Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~*Ensikoiden kesä*~

Kommentit (92)

Vierailija
81/92 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serpentiini: Niin, tosissaan kun ei voi tietää :D Jokainen raskaus on kuitenkin yksilöllinen ja niin edelleen... :) No, ei meillä kauaa ole, se me ainakin voidaan varmuudella voidaan sanoa :)

vilukissa, kiva kuulla sustakin! Mä oon jonkin verran potenu huonoa omatuntoa, etten tosissaan oo liikuntaa harrastanut koko raskauden aikana (enkä harrasta juuri muutenkaan)...veikkaan että kostautuu synnytyksessä tai viim. siitä palautumisessa. Oon mä pikku kävelylenkkejä normisti koiran kanssa tehnyt, mutta en mitään sen kummempaa... :) Ihana kun sulla on noita puuhasteluja edessä, mä oon ollut hätähousu ja mulla on jo kaikki valmiina! Pikkupyykitkin on pesty ja viikattu, puuttuu enää itse vauva! :)

Mullakin on lääkärineuvola, mutta vasta parin viikon päästä. Mä en tiedä onko se se synnytystapa-arviointi, vai mikä se on, kun oon kuullu sellasesta puhuttavan? :D Ainakin siinä se varmaan kattelee vauvan painoarviota jne...Serpentiini varmaan osaa kertoa?

Vilukissa, mä luulen että tosissaan toi sf-mitta on ihan suoraan verrannollinen kehon rakenteeseen. Mullakin oli pitkään alle keskikäyrän (mutta kyllä viitekäyrien sisällä), ja nyt vasta päästy yli keskikäyrän ns. "normiviivoille"... Kyllä ne neuvolassa olis huolestunut, jos aihetta olisi! Ja varsinkin jos pieni potkii ja möyrii kovasti niin eiköhän kaikki ole reilassa :)

Mites te nukutte yöt? Mä herään 1-2 kertaa vessaan, plus kylkeä täytyy kääntää aina sillon tällön kun puutuu, ja sillon aina kans herää. Nukun kans toinen peitto mahan alla+jalkojen välissä, niin on helpompi olla ison mahan kanssa...

Mutta nyt yrittämään sitä nukkumista... -->

MaryRose rv33+6

Vierailija
82/92 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serpentiini: Mulla on ollut tommosta samanlaista vatsan "kovettumista", mutta sitä tulee kyllä myös liikkuessa. Nyt oon huomannut, että jos esim. nostaa jotakin tai muuten kovasti puuhastelee, niin menee vatsa pinkeäksi. Se kyllä nopeasti siitä taas rentoutuukin. Se ei tunnu mitenkään kipeältä, mutta vähän epämiellyttävältä kuitenkin. Joskus tulee samalla tunne, että nyt tuli kauhee pissahätä :) Mielenkiintoisia tuntemuksia :D

MaryRose: Olen kyllä jonkin verran jaksanut liikuntaa harrastella. Enimmäkseen kävelylenkeillä käyn ja nyt kesällä uiminen on ollut tosi ihanaa. Sitä polskimista ei kyllä oikein urheiluksi voi sanoa :) On ihan kiva, kun näitä valmisteluja on vielä tekemättä. Ei tuu aika pitkäksi. Nyt tulin tänne nettiin surffailemaan, kun yritän pakoilla vaatehuoneen siivousurakkaa :DD Pitäis tehdä vauvanvaatteille vähän tilaa.. Mun muistaakseni se lääkäri puhu viime kerralla, että sillon viimeisellä käynnillä ainakin arvioidaan sitä, että mahtuuko lapsi syntymään alakautta ym. Noh, ens viikolla sen sitten näkee. Tuosta sf-mitasta vielä.. Olen kyllä itsekin sitä mieltä, että kai siitä olis neuvolassakin huolestuttu, jos olisi aihetta. Ite vaan kaikki mietityttää, kun ei tiedä asioista :)

Mä oon tähän asti nukkunut kyllä yllättävän hyvin. Yleensä oon ollut aika huono uninen, mutta nyt unta riittää. 1-2 kertaa käyn vessassa ja samalla on aina pakko käydä juomassa. Mulla on yleensä yöllä ihan kauhee jano kun herään :) Viime yö meni kyllä ihan surkeasti, heräsin varmaan sata kertaa ja oli muutenkin tosi tukala olo. Kyljen kääntäminen tuntui kauheen vaivalloiselta :/ Toivottavasti ei rupea yöt menemään huonompaan suuntaan nyt loppuaikana. Mä ainakin tarvin paljon unta :) Pitää nukkua nyt varastoon, kun ei oo vielä vauva putkahtanut maailmaan :DD

Jospa mä nyt lähtisin taas tuonne lenkkipolulle reippailemaan, näytti ilma aika mukavalta. Hyviä vointeja kaikille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
83/92 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

MaryRose, olen samanlainen hätähousu, kaikki on jo järkätty ja hommattu ja laitettu. Ainoastaan uusi asukas puuttuu. Mutta on mulla sitä aikaakin ollut yllin kyllin, kun jo viime syksynä jäin työttömäksi ja siitä heti tulinkin raskaaksi enkä hakenut uusia töitä.

Ihan samanlaista nukkumista on itsellä. 3-5 tunnin pätkiä joiden välillä vessa ja vesilasi. Ja kun vielä itse olen ikäni nukkunut paljon ja aamuisin mielellään myöhään, niin nyt sitä jo heräilee aikaisemmin eikä saa enää nukuttua. Olis tosi hienoa jos tämä ”väkisin ”tuleva rytmi nyt kulkisi käsi kädessä vauvan rytmin kanssa jotenkin. Se vauvan odotettavissa oleva yöheräily onkin teettänyt stressiä minulle ja miehelle näin etukäteen. Ihmeekseni saan yhä nukuttua myös selälläni. Meillä kun on sängyssä yhtenäinen petari, niin laitettiin mun puolelle petarin alle 3 tyynyä, jotka nostaa mun puolta sen verran, että pienikään närästys ei vaivaa. Täysin makuuasennossa ei pysty nukkumaan (oon jopa nukkunut pari yötä nojatuolissa pahimpien närästysten aikaan, kyllä on paikat puutunu siinä)

Myöskin syyllinen liikkumattomuuteen. Tuntui jo puolivälissä, että kaikki ylimääräinen ponnistelu tuottaa tuskaa ja hengästyy ihan pienestä. Suosiolla karsin kaiken pois. Ennestään liikuin aika paljonkin, mutta lajit on ollu sellasia riskialttiita, pesistä ja laskettelua yms. mitä ei kai suositella ollenkaan. Kävelyä en oo harrastellut. Siskon koiraakin yritin viedä jossakin vaiheessa ulos, mutta siitä ei tullut yhtään mitään kun se on semmonen lappiksen pentu ja vetää mihin sattuu ja kerrankin sattui vetämään remmeineen tosta mahan ympäriltä vähän ikävästi. Nyt on sitte aika kuntokuuri tulossa kun vaan pystyy. Olisin tykännyt ehkä uida, mutta ei tässä oo uimahallia mailla halmeilla.

Mun vikassa lääkärissä katottiin tarjonta eli runnoi vatsaa etsien päätä ja jalkoja. Teki sisätutkimuksen jossa totesi kohdunkaulan tilanteen kova/pehmeä, auki/kiinni. Kokeili myös käsin sitä sisäisen lantioväylän tai synnytyskanavan (unohdin jo termin, mutta on olemassa ulkoinen sellainen ja sisäinen sellainen) leveyttä, että miten sieltä vauva mahtuu tulemaan. Ei kertonut painoarviota, enkä huomannut kysyä. En tiedä olisko osannut mitään edes sanoa. Siinä ne pääkohdat sitte olikin. Neuvola oli siinä samassa yhteydessä missä normi neuvolatoimet (pissa, syke, verenpaine, hemppa, sf…)

Vai että kolmekymppiä menis taas rikki sunnuntaina. Eikös se ollut ananas joka poistaa nestettä kehosta..?

T: S 37+4

Vierailija
84/92 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan kyselty meistä jo vauvautuneista. :) Tyttö on päikkäreillä, joten minä kerkiän vähän istahtamaan koneelle..

Koko raskauden ajan voin suht hyvin. Mitä nyt pientä vaivaa.. Lonkat vihottelivat, jos en muistanut venytellä joka päivä en meinannut päästä kunnolla kävelemään..

Tosiaan siis, meille syntyi pieni tyttö 6.5.2010.

Synnytyksestä halusitte tietää. No minulla meni lapsivedet 5.5. klo: 10 kotona ollessa (rv36+2), lähdimme sitten synnytysvastaanotolle. Siellä laittoivat hetkeksi sydänkäyrille, seurasivat vauvan sykettä ja supistuksia, mitä en vielä silloin tunetenut kunnolla. Lääkärillä kävin joka totesi että ihan selvästi on lapsivedet menneet, ei epäilystäkään. Olin jo 2cm auki. Aloittivat antibiootin suonensisäisesti koska viikkoja oli alle 37 ja tulehdusriski on suuri. Ottivat osastolle odottelemaan supistuksia. Supistukset kovenivat pikkuhiljaa. Muuttuivat säännöllisiksi joskus kuuden maissa illalla. Kipeitä olivat. Yheksältä illalla lin jo tarpeeksi auki ja supistukset jo tosi kipeitä, päästiin synnytyssaliin.

Kätilö joka otti meidät vastaan, ei tuntunut yhtään mukavalta. Onneksi hänellä oli vuoron vaihto ihan pian sen jälkeen ku me saliin päästiin. Hän ei oikein ilmeisesti tykännyt, kun en suostunut kokeilemaan aqvarakkuloita (eivät minusta kuulosta yhtään mukavilta).

Vuoron vaihto kun tuli, toinen kätilö saapui. Hän oli todella mukava ja huomioon ottava. Hänellä oli mukana kätilö-opiskelija, joka oli myös todella mukava.

Supistukset olivat todella kipeitä. Minulla supistukset tuntuivat selän puolella, vain vähän vatsan puolella. Supistukset siirtyivät myös reisiin.

Ilokaasua kokeilin, ei mitään apua minulle. Lämpö pusseja kokeilin myös, välillä auttoivat välillä ei. Kun kohdunsuu oli tarpeeksi auki, sain epiduraalin, mikä oli aivan ihana. Kaikki kivut hävisivät ja pystyin vähän levähtämään. Oli hassua katsoa monitorista, että ai nyt tulee supistus, mutta ei tuntenut sitä. Epidulaali toistettiin kerran. Minulle laitettiin Oksitosiini tippa, koventamaan supistuksia (koska epiduraali vähän vaimensi niitä). Kun olin auki sen 10cm ja tuli ponnistamisen tarvetta, alettiin ponnistelemaan vaavia maailmaan.

Pieni tyttö syntyi 6.5. klo: 03.46, 2450g/47cm.

En revennyt, eikä tarvinnut välilihaa leikata, eli ei yhtään ommelta tullut. Muutama pieni ruhre tuli, mihin laitettiin vain paikallis puudutetta.

Raskauden aikana hieman jännitin/pelkäsin synnytystä, mutta kun tositoimiin tuli lähtö, niin jotenkin tuo jännitys/pelko hävisi. Tai muuttui erilaiseksi. Enemmän vain mietti, että onko vauvalla kaikki hyvin.

Noin viikkoa ennen tytön syntymää, olin käynyt viimeisellä neuvolan lääkäri käynnillä. Jolloin lääkäri sanoi, ettei usko vauvan syntyvän vielä muutamaan viikkoon, ettei paikat ole vielä yhtään kypsynyt. Tietysti ikinä ei voi tietää milloin vaavi päättää maailmaan haluta.

Kaikin puolin kokemus oli minulle positiivinen. Voisi vaikka joskus mennä uudelleenkin.

No meillä vauva-arki on alkanut oikein kivasti. Tyttö sai nimekseen Sara Johanna. Aivan ihana hän on, enkä ikinä vaihtais takaisin elämään ennen häntä. Saralla on ollut melkein syntymästään lähtien vatsavaivoja, Cuplatonit meillä olleet käytössä ja niistä meille on ollut apua.

Kovasti tyttö kasvaa. Kauheasti olisi jo menossa. Lattialla kun yritetään pitää, niin Saralla menee hetken päästä hermot, kun ei eteenpäin vielä pääse. Päätänsä on alkanut kannattelemaan noin 2 viikon ikäisestä ja nyt kannattelee sitä todella hyvin. Kova tyttö on hymyilemään ja vähän jo yrittää jutellakin. Ettei tämä vauva-arki kuulosta liian helpolta ja ruusuilla tanssimiselta, niin.. Sara saa välillä semmoisia rintaraivareita että. Saattaa hetken aikaa huutaa rinta suussa, ennen kun tajuaa et "ai tässä se ruoka onkin". Välillä joutuu rauhoittelemaan tutilla ja nostaa olalle, silloin pitää yrittää hetken päästä uudelleen.

Täysimetyksellä ollaan menty. Pullostakin on kyllä saanut pumpattua maitoa sekä korviketta. Helpottaa huomattavasti kun huolii pullon, esim. meidän häissä olisi ollut hankala mennä aina riisumaan hääpukua ja syöttämään. :)

Kylläpäs minä nyt runoilin teillä pitkän tekstin, toivottavasti jaksatte lukea.. :)

Oli oikein kiva lukea teidän kuulumisia! Jaksamisia teille ja voimia tulevaan koetukseen.

Tyttö87 ja Sara 3kk

Vierailija
85/92 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö87: Tosi kiva kuulla sinustakin. Ja kiitos, kun kerroit omasta synnytyskokemuksestasi. Niitä on kiva lukea, kun itsellä ei ole enää kovin kauaa aikaa siihen h-hetkeen :) Nyt vasta oon itse vähän enemmän ruvennut miettimään synnytystä, aiemmin se on ollut vähän niinkuin taka-alalla mielessä. En sinänsä pelkää, mutta vähän tietenkin jännittää että minkälainen kokemus se sitten tulee olemaan. Toivon, että kätilö olisi mukava ja semmoinen kuka kuuntelee meidän/ minun toiveita. Olisi ihan kauheaa, jos ei kemiat kohtaa kätilön kanssa ollenkaan. Mutta sen näkee sitten, mitä tulee eteen :) Kyllä toi teidän vauva-arki kuulostaa mukavalta. Vaikka varmasti siinä on niitä huonojakin puolia, mutta kyllä se taitaa aika ihanaa silti olla. Kovasti sitä jo itsekin odotan :D

Ja olikos se Serpentiini kuka kyseli siitä ananaksesta? Eikös siitä ole sanottu, että sen pitäisi poistaa nestettä kehosta.. Ainakin saa juosta pissalla, kun on ananasta syönyt :)

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille! Ja oli muuten komee ukkosmyrsky eilen illalla :) Toivottavasti ilmat vähän raikastuisi, kun on ollut niin tuskaisen kuumia päiviä. Ihan menee voimat näissä helteissä :(

Vilukissa rv 34+2

Vierailija
86/92 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No "kiva" kuulla etten oo ainoa huonosti nukkuva, mäkin kun sitä unta tosissaan tarviin paljon, niin sitten valvomisien takia tulee herättyä vasta klo11 aikoihin... :)

Mulla on vaan enemmän ja enemmän pyöriny synnytys mielessä...oikeastaan oon pakottanukin itteäni edes jonkin verran miettimään ja miehen kanssa sitä pohtimaan kun ihmiset kyselleet, miltä tuntuu että 1kk eessä vaan ja oma vastaus on että ei miltään :D Lueskelin justiinsa relevanttia tietoa Naistenklinikan, tai siis Hyksin, sivuilta... ja valmiina on kanssa lista mitä pakata sairaalakassiin.

Tyttö87, ajatella että sunkin tyttö jo 3kk! Ihana kun kirjotit synnytyksestä! :)

Mä oon ollut jo kuukauden päivät kotona, kun ensin oli kesäloma ja nyt tällä viikolla alkaa sit mammaloma lähes suoraan...sovittiin työnantajan kanssa että ihan turha mun töihin on mennä pariks viikoks ja suoraan sanottuna en olis työkuntonen enää nyt elokuussa ollutkaan...

Mulla on tullu ihan sellanen olo, etten jaksa enää olla kotona päivät pitkät tekemättä mitään, oon kyllästynyt tähän omaan oloonkin, kun on niin iso ja vaivanen..! Ei jaksais enää tota reilua kuukautta, tuntuu että hermot menee...

Sori tilitys, mutta on vaan niin kurkkua myöten täynnä tätä mummelioloa...

MaryRose rv34+3

87/92 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva oli kuulla tyttö87 kuulumisia, onnea vaan sinne vauva-arkeen.

Nyt on päässyt jo virallisille synnytysviikoille. Välillä tuntuu että olis pakko saada vauva ulos hinnalla millä hyvänsä ja sitten on päiviä kun toivoo että ei vaan tulis ny ihan lähiaikoina ku sitte vasta kaikki uusi alkaa ja se hieman pelottaa.

Jos sulla on nyt olo että oot iso ja vaivainen MaryRose niin ootappa vielä se kuukausi. Sitte se olo vasta tukala onkin. Positiivista siinä kuitenkin se, että sitte ollaan jo tosi lähellä itse h-hetkeä.

Tällä hetkellä tosiaan toi usko on tosiaan välillä koetuksella. Onneks ystävät on sanonu että kyllä se ihanuus sieltä tulee kun on valmis ja sitte unohtuu kaikki nämä negatiiviset tunteet. Tää on hyvä kanava tilittää näitä nyt, mies pääsee vähemmällä märmätyksellä :)

Neuvola oli eilen, eikä terkan mukaan merkkejä laskeutumisesta. Tossa ylhäällä pyörii ja vedet vaan virtaa silmistä kun välillä sattuu tosi paljon. Painoa pomsahtanu melkeen kaks kiloa viikossa, kiitos jäätelön ja suklaan varmaan. Mutta mitäs näihin kipuihin muuta vois ottaa???

SF mittakin kasvanut vielä sentillä (34) ja arvot kaikki ok.

Kyllähän me nyt kestetään nämä viimeiset viikot, eikös.

T: Serpentiini 38+2

Vierailija
88/92 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitas jaksella, MaryRose :) Itse oon nyt vasta toista viikkoa lomalla ja vähän jo tuntuu siltä, että mitäs tässä tekis.. Onneksi on vielä noita vauvan tavaroita vielä vähän laittelematta, on niissä sitten ainakin puuhaa. Välillä on kyllä semmonen olo ettei huvittaisi tehdä yhtään mitään ja sitten taas hetken päästä on tylsää, kun ei oo mitään tekemistä. Mielialat heittelee :( Tällä viikolla olen joka päivä nähnyt kavereita ja käynyt kaupungilla niin on ollut vähän muutakin tekemistä kuin seota täällä kotona. Ja oon kyllä ollut paljon paremmalla tuulella!

Serpentiini on jo noin lähellä h-hetkeä :D Ihanaa, ja varmaan välillä vähän jännittää.. Kohta saat sen pikku nyytin syliin, malta vielä hetki. Kai se vauva korvaa tän odotusajan "kärsimykset" :) Täällä on kyllä hyvä purkaa näitä tuntemuksia niin ei tarvitse kotona miehen kaikkea kuunnella. Välillä tuntuu ettei se taida ihan ymmärtääkään näitä naisen mielen liikkeitä :)

Serpentiinille jaksamisia viimeisille viikoille ja muille tietenkin myös vaikka olisikin viikkoja jäljellä enemmänkin :)

Vierailija
89/92 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, toi oli tollanen yhden päivän turhautuminen, kun ei tosissaan oo mitään tekemistä kun vaan olla! :)

Serpentiini, no älä! Mä veikkaan kanssa että tää on pientä verrattuna mitä kuukauden päästä, että periaatteessa ihan turhaa valitan :) Jänskää, sulla on se lähtö laitokselle sitten seuraavana, ainakin luultavasti :)

vilukissa, kyllä täällä jaksellaan, koitan tsempata itteäni että nauttii nyt siitä että saa vaan olla.. :) Juu ei tuo mies aina tajua, sanoo vaan että "Kulta, sä olet raskaana." :D

Elmiira oli kysellyt aiemmin tuossa listaa vauvantarvikkeista...selasin taakkepäin keskusteluja, jonne olin linkittänyt oman listan, jonka perusteella ostokset oon tehnyt:

-kylpyamme

-kylpylämpömittari (tulee ä-pakkauksessa)

-pari pehmeää pyyhettä (1 tulee ä-pak.)

-hoitoöljyä

-puhdistuspyyhkeitä

-vanutyynyjä- ja puikkoja

-perusvoidetta (ä-pakkauksessa)

-digitaalinen kuumemittari

-nenänniistäjä

-Panadol- suppoja

-pieniä vaippoja

-harsoliinoja

-pehmeä hiusharja (ä-paukkauksessa)

-kynsisakset (ä-pakkauksessa)

-pari tuttipulloa, ä-maidonkorviketta, tutteja

-pinnasänky+patja

-vaunut

-turvakaukalo

-hyppykiikku/jumppamatto

-sitteri

-hoitoalusta

-imetysliivit

-liivinsuojuksia

-yösiteitä (tulee jotain ä-pakkauksessa)

-hoitopöytä

-rintapumppu, rintakumeja

Kaikkihan ei oo ihan must ja osa on tollasta pikku tilpehööriä, mitä löytyy ehkä jo ennestään/voi ostaa ihan viime tinkaan tai vasta syntymän jälkeen.

Sit mulla on kans pikku lista mitä aluksi olis vaatteita hyvä olla:

-4-6- alusasua

-2-3 potkuhousut

- n.4 potkupukua

-villatakki

-parit sukat (6kk-> liukueste)

-ulkoiluvaatteet

-villahousuja ja nuttuja

-tumput

Sitten oli osa samassa ketjussa alleviivannut korvikkeen tärkeyttä ja toinen särkylääkkeen ostamista myös itselle. Mä en tota korviketta kuitenkaan valmiiksi osta, eipä sitä hankala sitten oo hankkia jos sitä sattuu tarvitsemaan.

Tutteja enkä tuttipullojakaan en ole ostanut...

Listasta ostamatta on rintapumppu ja kumit... :)

Mä tein ittelleni listan asioista, mitä voisi mammalomalla tehdä, ettei ihan turhaantuisi ja tylsistyisi kotona :) Tänään rohmusin kirjastosta kirjoja luettavaksi.

Jokos oot muuten serpentiini käynyt synnytyssairaalassa tutustumassa, vai onko teillä mahdollisuutta siihen?

Jepulis, eipä tässä muuta :)

-MaryRose rv34+6,

tai oikeastaan nyt puolen yön jälkeen rv35+0 ;)

90/92 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipä hei.

Täällä yhä mammuttina vaaputaan. Hiukan jotain vihlontaa alavatsassa, muuten samaa menoa ja oloa kuin ennenkin. Vielä jaksaa odottaa ihan mieli iloisena.

Pari kommenttia MaryRosen listalta, mitä itse olen kuullut kavereilta. Jokainen on tietenkin yksilö, mutta aattelin ihan vinkiksi kirjoittaa jos joku törmää vastaaviin ongelmiin.

nenänniistäjä: kuulin että se mikä ihme letku tai putkilo (jossa äiti imee toisesta putkilosta) on parempi oikeassa nuhassa. Se pikkuniistäjä kuulemma aika terävä, että ihan vaan nenän reunoilta suositteli kaveri sillä vauvan nenää putsaamaan.

Panadol- suppoja: toinen kaveri taas kertoi että on ihan nestemäistä panadolia antanut. Tyhjään mahaan vaikuttaa tosi nopeesti. No mullakin on noita suppoja, kenties ei ihan joka muodossa kantsi heti hommata.

D-vitamiini tippojakin kuulemma tarvitaan jo melkein heti?? Apteekissa suositteli aloittamaan vesiliukoisella ja vaihtamaan osan rasvaliukoiseen jos vatsa kestää. Joillekin vauvoille rasvaliukoinen aiheuttaa vatsavaivoja. Lisäksi joissakin pyydetään antamaan 20 tippaa päivässä kun toisissa vain esim. 3 tippaa.

Äitiyspakkauksen perusvoiteestakaan ei kaikki tykkää, aiheuttaa kuulemma joillekin vauvoille iho-ongelmia.

Meillä ei ole ollut mahdollisuutta tutustua synnäriin etukäteen. Käytiin kuitenkin jo ajelemassa tuolla TAYSin edessä ja kateltiin mistä ovesta sitä sisään pitää sitten aikanaan mennä. Kuulemma aika kävelymaraton edessä kun ovi on ihan toisella puolen kompleksia kuin itse synnäri. Mitään valmennustakaan ei oo ollut ja oon yrittänyt etsiä jotain hengitysharjoitusohjeita, joita mies sitte vois yrittää (huom. yrittää) mulle tyrkyttää pahimpien suppareiden aikaan.

Vaikka mulla on ollut lomaa jo vaikka hur mycket, niin tuntuu että päivässä on liian vähän tunteja että kaikkia asioita ehtis tekemään. Ja nyt vielä pitää levätä ja kerätä voimia tulevaa koitosta varten. Ehkäpä MaryRose sunkin päivät kohta täyttyy tekemättömistä töistä kun alat tottua ”lomaan”.

Kyllä Vilukissa täällä jänskättää välillä tosi paljon. Toisinaan aattelee, että ei, ei vielä, hetki vielä tätä elämää kaksin. Sitten seuraavalla sekunnilla yrittää ajatuksen voimalla pakottaa vauvelin sinne synnytyskanavaan :D

T: Serpentiini 38+6

Vierailija
91/92 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitikin MaryRosea kiittää, kun laitoit tuon listan. Itse olenkin tässä pähkäillyt, että mitäköhän kaikkea vielä puuttuu. Mutta suurin osa kyllä tuolta listalta olevista asioista meiltä jo löytyy ja ihan kaikkea en ole ajatellu hankkia.

Serpentiini vielä porskuttaa vatsansa kanssa :D Hyvä, että mieli pysyy silti vielä iloisena. Musta jotenkin tuntuu, että aika on nyt ihan pysähtynyt. Tosi kaukaiselta vaikuttaa vauvan syntyminen vaikkei siihen ole kuin muutama viikko enää. Kai se aika vaan kuluu niin hitaasti täällä kotona. Välillä olen ihan tylsistynyt, kun ei oikein jaksais tehdä mitään. Viime päivinä olo on ollut kumman nuutunut. Kaikki asiat tuntuu ärsyttävän :( Ei oikein huvittais nähdä edes ketään, mieluummin olisin vaan ihan itsekseni..

Tuosta synnytysvalmennuksesta vielä.. Ei meilläkään sellaista ole luvassa. Olisi ollut ihan kiva päästä tutustumaan sinne synnärille etukäteen. Sairaala sinänsä on tuttu paikka, kun olen siellä itse töissä ollut :) Eri osastolla tietenkin, mutta tiedetään ainakin minkä oven eteen kurvataan sitten kun hetki koittaa.

Nyt olen kyllä nauttinut näistä hieman viileämmistä syysilmoista. Ihanaa, kun ei ole niin tuskaisen kuuma enää! Jotenkin kaikki tuntuu helpommalta, kun ei ole niin nihkeää koko ajan :)

Ai niin, meinasi unohtua. Meillähän oli viime viikolla vähän aikaistetusti se neuvolalääkäri tuon pienen sf-mitan takia. Siellä kaikki oli kuitenkin ihan kunnossa. Tuo sf-mitta johtuu luultavasti siitä, että vauvan pää on niin alhaalla lantiossa. Vauvasta jää osa mittauksen ulkopuolelle :) Painoarvio tällä hetkellä oli vajaa 2400g ja syntymäpainoksi arvioitiin vähän reilu 3kg. Että ihan normaalikokoinen, siro vaavi sieltä pitäisi putkahtaa :D Parin viikon päästä käyn kuitenkin vielä kontrollissa lääkärin luona vaikkei hän mitenkään huolissaan asiasta ollutkaan. Muutenkin oli kaikki mittaukset kunnossa, paino oli vaan tippunut melkein kilon verran.. Olen kyllä mielestäni hyvin syönyt koko ajan :)

Vilukissa 35+4

92/92 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä vaan mennään ilman merkkejä synnytyksestä. No eihän tuo nyt vielä ole stressannut, onneksi.

Juurikin tulin neuvolasta ja viikossa ei juuri mikään ollut muuttunut. Vauvan pää vielä siellä alhaalla heiluu, että ei sillä näköjään kiire ole pois tulla. Sf mittaan tullut sentti lisää per viikko viimeiset 10 vkoa. Nyt siis 35. Painoa vajaa +100 g viikossa vaikka turvotusta on tosi paljon nilkoissa, se oli hyvä juttu. Muut arvot samoja kuin viimeksi.

Aamulla vielä kudoin vaaville toisen töppösen kun tuli sellainen käsityö into eilen. Vähän vaikuttivat suurilta, mutta parempi niin kuin että liian pieniltä.

Viikon alussa kauhistuin lisääntyneestä selluliitin määrästä reisissä ja ajattelin aloittavani jo etukäteen sen hävittämisen. Komerosta tärinävyö esiin (vibrashape joku) ja sohvalle loikoilemaan. Sitte satuin vilkaisemaan käyttöohjeita jostain syystä ja melkein eka lause oli että "ei saa käyttää raskaana ollessa". Meinaako se, että siitä tärinästä menee vauvelin pää sekaisin vai. En sitä nyt mahaan ajatellutkaan käyttää. No, ehtiihän sitä sitte myöhemminkin aloittaa.

On se kyllä kiva että nuo huippuhelteet meni menojaan. Ei tarvii mitään tuulettimia raahata sinne synnärille. Oon lueskellut noita synnytystarinoita ja mitä hauskoja kommelluksia siellä on sattunut tuolta toisaalta keskusteluista. Aika hauskoja ovat. Jotenkin jopa vähentävät sitä pelkoa siitä kun sinne itse joutuu.

Jaksamista kaikille! Mielialat vaihtelee, mutta keskittykää kaikkeen positiiviseen!

T: Serpentiini 39+2