Rippilahjaksi legoja???
Siskon poika pääsee elokuussa ripille ja kysäisin ohimennen toivetta. Legoja kuulemma. Laittaa mulle kuvastolinkin, mistä tykkää. Menin sanattomaksi. Tietenkin on hyvä, ettei harrastus ole se pussikaljailu puskassa, mutta legoja 15-vuotiaalle...? Ymmärtäisin, jos keräisi niitä, mutta siskolta kysyin ja sisko sanoi, että tekee sen setin aina ja sitten ne on kaikki siellä laatikossa sekaisin.
Minkä ikäisenä pojat yleensä tekee vielä legoja? Itse muistaisin, että veljeni teki tuonne 11-12 -vuotiaaksi. Ei yläasteiässä enää.
Kommentit (18)
Tää on mun kuva asiasta. Ehkä se on sitten muuttunut 80-luvun, jolloin niillä ei enää murkkuiässä leikitty, kun leikki-ikä oli mennyt ohi. Onko ne nykyään sitten niin erilaisia, että vielä aikuisetkin väsää niitä? En mä tiedä. Ensimmäinen ajatus oli sama kuin 15-vuotias tyttö pyytäisi lahjaksi new born -nukkea. Sen takia mä kysyinkin täällä, kun ollaan miehen kanssa sitä taivasteltu tässä päivä ja ajattelin kysyä täältä, että ollaanko me tässä pihalla vai poika.
mm. tietokoneohjelmoitavia legorobotteja, joita harrastaa vielä alle parikymppiset...
Maksavat hunajaa.
sen verran haastavia, että vaativat usein sen reilusti yli 10-vuoden iän.
Vähän samaan tyyliin kuin pienoismallirakentelut; kuulostaa lasten lelutouhulta, mutta onkin varsin vaativaa räpeltelyä.
yli 15-vuotiaillekin...
Ja osa on muuten sikakalliita, joku ohjelmoitava mergarekka maksaa tuhat euroa... (kukahan niitä ostaa?)
ja ei todellakaan ole ainoa aikuinen legoharrastaja.
Mulla on legopalikoita. Ja joskus rakentelen niistä. Ja mä sentään olen 39-vuotias mies :D Tosin tarpeen vaatiessa niitä riittää aika kunnianhimoisiin rakennelmiinkin.
myös yksi legoihin hurahtanut. Nainen 37v. Ei tuota kovin monelle kehtaa edes tunnustaa :)
ja ei todellakaan ole ainoa aikuinen legoharrastaja.
YLi 30 v miehet rakenteli legoista. Oli jotain exclusive keräilysarjaa tms. Osa oli niin hienoja että niitä ei saanut edes paketeista avata, mutta ne olivatkin paketissa ikäänkuin "vitriinissä", eli ei ilemisesti koottavaksi tarkoitettukaan..
Tämä poikahan ei edes kerännyt tai harrastanut niitä, vaan äitinsä mukaan tekee kerran, hajoittaa palasiksi ja laittaa laatikkoon muiden seuraksi.
Tämä poikahan ei edes kerännyt tai harrastanut niitä, vaan äitinsä mukaan tekee kerran, hajoittaa palasiksi ja laittaa laatikkoon muiden seuraksi.
mutta sehän ei ole oikeastaan sun ongelmasi. Noin selkeässä lahjatoiveessa on se hyvä puoli että oli se kuinka kummaa ja hölmöä hyvänsä, sun ei tarvitse yhtään jälkikäteen miettiä että olisiko pitänyt keksiä joku parempi lahja. Olet vastuuvapaa, vaikka rippilapsi jo kuukauden kuluttua muuttaisi mielensä ja pitäisi legoja pelkkänä lasten ja nörttien puuhana. Ja jos lahja on mieleinen niin sittenhän kaikki on hyvin.
Ei osaa hetkeäkään olla ilman äitiään ja pääsi ripille just...katsoo G-Forsea.
en itse tajua niistä mitään, mutta omilla rahoillaan on jo pitkään hankkinut jotain rakennussettejä tai mitä onkaan. hyvänä harrastuksena olen pitänyt hahmotushäiriöiselle pojalle.
tietokoneohjatusta legorobotista. Lottoaa sen takia rivin lähes joka lauantai :)
myös yksi legoihin hurahtanut. Nainen 37v. Ei tuota kovin monelle kehtaa edes tunnustaa :)ja ei todellakaan ole ainoa aikuinen legoharrastaja.
Täällä 36-vuotias nainen, joka myös on hurahtanut legoihin. Myönnän sen kyllä avoimesti enkä edes väitä ostavani niitä lapsille. Lapset toki saavat leikkiä niillä, mutta ostan niitä kyllä itsellekin.
ei sit enää kehdannu ku meni yliopistoon opiskelemaan ja asui solussa... nyt mies odottaa että poikamme kasvaa ja saa ostaa eka duploja ja sitten myöhemmin legoja...
että sikäli.
Ja onhan niitä tosi hienoja juttuja, keräilyarvoahan niillä joillain on.
Ei se oikein rippilahjaksi kyllä ehkä sovi.
tosiaan nykyinen Lego-valikoima, on tosiaan hyvä harrastus vielä 15-vuotiaallekin, niitä on sellaisiakin joita ei paljon nuoremmat välttämättä osaisi tehdäkään. Pidätkö sä lego-harrastusta huonona?