Avoin ulko-ovi ei tarkoita, että kävelkää sisään vaan!
Näillä helteillä olen ollut helteessä naapurin lasten kanssa. Asumme rivarissa ja jotta saisin viilennystä asuntoon, pidän läpivetoa etuoven ja takaoven avulla. Naapurin muksut ovat reippaasti kävelleet sisään avoimesta etuovesta hakemaan lapsiamme ulos. Ei soiteta ovikelloa, vaan yhtäkkiä olkkarissa seisoo naapurin poika/tyttö.
Olen sanonut, etä ovikelloa tulee soittaa ja terottanut omilleni, että AINA soitettava ovikelloa! Tai ainakin huhuiltava ovesta! Tänään tapahtui koko kesän paras. Mitä voit odottaa lapsilta, jos heidän vanhempansa käyttäytyvät näin: tein ruokaa keittiössä, kun yhtäkkiä naapurin mies seisoi olkkarissa ja kysyi, että onkos meidän poika teillä?! Olin niin tyrmistynyt, etä näytin vain poikani huonetta kohti ja sinne mies lompsi kengät jalassa koko olkkarin halki. Siis ei mitään käytöstapoja! Kaiken huipuksi tämä on hyvä ja fiksu asuinalue, jossa olettaisi kaikkien ymmärtävän, etei noin voi toimia. Laitanko ovet jatkossa kiinni vai ovelle lapun, että soita kelloa, kiitos?
Kommentit (23)
Siis lampsia sisään jos on ovi auki. Meillä täällä niin ei ole. Pistäkää ovi kiinni jos häiritsee! Huhhuh että on taas idiootti porukkaa!
Asun kerrostalossa ja naapurin ovi on raollaan. Valot on päällä. Mitä oikein pitäis tehdä? En todellakaan tahtoisi puuttua mutta jos on jotain sattunut...? Ovi ollut auki reippaasti yli 12 tuntia eikä mitään liikettä ole näkynyt/näkyvissä. ??
varas tulee ja vie omaisuutta, niin vakuutus ei korvaa.