Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä en suostu päästämään neuvolantätiä kotikäynnille

Vierailija
12.07.2010 |

Mun mielestä neuvolan keräämät tiedot on muutenkin epäilyttävän yksityiselämään puuttuvia, en halua heitä enää kotiini. Ties mitä kirjaavat koneelleen, koska joku syyhän siihen on, että yrittävät kotiin tuppautua.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
12.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä on vikana, kun ei päästetä käymään!

Vierailija
2/40 |
12.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käveleminen teki tosi kipeää sektion jälkeen. Meillä esikoinen syntyi myös talvipakkasten aikaan, joten se ulos lähteminen oli sikälikin ikävää. Meillä vaan ei tällaista palvelua ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
12.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä on vikana, kun ei päästetä käymään!

ettei niillä ole täysin puhtaat jauhot pussissa. Eli vauvan lisäksi ollaan tulossa urkkimaan jotain muutakin.

Vierailija
4/40 |
12.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kanssa olisin ollut tyytyväinen, jos neuvolatäti olisi tullut käymään. Mutta ei tullut. Vaikka tätä mainostavat etukäteen...

Meillä esikoisen aikaan neuvolatäti kysyi, haluanko, että hän tulee kotona käymään vai tullaanko neuvolaan. Sen olisi saanut ihan itse valita. Mutta jostain syystä ei hän päässytkään itse tulemaan, ja mentiin itse neuvolaan.

Toisen lapsen kohdalla ei edes kotikäyntiä yritetty tarjota vaan sanoivat suoraan, että tulkaa neuvolaan.

Vierailija
5/40 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

salattavaa? Jos kaikki on ihan hyvin, niin miksei ne saa kotiin tulla? Mitä pelkäät?

Vierailija
6/40 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

salattavaa? Jos kaikki on ihan hyvin, niin miksei ne saa kotiin tulla? Mitä pelkäät?

mutta mun mielestä vierailla ihmisillä ei ole mitään asiaa kotiini. Miksi pitää tulla kotiin? Jos on tarkoitus katsastaa vauva, sen voi tehdä neuvolassakin. Jos taas jotain muuta, niin mielestäni se pitäisi reilusti sanoa. Mun mielestä neuvolalla on jotain salattavaa tässä asiassa.

ap

Vierailija
7/40 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mun mielestä vierailla ihmisillä ei ole mitään asiaa kotiini. Miksi pitää tulla kotiin? Jos on tarkoitus katsastaa vauva, sen voi tehdä neuvolassakin. Jos taas jotain muuta, niin mielestäni se pitäisi reilusti sanoa. Mun mielestä neuvolalla on jotain salattavaa tässä asiassa.

ap

kotikäyntiinhän vain tarjotaan mahdollisuus, jos ei halua heti synnäriltä kotiutumisen jälkeen lähteä itse rönyämään neuvolaan. On iso etu monelle tuoreelle äidille/perheelle. Ihan yhtä lailla ensimmäisen neuvolakäynnin voi hoitaa siellä neuvolassakin. Kuka sinun kotiisi on muka itseään tuputtanut? Voisinpa suoraan vastata että ei kukaan!

Vierailija
8/40 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

otin vaan kauhean stressin siivoamisesta ja paikkojen laittamisesta täysin puolikuntoisena. meillä käynyt kaksi kertaa tähän mennessä. nykyisen paikkakunnan käytäntöä en vielä tiedä.

mut taitaisi kuitenkin stressi iskeä, kun siivous pitäisi tehdä kuitenkin ennen käyntiä. koiran karvat imuroin aina viime tipassa, kun tiedän vieraita olevan tulossa. niitähän on vaikka imuroin joka päivä muutenkin.

Vierailija
9/40 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotikäyntiinhän vain tarjotaan mahdollisuus, jos ei halua heti synnäriltä kotiutumisen jälkeen lähteä itse rönyämään neuvolaan. On iso etu monelle tuoreelle äidille/perheelle. Ihan yhtä lailla ensimmäisen neuvolakäynnin voi hoitaa siellä neuvolassakin. Kuka sinun kotiisi on muka itseään tuputtanut? Voisinpa suoraan vastata että ei kukaan!

Kyllä on molemmilla kerroilla tarjottu kotikäyntiä ja olen kieltäytynyt. Ja aion vastedeskin kieltäytyä.

Koen myös kauheana stressinä tuollaisen käynnin. Olisi pakko siivota koko huusholli ja lasten syntymän jälkeen on ollut paljon muutakin tekemistä kuin mopin kanssa heiluminen.

ap

Vierailija
10/40 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miten teidän paikkakunalla :D mutta me ainakin teemme kotikäyntejä juurikin siksi, ettei vasta synnyttäneen äidin tarvitse raahautua neuvolaan (kaikki kun eivät asu ihan neuvolan vieressä).

Ei meitä niinkään kiinnosta että onko kaikki tasot pesty vimpanpäälle ja desinfioitu kaikki ovenkahvat tms. Vaan tulemma katsomaan että miten perhe jaksaa ja voidaanko hyvin. keskustelemma synnytyskokemuksesta, lapsen ulkoilun aloittamisesta ja pukemisesta, imettämisestä. Käydään läpi niin isän kun äidinkin mieltä askarruttavia asioita.

Vierailija
11/40 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kai elämän muissakin asioissa on toisinaan kaksi vaihtoehtoa joista voi valita. Ei se silloin tarkoita, että toinen vaihtoehto on jotenkin väärä, ja toinen oikea. Vai ollaanko niin holhousyhteiskuntalaisia ettei voida valita sitä itselle sopivaa vaihtoehtoa ilman hirmuista äläkkää, jos nyt sattuu naapurin mammoille sopimaankin se päinvastainen vaihtoehto? Olisiko sinulla nyt jotenkin turvallisempi olo, jos neuvolantäti olisi vain sanonut ja ilmoittanut että "Nyt tulen, halusit tai et, koska tämä sopii useimmille äideille!"

Vierailija
12/40 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on molemmilla kerroilla tarjottu kotikäyntiä ja olen kieltäytynyt. Ja aion vastedeskin kieltäytyä.

mitä pahaa siinä on?

Vierailija
13/40 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme kertaa äitiysneuvolan terkkari meille yritti ja joka kerta totesin, että kiitos ei. Oli jo 2 isompaa lasta, palkattuna apuna kodinhoitaja, ei ollut tarvetta neuvolan erityistarkastukselle. Ihan itse kykenin vauvan kanssa neuvolassa ja labrassa käymään.

Vierailija
14/40 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan tulemma katsomaan että miten perhe jaksaa ja voidaanko hyvin. keskustelemma synnytyskokemuksesta, lapsen ulkoilun aloittamisesta ja pukemisesta, imettämisestä. Käydään läpi niin isän kun äidinkin mieltä askarruttavia asioita.

jauhaatte sitä samaa mitä neuvola käynneillä on jo jauhattu

ja kaikki äidit eivät tee kaikkea samalla tavalla ja vauvat voivat silti hyvin ja nopeasti tajutaan että kaikkea ei voi tehdä neuvolan ohjeiden mukaisesti ja kyllä ne lapset silti hyvin voivat.

Rupattelua varten ei tarvita kotikäyntiä. On vauva hoidettavana

Vierailija
15/40 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai urkkimista, eiköhän se ole palveluksi ajateltu kuitenkin. Jos on ollut rankka synnytys tai sektio, niin viikon päästä synnytyksestä ei välttämättä vielä tee mieli kauheasti liikkua, eikä talvella edes niin pientä saisi viedä ulos. Kaikilla ei ole autoa...

Mutta vähän naurattaa tuo, että pitäisi kauheasti siivota ja puunata. Kyllä meillä ainakin on kämppä aina sen verran siedettävässä kunnossa, että kehtaa päästää ihmisiä sisään - kun siis ei ole mistään juhlista kyse, niitä varten tietysti siivotaan ja laitetaan. Jos nyt joskus on vähän enemmän pölyä lattialla, niin ketä se oikeasti haittaa?

Itse ainakin koin tuon kotikäynnin ihan positiivisena/neutraalina enkä minään urkkimisena, mutta kaipa se riippuu siitä neuvolan tädistäkin, millainen tyyppi sattuu olemaan.

Mutta tosiaan, jokainen voi varmaan harkita ihan itse, meneekö mieluummin neuvolassa käymään vai ottaako terkkarin kotikäynnille. Joten hassua, kun tästä täällä aina jauhetaan.

Vierailija
16/40 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon helpompaahan äidille tosiaan on mennä neuvolaan kuin alkaa siivota ja keittää kahvia neuvolantädeille. Ei synnytyksen aikoihin yleensä ole, tai ainakaan ei tulisi olla, päällimmäisenä mielessä kodin siivous.

Ja jos kerran autottomat saavat tuoda lapsen talvela kotiin synnytyslaitokselta, kyllä se neuvolaanvieminenkin varmasti onnistuu.

Vierailija
17/40 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin neuvolantati voi lahettaa ne ohjeet suoraan hattuun.

Mihinhan ne niita urkkimistuloksia lahettelevat? Pitavat varmaan salaisia kokouksia missa naureskelevat teille.

Vierailija
18/40 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

töissä.

Tässä kunnassa kuitenkin suhteellisen isot välimatkat.

Eräs äiti kävi labrassa, odotti kuudetta tai viidettä lasta. Kaikki juorusivat terkkulassa, miten se koti siivoton ja kissoja joka paikassa. Se terveydenhoitaja lörpötellyt kaikille. Kaikkien työntekijöidenkin asiat leviteltiin.

Vierailija
19/40 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tahot tekisivät huvin vuoksi kotikäyntejä kenenkään kotiin. :O Mutta eipä ole lapsiakaan, eikä mitään hajuja tällaisista asioista. Eipä kiinnoistaisi tuollaiset vieraat itseänikään.

Vierailija
20/40 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

erittäin helpottunut, kun terveydenhoitaja tuli kotiin eikä tarvinut raahautua tikkien poistoon kaksosten kanssa terveysasemalle! Eikä ne kämpän siisteyttä katso, jollei nyt ihan suoraan p**kaa ole lattioilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kaksi