Aivan mahtava idea! Ei enää jokakeväistä koirankakkaongelmaa!!
www.koirankakkaroskis.fi
Tuolta vaan tilaamaan ilmaista tarraa omaan roskikseen ja johan alkaa jätösten kerääminen, kun on paikka, jonne se kakkapussi tiputtaa!
Kommentit (27)
Miksi nämä kakat häiritsevät enemmän keväällä kuin talvella tai kesällä?
Keväällä lumen sulaessa paljastuu koko talven aikana kerääntynyt kokoelma.
Miksi maksaisin muiden jätteistä tai ylipäänsä haluaisin muiden PASKAA omaan roskikseemme?
Kyllä se pussi vaan on jaksettava raahata sinne omaan roskiin, oli sitten taloyhtiö tai omakotitalo - jos sitä koiraakin jaksaa niin ahkerasti kuljettaa. Eikä se ole kenenkään muun ongelma, jos on pitänyt ottaa niin monta koiraa, ettei kädessä ole tilaa paskapussille.
Niin kauan jättää keräämättä paskat kun roskiksia on liian vähän. Hänkään ei aio kanniskella paskapussia kilometri tolkulla.
Ei se koiranpaska nyt sentään kiloja paina.
Kannattaa ehkä lenkittää se koira lähempänä kotia niin heittää vaikka lenkin puolessa välissä sen pussin omaan roskikseen.
asuma-alueellani on kaupungin pystyttämiä koirankakkaroskiksia todella tiheästi, mutta silti niitä kakkoja on pitkin pyöräteitä >:(
Usein juuri koirankakkaroskiksen ympärillä/lähistöllä on eniten niitä kakkoja o_0
teoriasi ontuu...
Miksi nämä kakat häiritsevät enemmän keväällä kuin talvella tai kesällä?
Keväällä lumen sulaessa paljastuu koko talven aikana kerääntynyt kokoelma.
vielä yhdessäkään roskiksessa, valitettavasti. Oman kotikaupungin kirjaston ilmoitustaululla näin kyllä mainoksen asiasta.
Mulle ongelma realisoituu lähinnä vanhempien luona käydessä, koska asumme haja-asutusalueella, jossa kakkoja ei tarvitse kerätä (ja jossa se ei edes ole tarpeellista, koska isolla alueella on vähän paskaa, ja koiranpaska ei todella ole ainoaa paskaa, jota täällä esiintyy). Vanhempani taas asuvat taajamassa, OKT-alueella, mutta ei siellä ole mitään julkisia roskiksia, joihin kakat vois laittaa, enkä todellakaan viitsi käydä laittamassa niitä yksityishenkilöidenkään roskiksiin - veikkaan, että suurin osa ei oikein aiheesta innostu.
Sille, joka sanoi, että kantsis varmaan lenkittää ne koirat lähempänä kotia, jotta voi heittää kakat omaan roskikseen, sanottakoon, että siinä koiran lenkityksessä on tavallaan se pointti, että se koira (ja ihminen samalla) saa liikuntaa, ei pelkästään se, että se kakkaa ja pissaa. Sen takia pitää mennä vähän kauemmaksi. Eikä mulla ole haluja kävellä paskapussi kädessä.
Kun käymme oman kaupunkimme keskustassa, kerään kakat kyllä, koska siellä on niitä julkisia roskiksia, joihin kakat voi kätevästi laittaa. Luulenpa, että me ollaan suunnilleen yksi niistä kolmesta koiranomistajasta, jotka kakkoja kerää. Ei tämmöisillä pikkupaikkakunnilla ole tapana kerätä kakkoja.
että niillä tuhansilla koiranomistajilla, jotka paskottavat piskinsä keskellä jalkakäytävää / pyörätietä / polkua AINOA ongelma on ollut roskisten puute....?????????
Mä veikkaan, että ainoo mikä noihin ympäristönsä saastuttajiin auttaa, on lobotomia.
On hirvittävä sääli että pieni mutta sitäkin vastenmielisempi porukka pilaa vuodesta toiseen kaikkien koirantaluttajien maineen. Mun mielestä sen joukon kimppuun pitäis käydä järein asein; yhteisövalvonta sakinhivutuksineen lailliseksi, poliisille oikeus sakottaa ankarasti, valvontaa paljon jokaiseen kaupunkiin!
Koirat on ok, suuri osa koiran omistajista ei.
mutta en ole kenenkään nähnyt tiputtavan kakkoja roskikseemme, vaikka olen päivät kotona/pihalla..
meidän taloyhtiössä ei varmasti tykättäisi, jos pitäisi maksaa muidenkin jätteistä.
paitsi metsäpoluilla jolloin nakkaan tikulla pois polulta, maatuu sinne nopeammin.
kaupungissa kerään aina paskat, harmi että roskiksia ei vain ole montaa.
on ihan oikeasti ongelma! Ei sitä pussukkaa jaksa kilometritolkulla kantaa, etenkin, jos on monta koiraa (eli useampi talutettava).
se, että kunta jättäis pari kuntopolkua ilman latuja. Pääsis koiratkin mettään tekemään tarpeensa. Lahdessa on YKSI ainoa polku minkä mä tiedän missä voi koiran kanssa mennä ja sielläkin latu täytyy ylittää kahdesti.
Ei se kivaa ole, että niitä paskoja on pitkin poikin ja kävelykadut lanataan niin huonosti, että ne vaan kapenee ja kapenee pitkin talvee.
Ja jos tässä nyt oikeesti pitäis innostua keräämään niitä kakkoja niin hyvät päättäjät, ois kiva jos niitä roskiksia olisi enemmän. Mua ei ainakaan huvita kulkea puolkiloo mukanani muutamaa kilsaa.
Sitä paitsi en edelleenkään ymmärrä miksi yleisillä paikoilla ilmaiseksi jaettavat koirankakkapussit eivät ole maatuvia? Mieluummin mä silloin ne sinne pusikkoon tai nurmikolle jätän ku kerään, pussissa paska maatuu 500 vuotta!
se pussi sitten painaa ja onko sitä pakko kantaa kilometritolkulla?
joskus siis kannan sitten kotipihalle asti ja tiputan oman taloyhtiön roskikseen. pieni vaiva, ja minun mielestäni jokaisen koiranomistajan velvollisuus :) Kovasti kyllä ilahduttaisi, jos näkisi noita tarroja ihmisten roskisten kyljissä, mutta ei se pussi niin paljoa paina, ettenkö sitä jaksaisi mukanani kantaa.
Ja siitä olen samaa mieltä, että pitäisi tehostaa tuota valvontaa, ja kunnon sakot vaan peliin... Taitaapa vaan virkavallalla olla kädet täynnä tärkeämmissäkin hommissa.
mun mielestä, tämä on loistava idea. Ei ehkä poista koko ongelmaa, mutta ainakin vähentää sitä/madaltaa jätösten keräämiskynnystä.
ap
ainakin käyn usein koiran kanssa juoksemassa ihan kunnon lenkkejä ja vauhdilla. Ei siinä oikein voi kanniskella kakkapusseja kätevästi mukana pitkiä matkoja, joten olisi hyvä että niitä roskiksia olisi tarpeeksi paljon.
Osasyy siihen että talvella ne kakkat jää on varmasti sekin, että vaikka hanki kantaa koiran, ei kuitenkaan ihmistä. Eli jos ei nyt tielle kakkaa niin sinne lumeen jäävät. Tunnen nimittäin USEITA koiran omistajia jotka keräävät kakkat keväällä, kesällä ja syksyllä, mutta eivät talvella.
Onko täällä oikeasti ihmisiä, joiden mielestä tuo on huono juttu? Tuskin kenenkään roskis nyt ihan täyteen koirankakkaa tulee jos tuollaisen tarran roskikseensa liimaa...
Niin eniten sitä paskaa oli just niiden ympärillä. En tiedä oliko joku mielen osoitus, ei ainakaan sattumaa.
Täysin samaa mieltä aapeen kanssa :)
Roskisten puute ON oikeasti ongelma, siis niille jotka kakat keräävät. Tässä vielä kakkakartta:
http://www.koirankakkaroskis.fi/index.php?sivu=kakkakartta
Ja tämä lienee asia, minkä voi ottaa esille taloyhtiön yhtiökokouksessa.