Kyllä mua huvittaa ihmisten inhimillinen kärsimys!
Tosi naurettavaa, kun joillain ihmisillä on tosi huono olla. Tosi naurettavaa, että ihmisiä kuolee.
Minulla on nyt hyvä olla, lälläslää!
Olen fiksu ja yliempaattinen, repikää siitä!
Kommentit (5)
Hohhoijaa kylläpä nyt kuoleekin Suomessa ihan olan takaa porukkaa, varo ettet sinäkin kuukahda yhtäkkiä kun se helle nujertaa...
http://yle.fi/uutiset/arkisto/2003/08/ranskan_helteissa_kuoli_lahes_10_…
Ranskan sisäministeriö on myöntänyt, että kahden viikon helleaalto maassa vaati lähes 10 000 ihmisen hengen. Ministeriön edustaja kuitenkin kieltäytyi antamasta tarkkoja lukuja julkisuuteen. Hänen mukaansa lukuja ei voi pitää täysin luotettavina.
Presidentti Jacques Chirac on luvannut perusteellisen selvityksen maan terveysviranomaisten toimista helteen aikana. Televisisossa puhuneen Chiracin mukaan järjestelmässä havaitut puutteet korjataan pikaisesti.
Arvostelijoiden mukaan hallitus havahtui kriisiin vasta kun helleaalto oli jo melkein ohi.
Hautausurakointiketju PFG:n edustaja ilmoitti keskiviikkona, että maassa on kuollut kuluvan kuukauden aikana yli 10 000 ihmistä enemmän kuin normaalisti.
Johtava lääkintäviranomainen Lucien Abenhaim joutui alkuviikosta eroamaan terveyshallintoon kohdistuneen arvostelun takia.
Portugalissa kuoli 1 300
Portugalin terveysministeriön mukaan maan ennätyksellisen pitkä ja kuuma helleaalto vaati arviolta 1 300 ihmisen hengen.
Kuolleita oli silti vähemmän kuin vuosien 1981 ja 1991 helleaaltojen aikana. Syynä voi olla se, että maa otti erityistoimet käyttöön samaan aikaan syttyneiden metsäpalojen takia.
Italiassa hallitus on asettanut asiantuntijaryhmän selvittääkseen helteissä kuolleiden määrää. Pelastuspalveluilta kerättyihin tietoihin perustuvien arvioiden mukaan heitä olisi ollut noin tuhat.
Italian terveysministerin Girolamo Sirchian mukaan selvitys keskittyy etenkin Pohjois- ja Keski-Italian kuolleisiin. Tarkoituksena on auttaa vanhuksia varautumaan mahdollisiin vastaaviin helteisiin ensi kesänä.
Italian hallituksen mukaan arviot kuolonuhrien määrästä valmistunevat ensi kuussa.
AFP, Reuters, STT
Valittaako ap täällä myös sodista, nälänhädistä, itsemurhaiskuista jne päivittäin? Vai valittaako vain, koska oma pikku per**e on hiessä ja pitää päästä kitisemään
av:lla saa valittaa vaan sodista ja nälänhädästä, itsemurhaiskuista jne.
Oman elämän tukalaksi tekevästä helteestä EI saa valittaa :)
Tosi naurettavaa, kun joillain ihmisillä on tosi huono olla. Tosi naurettavaa, että ihmisiä kuolee.
Minulla on nyt hyvä olla, lälläslää!
Olen fiksu ja yliempaattinen, repikää siitä!
kylläpä nyt kuoleekin Suomessa ihan olan takaa porukkaa, varo ettet sinäkin kuukahda yhtäkkiä kun se helle nujertaa...