Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua, kyssäri rippijuhlista

Vierailija
09.07.2010 |

Pitääkö rippilapselle/nuorelle (miten häntä ny kutsutaankaan) lahjan lisäksi antaa kukkia vai voiko mennä pelkän lahjan kanssa?

Ja miten juhlapaikalla toimitaan? Onko juhlittava itse vastassa ja kaikki onnittelee häntä vai onko siinä vanhemmat jne myös...? Ilmeisesti on siis tapana pyytää juhliin myös muita kuin sukulaisia ja kummeja (me ollaan vanhempien tuttuja), kierretäänkö siellä tervehtimässä kaikkia vai voiko huikata ovelta muille tervehdyksen?

Napsahti kutsu yllättäen tosi lyhyellä varoajalla eikä aiempaa kokemusta ko.juhlista.

Selvittelen ny etukäteen, ettei tartte sitten täältä lueskella, miten ne yhdet moukat käyttäyty =D

Itse ei kuuluta kirkkoon, joten ei omaa kokemusta näist juhlista.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
09.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö rippilapselle/nuorelle (miten häntä ny kutsutaankaan) lahjan lisäksi antaa kukkia vai voiko mennä pelkän lahjan kanssa? Ja miten juhlapaikalla toimitaan? Onko juhlittava itse vastassa ja kaikki onnittelee häntä vai onko siinä vanhemmat jne myös...? Ilmeisesti on siis tapana pyytää juhliin myös muita kuin sukulaisia ja kummeja (me ollaan vanhempien tuttuja), kierretäänkö siellä tervehtimässä kaikkia vai voiko huikata ovelta muille tervehdyksen? Napsahti kutsu yllättäen tosi lyhyellä varoajalla eikä aiempaa kokemusta ko.juhlista. Selvittelen ny etukäteen, ettei tartte sitten täältä lueskella, miten ne yhdet moukat käyttäyty =D Itse ei kuuluta kirkkoon, joten ei omaa kokemusta näist juhlista.

kohteliasta on tervehtiä muuta juhlaväkeä - tietenkin. Jos kättely ja itsensä esittely on teille luontevaa, niin siitä vaan. Muuten voi vaan nyökätä tai huikata tervehdyksen ja ajan kuluessa sit kuten muissakin juhlissa jutella sit joidenkin kanssa.

Rippilapselle yleensä viedään lahjan lisäksi kukka, yleisimmin yksi ruusu ilman hörselöitä, mutta ei se pakollista ole. Pelkän lahjan kanssa voi mennä ihan hyvin.

Juhlakalu on vastaanottamassa ja häntä onnitellaan, halaus on hyvä tapa jos luontuu. Vanhemmille voipi sanasen sanoa, onhan se tietynlainen etappi heilläkin.

Rippijuhla on kaiken kaikkiaan ihan rento tilaisuus, ei siellä nyt voi kauheasti mokailla. Mukavia juhlia!

Vierailija
2/3 |
09.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö rippilapselle/nuorelle (miten häntä ny kutsutaankaan) lahjan lisäksi antaa kukkia vai voiko mennä pelkän lahjan kanssa? Ja miten juhlapaikalla toimitaan? Onko juhlittava itse vastassa ja kaikki onnittelee häntä vai onko siinä vanhemmat jne myös...? Ilmeisesti on siis tapana pyytää juhliin myös muita kuin sukulaisia ja kummeja (me ollaan vanhempien tuttuja), kierretäänkö siellä tervehtimässä kaikkia vai voiko huikata ovelta muille tervehdyksen? Napsahti kutsu yllättäen tosi lyhyellä varoajalla eikä aiempaa kokemusta ko.juhlista. Selvittelen ny etukäteen, ettei tartte sitten täältä lueskella, miten ne yhdet moukat käyttäyty =D Itse ei kuuluta kirkkoon, joten ei omaa kokemusta näist juhlista.

kohteliasta on tervehtiä muuta juhlaväkeä - tietenkin. Jos kättely ja itsensä esittely on teille luontevaa, niin siitä vaan. Muuten voi vaan nyökätä tai huikata tervehdyksen ja ajan kuluessa sit kuten muissakin juhlissa jutella sit joidenkin kanssa.

Rippilapselle yleensä viedään lahjan lisäksi kukka, yleisimmin yksi ruusu ilman hörselöitä, mutta ei se pakollista ole. Pelkän lahjan kanssa voi mennä ihan hyvin.

Juhlakalu on vastaanottamassa ja häntä onnitellaan, halaus on hyvä tapa jos luontuu. Vanhemmille voipi sanasen sanoa, onhan se tietynlainen etappi heilläkin.

Rippijuhla on kaiken kaikkiaan ihan rento tilaisuus, ei siellä nyt voi kauheasti mokailla. Mukavia juhlia!

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
09.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä siis meidän tuttavapiirissäkään että kun tulemme sisään niin tervehdimme koko vierasklaania. Kättelemme ja onnittelemme juhlakalua ja jos vanhemmat ovat mukana ottamassa vieraat vastaan niin siinä tapauksessa tietenkin heitäkin.

Muiden vieraiden kanssa sitten jutellaan jos sattuu samaan pöytään tai seurueeseen. itse en menisi kaikkia kättelemään. mielestäni turhaa.

Kukka ei ole pakollinen. Itse muistan (nyt 21v.) saaneni suurimman osan kukista jo kirkossa. Vieraat jotka toi lahjan ei välttämättä antanut kukkaa.. Ehkä sitten jos oli raha lahja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yksi