Paljonko menetitte verta synnytyksessä?
Itse menetin litran. Minulle ei annettu lisäverta. Miten muilla mennyt? Itselläni kyseessä ihan alatie synnytys
Kommentit (55)
litra on jo aika paljon.. Ihme ettei sinulle annettu lisäverta AP!!
ei lisäverta, koska toivuin niin nopeasti. Sain rautatabletteja. Alatiesynnytys, mutta repesin huolella..
Minulle se ainakin merkattiin kaikkiin papereihinkin joita synnytyksen kulusta sain..
AP
hemppa oli sektion jälkeen 110 enkä saanut lisäverta.
1. 800ml
2. 500ml
3. reilu litra (vuoto ei meinannut loppua, eikä kohtu lähtenyt aluksi kunnolla supistumaan...)
Ekalla ja kolmannella kerralla kävelin pari päivää päin seiniä, enkä ekana päivänä päässyt edes vessaan yksin.. Mut ei tankkausta. EI hajuakaan paljon Hb oli. Ei kai ees mitattu...
onko mahdollista vai muistanko väärin...?
no muksu oli kyllä ihan puhdas (ei verta näkynyt missään), kun rinnalleni nostettiin (eivätkä puhdistaneet siinä välissä).
litran menetin sektiossa (joka palstan mukaan ei ole synnytys) hemppa oli sektion jälkeen 110 enkä saanut lisäverta.
yhtään ei heikottanut tms.
Sain lisäverta, ku hemglobiini laski alle 80 enkä oikeen pysyny pystyssä. Tää siis toka synnytyksessä. Ekassa sen normaalin 500ml.
Toinen vauva synty klo 23 ja oltiin synnytyssalissa vielä aamulla vähä ennen kuutta sen vuotamisen takia. Kuudelta pääsin osastolle. Pääsin suihkuunki vasta puolitoista vuorokautta synnytyksen jälkeen, ku sit aloin pysyä ilman tukea pystyssä. Ja oon ihan valkonen kaikissa kuvissa. :D
istukka ei irronnut normaalisti vaan alkoi välittömästi syntymän jälkeen vuotaa rajusti. Nukutuksessa irrotettiin käsin. hB seuraavana päivnä 75 jolloin sain kaksi pussia punasoluja. 10 päivää synnytyksestä rautakuurin ansioista hB 125 ja elämä alkoi jo hymyillä.
noin lukee mun synnytyskertomuksessa, tai mikä se sitten ikänä onkaan...
Sain lisäverta, ku hemglobiini laski alle 80 enkä oikeen pysyny pystyssä. Tää siis toka synnytyksessä. Ekassa sen normaalin 500ml.
Toinen vauva synty klo 23 ja oltiin synnytyssalissa vielä aamulla vähä ennen kuutta sen vuotamisen takia. Kuudelta pääsin osastolle. Pääsin suihkuunki vasta puolitoista vuorokautta synnytyksen jälkeen, ku sit aloin pysyä ilman tukea pystyssä. Ja oon ihan valkonen kaikissa kuvissa. :D
Mulla oli jo raskausaikana tuo 110 (ja välillä vähän alle) eikä silloin ole lisäverelle tarvetta.
mä olen kans miettinyt että miten ne sen mittaa, ihan silmämääräisestikö arvioivat?
ompelemaan loppuun II asteen repeämää, vaan jouduin yli 30 min odottamaan operaatiota vuoronvaihdon takia. (ja mut olis varmaan unohdettu sinne vuotamaan, ellei mies olisi lopulta kutsunut kätilöä ja vaatinut lääkäriä paikalle!) Voi vittu mikä trauma, enkä jaksanut edes valitusta silloin tehdä! Eka ompeleva lääkäri vielä sotki tikkien sekaan tamponin narun ja joutui purkamaan kaiken ja naurahti vain "oho"!
2
mä olen kans miettinyt että miten ne sen mittaa, ihan silmämääräisestikö arvioivat?
aluset yms punnittiin (ja vähennettiin kuivan liinan paino) ja sen perusteella arvioivat verimäärän.
Poika olikin ihan puhdas kun syntyi, ei kinaa, ei mitään. Oikein ihmeteltiin miehen kanssa kun oltiin katsottu synnytysohjelmia ja varauduttu sellaiseen möhnäiseen näkymään.
olisiko grammoja tai millilitroja?
Hemppa oli 57 eli sain reippaasti lisäverta ja jaloilleni pääsin vasta paro päivää synnytyksestä (hemppa taisi olla 96 viikko synnytyksen jälkeen, silloin päästivät kotiin).
Ja olin totta vieköön aika heikossa hapessa.
mitä en usko. Olin niin heikkona vielä seuraavanakin päivänä, etten jaksanut kävellä kuin pari askelta. Vitun paska TAYS, jumalauta!