen hoitajan voi palkata muualtakin kuin MML:stä, jos sellaiseen kerran on varaa (ja lastenhoidossahan voi käyttää hyväksi verotuksen etujakin).
Alkakaa verkostoutua, laittakaa ilmoituksia työnhakupalstoille jne. Ihmeellistä, kun ihmiset tekevät lapsen saannin jälkeen isoja ongelmia ihan ratkaistavissa olevista asioista (jotka toisille ovat jopa itsestäänselvyyksiä).
ei kannata tehdä enempää lapsia, jos yksikin aiheuttaa tuollaista ahdistusta.
On ihan normaalia ahdistua joskus.
Meillä on lapsia useammalta vuosikymmeneltä.
Koskaan ei ole isovanhemmat tai muutkaan sukulaiset tai tutut hoitaneet lapsia.
Kun emme saaneet miehen kanssa yhteistä aikaa niin teimme asioita vuorotellen ja niinhän se menee jos ei palkkaa apua.
Nyt lapset pärjäävät hetken yksinkin ja meillä on yhteistä aikaa vaikka muille jakaa.
Outoa ajatella että haluaa kaksin, varsinkin jos lapset pieniä.
Meillä kulkee 3v, 4v ja 6v työmatkoillammekin mukana. Kaikki kulkenut vauvasta asti mukana. Toinen kun pitää kokouksia niin toinen vahtii muksut.
Tänä vuonna 2 kertaa laivalla norjaan. Ollaan käyty thaimaassa, 2 kertaa kanarialla ja espanjassa. Vielä ainakin 3 reissua edessä.
Lapset nauttii ja koko perhe on tyytyväinen ratkasuun.
Esikoinen aloittaa eskarin ja nyt tulee pieni muutos. Mutta kaksi nuorempaa reissaa edelleen mukana kun toinen lähtee.
Kaksin voi mennä sitten kun lapset isompia ja oppii olemaan ittekseen kotona.
Jos joku ihmettelee, lapset on kotihoidossa vieläkin ja tehdään miehen kans eri vuoroja että homma toimii ja lapset saa leikkiä kuten muutkin reissaamisen ohella.
mutta jos on pakko käyn esim. kampaamossa niin sitten hoitaa tai kauneushoitolassa. Itse kyllä hoidan vaikka miehelläni olisi pitempi meno mutta tosiaan mies ei yksin ilman minua halua hoitaa mutta ei anna vieraallekkaan antaa hoitoon.
asennettaan. Mikä ihme siinä on, että ei tykkää tai osaa hoitaa omaa lastaan? Vai onko lastenhoito niin aluettasi,että mies pelkää tekevänsä jotain väärin?
niin ei kannata enempää tehdä, se on varma.
enkä tosiaan tiennyt ennen lapsen syntymää olevani näin sidottu lapseen mies lupasi ennen lasta että hoidamme kaiken puoliksi, niin ei käynyt. Ei kertakaikkiaan suostu muuta kuin siihen että laitan lapsen päiväkotiin 10 päiväksi esim. kuukaudessa mutta että palkkaisimme vieraan hoitajan vaikka vuorokaudeksi että pääsisimme laivalle se ei sovi vaikka rahaa maksaa hoit olisikin.
asennettaan. Mikä ihme siinä on, että ei tykkää tai osaa hoitaa omaa lastaan? Vai onko lastenhoito niin aluettasi,että mies pelkää tekevänsä jotain väärin?
En ole lapsenhoitoa mitenkään ominut ja olen neuvonut miten hoidetaan ja osaa kyllä mutta ei häntä näköjään huvita.
Niin ja ei pelkoa että toista lasta tulisi mieskään ei sitä halua enkä minä ehdottomasti kun joudun olemaan äiti 24/7. ap
Jos he asuvat kauempana, niin ajakaa sinne, jättäkää lapset ja menkää vaikka paikkakunnan (tai lähimpänä olevan kaupungin) hotelliin pariksi yöksi tms.